Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 aug 2025 01:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej.
Jeg oprettede mig herinde på siden i går og har efterhånden fået læst lidt på de forskellige ting der er blevet skrevet herinde.
Folk har mange spørgsmål og det ser næsten altid ud til at selv det mindste spørgsmål kan ende ud i en rigtig god snak.

Jeg har selv oplevet en ting flere gange når jeg har røget hash, som jeg ikke helt kan beskrive, men vil høre om andre har oplevet noget lignende. Når denne følelse opstår siger jeg aldrig noget til dem jeg sidder sammen med, da jeg i øjeblikket bliver grebet lidt af panik og en mild form for angst. Det har godt nok aldrig været så slemt at jeg ikke har kunne kontrollere det.

Følelsen kommer hvis jeg har røget meget kraftigt over en aften, og kan ramme mig pludseligt.
Det er en følelse af at miste kontrollen lidt over kroppen.. Altså på en måde at sind og krop ikke længere er ét, men at sindet er et lidt andet sted end kroppen. Til tider når dette sker for mig kan jeg også føle nogle kraftige ryk i kroppen. Det er ikke en krampe, men mere som når man vågner med et sæt, lige inden man er ved at falde i søvn. Det er ikke noget jeg frygter når jeg tænder mig en pind om aftenen, men når det sker, og i øjeblikket hvor det sker, kan jeg godt blive lidt skræmt af det. Heldigvis har jeg nu oplevet det så mange gange at jeg bare ryster det af igen. Hvis jeg sidder sammen med andre når det sker, undskylder jeg bare mig selv og sætter mig ud på toilettet en 5-10 minutter til det værste er overstået.

Bliver jeg siddende mens det sker føler jeg tit at folk godt kan se på mig der er noget helt galt, så jeg forsøger altid at komme lidt væk og være mig selv. Hvis jeg skal deltage i en samtale når det sker, så kan jeg også være meget forvirret og hurtigt miste tråden igen.

Det er ikke noget der sådan rigtigt skræmmer mig, men jeg har tit undret mig over hvad det er der sker i øjeblikket, og om andre måske har haft lign. oplevelser? Jeg vil i hvert fald gerne høre om det hvis I har :D

Rettelse:
Og nej, det er ikke bare fordi jeg er skæv :D Jeg kan godt kende forskellen.. Haha.

Medlem

Geografisk sted: sydpolen
Velkommen til ! Har haft det præcis sådan og det kan skyldes mange ting.. jeg er begyndt efter at det er sket for mig at ryge langsomt og tage det helt stille og roligt når man ryger og ikke ryge så stærke mængder.. Hvis du har det sådan så hellere ryg flere mildere end færre stærke joints/bonghoveder for så kan man bedre styre det.. :)

Junior medlem

kasperpro skrev:
Velkommen til ! Har haft det præcis sådan og det kan skyldes mange ting.. jeg er begyndt efter at det er sket for mig at ryge langsomt og tage det helt stille og roligt når man ryger og ikke ryge så stærke mængder.. Hvis du har det sådan så hellere ryg flere mildere end færre stærke joints/bonghoveder for så kan man bedre styre det.. :)

Tak for svaret.
Det er da rart at vide man ikke er den eneste der kan have det på den måde ;)
Jeg gør mit bedste for ikke at ryge for meget, men jeg er desværre typen der næsten altid går efter bare at falde om hen på aftenen af udmattelse :P Kan gode lide at ryge igennem, og for det meste går det da også.. Men ja, der er de her tilfælde hvor det ikke går helt efter hensigten! :?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Kan godt være det bare er mig der ikke kan gennemskue det, men sker det både når du ryger alene, og sammen med andre?
Jeg kender godt til det med at ryge sammen med andre, hvor noget lignende sker. Jeg er sikker på at det afhænger meget af din forventning til om det vil komme til at ske.
I gamle dage røg jeg meget på instrumenter, og det var især når jeg var alene at jeg kunne nakke nogen store lunger, og bare fortsætte med at suge og suge. Men hvis jeg så kom et andet sted hen og ryge bong eksempelvis med nogen andre, så kunne jeg gå helt i brædderne.
Hvis jeg har forstået din post rigtigt, så bliver du nervøs for om andre kan se det på dig når det bliver mærkeligt, og kan det ikke hænge sammen med at du ikke har den samme 'ventil' ved bare at kunne smide dig som det passer dig når du ryger alene, som når du ryger med andre? Når man er alene kan man jo gøre som man vil, og se ud fuldstændig som det passer én.

Junior medlem

Halose skrev:
Kan godt være det bare er mig der ikke kan gennemskue det, men sker det både når du ryger alene, og sammen med andre?
Jeg kender godt til det med at ryge sammen med andre, hvor noget lignende sker. Jeg er sikker på at det afhænger meget af din forventning til om det vil komme til at ske.
I gamle dage røg jeg meget på instrumenter, og det var især når jeg var alene at jeg kunne nakke nogen store lunger, og bare fortsætte med at suge og suge. Men hvis jeg så kom et andet sted hen og ryge bong eksempelvis med nogen andre, så kunne jeg gå helt i brædderne.
Hvis jeg har forstået din post rigtigt, så bliver du nervøs for om andre kan se det på dig når det bliver mærkeligt, og kan det ikke hænge sammen med at du ikke har den samme 'ventil' ved bare at kunne smide dig som det passer dig når du ryger alene, som når du ryger med andre? Når man er alene kan man jo gøre som man vil, og se ud fuldstændig som det passer én.

Det er nu ikke så meget det at det ser på mig hvor skæv jeg egentligt er.
Jeg er tit den i min flok af venner der ser aller mest skæv ud, fordi jeg i forvejen er meget mørk omkring øjnene :D

Jeg tror det der gør mig lidt bange i situationen er at, hvis andre personer kan se der er noget i vejen med mig, kan det lede mig over i en tilstand af total panik. Det er aldrig blevet presset så langt når det sker, fordi jeg altid forlader rummet, men jeg kan mærke hvor det er på vej hen. Hvorfor det sker ved jeg ikke.. Har på et tidspunkt lidt af angst i mine unge år.. Ved ikke om det er noget af det der kan springe lidt frem.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Waaadaaa skrev:
Har på et tidspunkt lidt af angst i mine unge år.. Ved ikke om det er noget af det der kan springe lidt frem.

Det tror jeg helt sikkert godt det kan, nogen mennesker kan godt tabe paraderne lidt i nogen sammenhænge, når de bliver skæve. Og det behøver ikke være hver gang.
Jeg synes det lyder lidt derhen af, især hvis du har døjet med angst tidligere.
Når du så har været ude på toilettet første gang, kan du så gå tilbage og ryge videre med de andre, hvor du ikke oplever resten af sessionen som ubehagelig, i de små glimt der?

Junior medlem

Halose skrev:
Når du så har været ude på toilettet første gang, kan du så gå tilbage og ryge videre med de andre, hvor du ikke oplever resten af sessionen som ubehagelig, i de små glimt der?

Jeg kan godt gå tilbage og ryge, men jeg slapper også lidt af når det er sket. Tager ikke så mange og hårde sug.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]