Ny tråd d.26-10-11Jeg starter denne tråd for at dele erfaring og viden om brygning af Øl og vin samt div alkohol udtræk med urter af forskellige slags, både som plante medicin men også som Hallocinogent rusmiddel
Vil meget gerne udfodres med at lave nye opskrifter på alkoholiske drikke med div urter
Ale med Dreamherbvil lægge ud med en Ale med Dreamherb (Calea zacatechichi)
Drømmeurten skal indtages som tea et par gange dagligt over et par dage for at fremprovokere meget kraftige drømme, urten er bitter som bare fanden så det er nærmest umuligt at drikke uden der er et ton sukker i (og det gør den stadig svær at sluge!)
Så besluttede at lave en Ale hvor jeg brugte urten istedet for humle til at bitre øllet.
Urten gav en spøjs (ikke dårlig med faktisk ret lækker) krydret smag somom der var kommet peber i øllet sammen.
Da øllet var færdigt inviterede jeg til smagning, fortalte selvfølgelig mine gæster om den urt der var i så de vidste hvad de gik ind til.
Vi blev 10 personer der i løbet af aftenen tømte en 25L fustage den aften.
Tilbage meldingen fra gæsterne var at der de næste par dage var underlige sære drømme, men ikke de meget kraftige drømme som det var forventet.
Nu er det jo almen kendt at visse Halocinogener dæmpes af alkohol, så går ud fra det er hvad der er sket i dette tilfælde.
Kan fremsende opskrift hvis det ønskes.
Visse urter som normalt betraktes som giftige giver i meget små mængder en fantastisk smag i mad/øl/vin/snaps.
Et eks. er Muscatnød som er uundværlig i en Bechemelsovs til din lasagne.
Håber du/I vil dele ind i denne tråd så der kan blive mere viden brug af disse interressante urter i hverdagen