Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 14:12

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Danmark
Kan det lade sig gøre bare at plante et par planter i nogle potter og smide dem op i vindueskammen uden noget extra lys (der er en del lys i nettop det vindue).. kan man få et ok resultat og hvilke sorter, jord, gødning skal man bruge hvad med vandmængde? Jeg har ledt på alle de sidder i henviser til men der står en helvedes masse om lamper og rumtemp, men jeg har sq hverken råd eller tid eller plads til det helt store. Vil bare ha en lile hygge ryger fra mit eget værelse i ny og næ... Kan det lade sig gøre? Har i et link eller kan i gi nogle råd?????? Im in need...

[ 21 Februar 2002: Besked ændret af: Travelogue ]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Læs hampedyrkerens håndbog, hvis det er for omfattende så står der et par sider i den højekogebog og hvis det er for omfattende så tag noget god fed jord og bland det med en tredie del sand/grus smid det i din potte. Tag dine frø og sæt dem ca. 1 cm ned og vand dem nok...Ikke for meget ikke for lidt...For lidt så spire de ikke eller dør før de kommer op, for meget så mugner de...Når de er kommet op skal de havde lys...Det kan være fra et vindue eller en almindelig lampe...Bare sørg for der ikke er noget der skygger (hellere ikke kanten af urtepotten). Husk at når du ikke gør mere ud af det skal du hellere ikke gøre mere ud af det med frøene (altså ikke noget med frø til 20 kr stykket !!!!). Du skal nok regne med 1 plante per 10 frø ca...Hvis du er nybegynder og lidt heldig og lidt omhyggelig !!! Det er godt nok alt sammen sagt ud fra egne erfaringer !

Medlem

ok takker...

Junior medlem

Geografisk sted: Århus
Hvis du bare vil have planterne stående i vinduet, er den mest kritiske fase de første 1-3 uger, hvor planten vil strække sig ganske meget mod lyset, der sandsynligvis vil være meget sparsomt.

Hvis det er muligt så prøv at få fat på nogle lysstofrør eller energisparepærer og sæt dem ganske tæt på planterne (nogle få cm) de første par uger, så undgår du at planterne strækker sig alt for meget, og får lange svage stængler der ikke kan bære dem.

Efter dette kan planterne sagtens både vokse og blomstre i en vindueskarm, det går nok lidt vel langsomt, men kan give et ganske fint resultat.

In our memories
Brugeravatar

husk at stesse dem, dvs. smæk den nogle flade engang imellem... ellers bliver de for høje og tynde og uden værdi

Medlem

Lyder ikke så svært vil prøve det... :-o

Junior medlem

Geografisk sted: DK
jeg vil lige høre om der ikke er nogen der kan sælge mig nogle frø??
jeg synes at 10 kr pr frø er lige i overkanten......
jeg har selv 10 frø af typen white widow men jeg har tænkt på at dyrke lidt forskellige sorter..
så hvis der er en der kan sælge mig 50-100 frø så viljeg blive glad... [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Medlem

Wow!!... hvor ligger din mark???!!!?!?!?!?!

Junior medlem

vil du se min mark??
jeg regner ikke med at skulle have mere end 10-15 planter men derfor kan man jo godt jave mange frø fordi det er jo sikkert ikke allesammen der virker og samtidig er der nok også 50% af planterne der er hanplanter.. og dem gider jeg ikke at samle på...

så igen!!ER DER NOGEN DER HAR NOGLE FRØ DE KAN SÆLGE?? og så vidt jeg ved er det stadig lovligt at sælge frø.... [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Dedikeret medlem

Geografisk sted: dfdf
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Stonez:
husk at stesse dem, dvs. smæk den nogle flade engang imellem... ellers bliver de for høje og tynde og uden værdi<HR></BLOCKQUOTE>
hahaha,du er da blæst

set en blæser til at blæse på dine planter istedet for at slå dem
[img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Dedikeret medlem

LÆS DE FUCKING REGLER

hvor svært kan det være.

Junior medlem

rolig nu Zikterion....
som jeg siger så er det jo ikke ulovligt vel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
så fald lidt ned...

Medlem

Nej det er ikke ulovligt endnu med frø, MEN her på boardet er det ikke tilladt at handle med noget som helst! Og det er nok en god ide at overholde den regel. Det kunne sikkert hurtigt blive en torn i øjet på nogen, hvis der blev handlet alt muligt på sitet her. Man kan allerede se overskrifterne i bladene. Eller hvad med en voiceover i en drdokumentar "Mange har computere i deres hjem for at spille på dem eller lave lidt kontorarbejde, MEN nogen bruger dem til at danne netværk, hvor der formidles kontakt, sælges og distribueres NARKO. Vi kalder dem DØDENS KRÆMMERE. De er over alt, og bruger typisk NETTET til at søge kontakt med børn og unge på skoler...blablablacrapcrapcrap"

Insane psychedelia user!

De må endelig ikke glemme at nævne at visse personer "tvinger" unge til at ta xtc!!! [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Dedikeret medlem

information havde en lang artikel idag om handel med narko på nettet.

denne gang var det kun om england, skal det næste være psy.dk der bliver udråbt til pusher central?

Eno>tænk dig dog fåkking om!

Medlem

yep amdi står bag

Dedikeret medlem

desuden: ethnoplanet.dk sagen.

de havde sq heller ik' noget ulovligt........

Medlem

Jeg foretrækker nu små potter evt. lige lavet på Jørgen C-måden med noget avispapir. Det er nemmere at arbejde med, når man ikke skal fumle rundt med spirer. Husk at bruge såjord, som ikke rigtig indeholder noget gødning eller noget.

Medlem

for at komme tilbage ontopic; Læg frøende på et stykke vat, hold det fugtigt og varmt(f.x. i vindueskarm over rediator). På den måde kan du sortere de frø fra som ikke spirer.

Bare husk at proppe dem i jorden så snart der kommer en spire. Hvis de ligger for længe og spirer kan de ikke overleve plantningen

Junior medlem

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Zikterion:
information havde en lang artikel idag om handel med narko på nettet.

denne gang var det kun om england, skal det næste være psy.dk der bliver udråbt til pusher central?

Eno>tænk dig dog fåkking om!
<HR></BLOCKQUOTE>

jeg skal nok tænke mig om hvis du vil lære at stave.....

[img]images/smiles/icon_eek.gif[/img] [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img] [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]