Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 01:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hej alle sammen :-)
Som i alle ved er hampesmør (som regel) grund fundamentet i alt "oralt" indtag af cananbis.
Derfor ville jeg mene at det ville være meget rart med en sticky tråd om hvordan folk herinde fra laver jeres egen hampesmør, da det jo er selve fundamentet for overhovedet at blive høj ved at fråde thc :-)
Læser tit på forumet at folk ikke kan finde ud af at blive skæve af at æde de ting de nu har lavet med galar i, men jeg tviler personligt stærkt på at det er pga. at de ting de laver med tjall i er lavet forkert. Tværtimod! Det er hampesmøren der er lavet forkert!
Når jeg laver hampe smør foregår det følgende
1) Smelter 50g. smør til hver g. tjall på 3/6 i en kasserolle
2) Når smørret er smeltet, skruer jeg varmen ned på 2/6 og putter hashen i
3) Derefter lader jeg det simre på 2/6 i 15 min
4) Til sidst sier jeg "Pulver" tjallet fra da det smager virkelig hesligt, og lader smørret størkne i køleren en times tid
5) Denne opskrift virker hver gang - og den slår rigtig hårdt

Hvad med jer? Hvordan laver i jeres personlige hampesmør?

Ville som sagt syntes at det ville være en god ide' at gøre denne post sticky, da der er rigtig mange "n00bs" som ikke kan få oralt indtag af cannabis produkter til at fungere optimalt :-)

Go' fråder allesammen

Ps. ret mig ENDELIG hvis i mener der er noget i min opskrift i mener er forkert/unødvendigt :-)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
for det første er 50 g smør til et gram hash da lige lovlig meget efter mit hovede, men hver sin smag.
jeg plejer at smelte smøret ved lav varme, så ''skummer'' det ikke eller brænder.
og så lader jeg det kun simre i 10-15 minutter.
det virker sgu fint :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Lad mig se... Jeg smelter det smør jeg skal have i min kage eller hvad jeg nu tilbereder med hash i..... Derefter putter jeg hashen i som selvfølgelig er nulret ud.... så smelter det sammen indtil det får sådan en speciel duft, tager vel 5-10 minutter.... Så bruger jeg det..... Jeg bliver fint skæv, vælter rundt og fatter hat...

PLUR

Medlem
Brugeravatar

Jeg koger/simrer et par topskud i et par hundrede gram smør, lader det stå og simre i en 3 timer, og filtrerer så plantemateriale fra, og stiller gryden i køleskabet et par timer til at køle ned og lade smøret blive fast. Så kan man bare pille smøret fra da det ligger på overfladen og så smide det i en kage eller w/e

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Ang. 4) så bruger jeg kun hash der er så rent at det opløses helt i fedtet. Jeg kan til nød ryge noget jeg ikke ved hvor kommer fra, men aldrig putte det i munden tak.
Der burde ikke være grund til at si noget fra med mindre det er grønt, kan godt forstå du synes det smager grumt når det ikke er hash. :)

Tak for opskriften

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Jeg vil godt nok også sige at 50 gram smør til et gram hash er en absurd stor mængde.
Hvis det fx skal bruges til guldkakao eller popcorn skal man jo have 25-50 gram smør i en enkelt kop kakao eller på en smule popcorn.
Når jeg fx har lavet guldkakao har jeg ikke brugt mere end i alt 5-10 gram smør til 3-4 kopper med 0,5-1 gram i hver - og selv der kan smøret tydeligt smages så hvis der var kommet 100-200 gram smør i havde det været udrikkeligt.
Metoden du bruger er helt fin, men smid gerne 5-10 gange mere hash i smøret end du gør nu.
Hvis du så står med en opskrift hvor du skal bruge mere smør tilsætter du bare almindeligt smør.
På denne måde sørger du for at hash-smøret ikke kun kan bruges til opskrifter der kræver store mængder smør - der er jo maaange flere indtagelsesmåder end kage.

Et godt tip når man laver kage er forresten at huske at hash til en person skal i en mængde kage der er overskuelig at få ned hurtigt og uden at fylde maven helt op.
I mine unge dage kom jeg engang sammen med en kammerat til at hælde vores hashsmør ned i hele den kagedej vi havde lavet - som vel at mærke var nok til hel kageform...
Det resulterede i at vi var nødt til at spise 4-500 gram kage hver for at indtage vores hash, det var ikke særlig fedt plus at comeuppet tog en evighed og vi ikke fik særlig god effekt.

Medlem
Brugeravatar

Jeg bruger noget hash jeg har købt på Staden, rimelig godt, 100kr pr. gram.

1) Smelter 20g. smør til hver g. hash på cirka 70 grader. --- Vi er to personer; min ven ryger ofte hash, og jeg har kun prøvet det to gange. Vi har 1,3g af det hash til 100, og cirka 2g af hash til 80kr. Hvor meget skal vi putte i?
2) Når smørret er smeltet, skruer jeg varmen ned på 50 grader og putter hashen i.
3) Derefter lader jeg det simre på 50 i 15 min
4) Jeg hælder smørret over i kageblandingen og begynder at bage kagen.

