Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 15:13

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Nogle der kender noget til denne indianer-urt?

Jeg vil meget gerne have doserings-forslag og/eller råd om bedste indtagelses-metoder (har læst noget med at ryge det, men vil gerne have det uddybet lidt. Man RYGER jo f.ex. ikke bare salvia - man skal bruge nogle specielle teknikker)

Vil også gerne have råd/tips eller erfaringer/triprapporter fra folk med erfaring eller viden om stoffet

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Man ryger Calea Zacactechichi i joints, eller laver te af den. Teen skulle dog være så fantastisk ekstrem bitter, at den nærmest er udrikkelig..
http://forums.spiritplants.com/ikonboard.cgi?s=3c5ee51268c4ffff;act=ST;f=2;t=345;hl=calea?

Det skulle vist være nok at ryge en joint eller to før sengetid. Det aktive stof i Calea er endnu ikke identificeret.

Ash

Medlem

Geografisk sted: kbh
jeg plejer at ryge mellem 1½-2 gr på bong en times tid før jeg går i seng men vil du være helt sikker på at kunne huske dine drømme skal du nok ryge lidt mere [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Insane psychedelia user!

jeg lavede 1 tynd kop the og røg 1 joint... jeg lagde mig i seng, men mine tanker var for kaotiske til at jeg kunne falde i søvn - der gik 40 min. og så stod jeg op.
Jeg var vågen i ca. 3 timer og lagde mig så til at sove.
Før jeg vågnede lå jeg og slumrede og nød mine drømme i hal-vågen tilstand. Da jeg vågnede kunne jeg huske næsten alt fra mine drømme og havde drømt nogle ret sære ting.
The'en smagte forfærdeligt og jointen brændte dårligt og smagte også elendigt.

Jeg forsøger mig nok snart igen med at ryge noget af det

Dedikeret medlem

Føj for satan hvor det lort smager!!!
Udrikkeligt, og urygeligt!

Insane psychedelia user!

jep, det er ALT for nasty!

Hvordan fik du det af det? hvor meget drak/røg du?

Dedikeret medlem

Jeg købte tre joints, men da jeg havde taget et hvæs kunne jeg ikke mere. Outtede istedet for indholdet af de tre joints i en tepose og hældte vand over.
Nasty! Smager som ørevoks! Så kom jeg på at lave en syltetøjs mad der heldigvis tog den grimme smag...
Det platte er så bare at jeg slet ikke kunne falde i søvn før flere timer efter, så det var vist lidt spild [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: Skandinavien
Øh nu har jeg godtnok ikke lavet the af det så det kan jeg ikke komentere men på min bang der smager det sgu da ikke vanvitigt grimt, ihvert fald ikke som i beskriver det, måske skulle i droppe at ryge det i joint.

man sover ikke rigtigt når man har røget det nærmere en form for lucid dreaming.

Dedikeret medlem

Jeg er sq enig, det lort er fucking urygligt!!!

+ det stinker forfærdeligt!

det er abselut sidste gang jeg spilder penge på det

Titel:
Medlem

Er grunden til at man ryger eller drikker Calea at man kan huske sine drømme når man vågner eller hvad er det man får ud af det?

Jeg kan næsten altid huske mine drømme når jeg vågner selvom jeg ikke har indtaget andet end franskbrød og mælk inden jeg ligger mig til ro, og det er tit nogen rimelig fucked up drømme jeg har :)

Titel:
In our memories

http://leda.lycaeum.org/?ID=16295

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Århus C
jeg har erfaret mig at det faktisk virker ganske udmærket!

jeg har prøvet the en enkelt gang og smagen er ubeskrivlig bitter!..vidst noget med at calea betyder bitter?

efter den gang røg jeg en halv-hel joint (ca. 2g skyder jeg på) inden jeg lagde mig i seng..smagen kunne være værre vil jeg sige...det eneste der er ret ubehaligt er at alt væske (incl. spyt) smager ret bittert efter det, og ens læber ligeså..

de midderste af den uge jeg gjorde det havde jeg enten utrolig tydlige drømme eller drømme i halvvågen tilstand. En aften jeg lå og ik ku sove, blundede jeg hen i halv sove, halv vågen tilstand hvor jeg nærmest havde hallucinationer. ikke visuals..nærmere syner og forestillinger, der dog forsvadt ret hurtigt igen...ret wired!

Har også set dårlige oplevlser på Calea:
min kæreste og jeg var sammen om det, første gang vi prøvede det (the). Vi fik drukket ca. 2-3 kopper af den tis gule, dårligt smagende the indtil vi ik kunne mere (vi havde lavet theen ret stærk, hvilket også resulterede i kvalme og mavesmerte). Jeg tog så hjem om aftenen og sov..dog uden virkning..Næste dag fortalte min kæreste mig at hun havde haft ret ubehalige følelser da hun lå i sengen og skulle sove :( ..da hun havde ligget sig til at sove havde hun følt nogen havde været i rummet og holdt øje med hende(hvis i kender den følelse) og uanset hvordan hun lå kom følelsen af nogen var der, bagfra..

jeg har dog kun haft positive og neutrale oplevelser på det, men gør det ikke så tit pga. smagen

Hilsen
Smj135

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Eleusis skrev:
Jeg købte tre joints, men da jeg havde taget et hvæs kunne jeg ikke mere. Outtede istedet for indholdet af de tre joints i en tepose og hældte vand over.
Nasty! Smager som ørevoks! Så kom jeg på at lave en syltetøjs mad der heldigvis tog den grimme smag...

Og du har tilfældigvis smagt ørevoks? :P

Lyder som noget jeg gerne vil stifte bekendtskab med.

Og mht. smagen, så kan det da umuligt være værre end meskalin/ayahuasca?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
smj135 skrev:
jeg har prøvet the en enkelt gang og smagen er ubeskrivlig bitter!..vidst noget med at calea betyder bitter?

Så vidt jeg husker, er det efternavnet (Zaca Techichi) der betyder Bitter Græs.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]