Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jun 2025 13:48

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Ny tråd d.26-10-11

Jeg starter denne tråd for at dele erfaring og viden om brygning af Øl og vin samt div alkohol udtræk med urter af forskellige slags, både som plante medicin men også som Hallocinogent rusmiddel

Vil meget gerne udfodres med at lave nye opskrifter på alkoholiske drikke med div urter

Ale med Dreamherb
vil lægge ud med en Ale med Dreamherb (Calea zacatechichi)
Drømmeurten skal indtages som tea et par gange dagligt over et par dage for at fremprovokere meget kraftige drømme, urten er bitter som bare fanden så det er nærmest umuligt at drikke uden der er et ton sukker i (og det gør den stadig svær at sluge!)
Så besluttede at lave en Ale hvor jeg brugte urten istedet for humle til at bitre øllet.
Urten gav en spøjs (ikke dårlig med faktisk ret lækker) krydret smag somom der var kommet peber i øllet sammen.
Da øllet var færdigt inviterede jeg til smagning, fortalte selvfølgelig mine gæster om den urt der var i så de vidste hvad de gik ind til.
Vi blev 10 personer der i løbet af aftenen tømte en 25L fustage den aften.
Tilbage meldingen fra gæsterne var at der de næste par dage var underlige sære drømme, men ikke de meget kraftige drømme som det var forventet.
Nu er det jo almen kendt at visse Halocinogener dæmpes af alkohol, så går ud fra det er hvad der er sket i dette tilfælde.
Kan fremsende opskrift hvis det ønskes.

Visse urter som normalt betraktes som giftige giver i meget små mængder en fantastisk smag i mad/øl/vin/snaps.
Et eks. er Muscatnød som er uundværlig i en Bechemelsovs til din lasagne.

Håber du/I vil dele ind i denne tråd så der kan blive mere viden brug af disse interressante urter i hverdagen :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between dimensions - Hell and Heaven
Lad Cannabis Trække i meget høj alkohol % 2 dage og derefter fra-sorteres plante materiale og Woopti.. det er det eneste man skal for at lave cannabis absinth :D

Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

I'm Back!!! ;) Watch out Psy.dk

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Svampe-likør GO! :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Zh4d0w skrev:
Lad Cannabis Trække i meget høj alkohol % 2 dage og derefter fra-sorteres plante materiale og Woopti.. det er det eneste man skal for at lave cannabis absinth :D

HAr du erfaringer med? Hvis ja hvordan er smag, virkning, tidshorisont osv..?

(Baudelaire 1860).

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between dimensions - Hell and Heaven
Altså det eneste det er godt for er at få alt Clorophylen ud i "spritten" som giver den søde grønne farve :) intet andet af hvad jeg har set det gjorde

Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

I'm Back!!! ;) Watch out Psy.dk

Junior medlem

Jack Pot skrev:
Zh4d0w skrev:

HAr du erfaringer med? Hvis ja hvordan er smag, virkning, tidshorisont osv..?

Min erfaring med Hamp I Alkohol er at hvis det bare er tørt nok så grønstofferne er nedbrud så kan det få den mest fantastiske smag.
Men har aldrig lavet det med henblik på Hamp virkning da der er andre og bedre måder at få Hamp virkning på.
Bruger det nærmere som et krydderi (blander en smule i de andre snapse jeg laver) men husk på hvordan alkohol og Hamp kan modvirke hinanden.
Men vil heller ikke lade det trække så længe, max en dag hvis det er over 50-60% alkohol.

Senest rettet af Fridolin 26 okt 2011 17:00, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem

Zh4d0w skrev:
Altså det eneste det er godt for er at få alt Clorophylen ud i "spritten" som giver den søde grønne farve :) intet andet af hvad jeg har set det gjorde

Giver også en lækker smag men rigtigt det er ikke for at få Hamp virkning

Junior medlem

Snoezel skrev:
Svampe-likør GO! :D

Jeg prøvede et år at smide friske SN i nyslynget horning, hvorefter det begyndte at gære og blev noget mærkeligt noget som jeg ikke havde den store lyst til at smage på.
Grunden til jeg gjorde det var fordi jeg havde fået afvide af en gammel hippie at den bedste måde at konservere SN på var honning og jeg var ikke tålmodig nok til at lade dem tørre først + havde en enorm mængde så tænkte jeg ville prøve med dem friske (dum ide men man lære af sine fejl)

Men en interessant ide med svampe likør!
Vil da lige læse op på om de aktive stoffer kan trækkes ud i alkohol :)

Junior medlem

Vil MEGET gerne høre om folks erfaringer med Alrunerod!!! :)
Går stadig med tankerne på en øl bitret med Alrunerod, men tør ikke da den viden jeg har om Alrunerod er at det er meget uhåndgribeligt trip hvor virkelighed og fantasi ikke kan skilles ad.
Nogen der kan hjælpe mig med erfaring på området???

Indtil for omkring 200år siden blev alt øl i UK bitret med Malurt eller Alrunerod (dog kun meget lidt Alrunerod som et ekstra smags stof) da humle først blev introduceret blev bryggerne beskyldt for at forfalske øllet (det smagte ikke som man var vant til) jeg er begyndt at gerne ville prøve nogle af disse gamle opskrifter af, men skal vide mere om det inden.
Er bange for at slå folk ihjel eller at de sende trippene tosser på gaden efter de har drukket mit øl.

Der var en grund til der var landsby tosser før i tiden, man drak jo næsten kun øl da det var nemmest at lave øl når vandet alligevel skulle koges ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]