Er det rigtigt?

Og hvornår bliver THC'en nedbrudt? Hvor mange grader skal jeg bage kagen på?

Junior medlem

Jeg foretrækker selv at bruge pot/skunk som jeg grinder til det er så småt som muligt (det giver det lidt samme effekt som et krydderi) og mængden varierer efter humør.
Jeg er ikke helt sikker omkring det her, men når man bager, skal man så ikke bage under 200grader for at undgå at thc'en fordamper?

Junior medlem
Brugeravatar

har kun prøvet hash-popcorn.. og det var bare ved at hælde olie i en gryde, nuldre hash i - corn'en i og så ellers bare som at lave alm. popcorn i gryde.. det virkede sku næsten lidt for godt...

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt ude i Hampen.
PLUR -
Citat:
Jeg bliver fint skæv, vælter rundt og fatter hat...

Så ville jeg nødige hører hva' der sker når du er total basket :joint:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Albuquerque, New Mexico
Jeg har prøvet hash i mad rigtig mange gange.

Oftest ved at smelte hash og smør ved lav varme i cirka et kvarter og så indtage det i diverse bagværk eller drikke, på brød.. whatever.

Har aldrig gjort mig skæv, men mine venner bliver til gengæld rigtig blæste, så jeg holder mig bare til joints.

Engang prøvede jeg med et helt gram, for mig selv (som burde række til 5 joints for mig)... Ingen effekt overhovedet, ventede i mange timer.

Jeg ved ikke hvad jeg gør forkert (har læst rigtig mange guides på webben) måske er jeg bare dårlig til at optage det i min mave :)

Nogen der har det på samme måde?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Albuquerque, New Mexico
Xpert skrev:
så bruger jeg kun hash der er så rent at det opløses helt i fedtet.

Du er pisse heldig. :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
AltRygende skrev:
PLUR -
Citat:

Så har jeg problemer med at gå, men så er det også chai til to personer med en 15-20g god blandet røg i, helst noget skunk også....

Vi lagde og stenede zombiesplat en aften mig og en rygermate - vi havde så drukket en enorm ond chai og havde et kæmpe bongmix kørende ved siden af - kun med god hash og så 10g skunk#1 i chaien sammen med 4g ryger mener jeg det var.

Jeg skulle op og sidde på et tidspunkt for at ryge - noget pis man ikke kan ryge bong når man ligger ned - ville være meget mere praktisk - da jeg forsøger at komme op og sidde, er jeg sådan nød til at vende mig om på maven fordi jeg kan ikke komme op, prøver så at rejse mig på den anden led, fordi der er man jo lidt stærkere - det går heller ikke, men ender i at jeg nærmest står på hovedet imens jeg maser mit hoved ned i min pude - min mate skreg af grin - det har nok også set ret sjovt ud, men jeg kom da op og sidde efter et stykke tid. Det er mig total basket......

PLUR

Junior medlem

AltRygende skrev:
PLUR -
Citat:

Så har jeg problemer med at gå, men så er det også chai til to personer med en 15-20g god blandet røg i, helst noget skunk også....

Vi lagde og stenede zombiesplat en aften mig og en rygermate - vi havde så drukket en enorm ond chai og havde et kæmpe bongmix kørende ved siden af - kun med god hash og så 10g skunk#1 i chaien sammen med 4g ryger mener jeg det var.

Jeg skulle op og sidde på et tidspunkt for at ryge - noget pis man ikke kan ryge bong når man ligger ned - ville være meget mere praktisk - da jeg forsøger at komme op og sidde, er jeg sådan nød til at vende mig om på maven fordi jeg kan ikke komme op, prøver så at rejse mig på den anden led, fordi der er man jo lidt stærkere - det går heller ikke, men ender i at jeg nærmest står på hovedet imens jeg maser mit hoved ned i min pude - min mate skreg af grin - det har nok også set ret sjovt ud, men jeg kom da op og sidde efter et stykke tid. Det er mig total basket......

PLUR

Orh. Det virker lidt som mine 2 førstegangs prøvelser af tjubang! Jeg sys du lyder mega hyggelig xD Vælte rundt og fatte hat er vidunderligt.
Når jeg er super basket, så kan jeg ikke bevæge mig eller snakke.
kan huske første gang jeg sugede tjubang, der var vi nogle venner samlede. VI havde netop lavet en tjubang ud af af 130'er skunk med et par nips ICE i.. Og efter vi havde suget et hovede hver, og så gik jeg i en tilstand der samtidig var mega dejlig, men også ubehagelig :P
Det var så slemt, at der var en af dem som tjekkede min puls, da jeg ikke reagerede overhovedet på hverken lyde, dask eller fysisk smerte. :P
Så faldt jeg i søvn og vågnede 1½ time efter og gik ud af stegede bacon. <3

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]