Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 16 aug 2025 04:37

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Jeg er i panik, mens min skunk cures tager jeg jævnligt smagsprøver , bare for at være sikker på at alt går som det skal, men denne her gang var det en gang lort, det var knas tørt og havde en besk eftersmag, lugten var også let halmed.

Jeg har overvejet om at cure med evt. frugt vil give den fugt tilbage, men kunne forstille mig at hvis skunken skulle have nok fugt fra frugte, så ville skunken ende med at få for meget aroma eller mukne ?
Nogle med et besyv ?

Jeg skal lige beklage. selvom det smager skidt, så slår det stadig een rent i gulvet, katjiing så hvis det her indlæg ikke giver mening så ved du hvorfor : /

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
TommyTheBat skrev:
Jeg er i panik, mens min skunk cures tager jeg jævnligt smagsprøver , bare for at være sikker på at alt går som det skal, men denne her gang var det en gang lort, det var knas tørt og havde en besk eftersmag, lugten var også let halmed.

Jeg har overvejet om at cure med evt. frugt vil give den fugt tilbage, men kunne forstille mig at hvis skunken skulle have nok fugt fra frugte, så ville skunken ende med at få for meget aroma eller mukne ?
Nogle med et besyv ?

Jeg skal lige beklage. selvom det smager skidt, så slår det stadig een rent i gulvet, katjiing så hvis det her indlæg ikke giver mening så ved du hvorfor : /

Smid det ned i en lufttæt krukke med nogle skiver frisk, økologisk citron- eller appelsinskal?
Evt. en frisk vaniliestang...
...og hold øje med forløbet, så du ikke overraskes i uheldig retning.

Medlem

Geografisk sted: Århus
Har haft succes med en vanilie stang. Det fik ikke rigtig smag af det, men duften og røgen i rummet dufter af vanilje.

Medlem
Brugeravatar

Jeg skulle helst ikke bare overdøve smagen, vil det også fjerne den beske smag ?

Moderator
Brugeravatar

TommyTheBat skrev:
Jeg skulle helst ikke bare overdøve smagen, vil det også fjerne den beske smag ?

Svært at sige! Det kunne jo være den pågældende strain, som bare smager sådan...

Hvis du har tålmodighed, så kan du fugte skunken med eksempelvis de nævnte flora og så lægge skunken i fryseren i lufttæt beholder i et par måneder. Det kan afhjælpe den beske smag (af klorofyl)...det har jeg prøvet med heldigt udfald - dog uden tilsat frugt :)

Moderator
Brugeravatar

Så vidt jeg har forstået, stoppes curringsprocessen som sådan når først potten er tørt, og kan ikke kickstartes ved at tilføje fugt igen efterfølgende. Du kan dog prøve 'watercurring', som udnytter at klorofyl er vandopløseligt, dog tager det en del af smag/aroma stoffer generelt.

Moderator
Brugeravatar

BisMann skrev:
Så vidt jeg har forstået, stoppes curringsprocessen som sådan når først potten er tørt, og kan ikke kickstartes ved at tilføje fugt igen efterfølgende

Den der "curringsproces" er jo lidt flygtigt defineret i relation til hamp, hvor det vel bare handler om at opnå bedre smag.

Men tobak kan jo modnes i store pakker, som fermenteres i mange måneder, hvor den subjektivt bedre smag skyldes mikroorganismer.
Ligeledes kan en nedbrydning af plantematerialet, klorofyl. etc. skyldes enzymatisk aktivitet lang tid efter høst, medmindre aktiviteten f.eks. stoppes ved varme over 50-60 grader eller ved (meget) lav vandaktivitet.

...og så gælder det jo bare om at opbevaringen foregår i et optimalt miljø, så THC-nedbrydningen undgås...f.eks. koldt,mørkt og "tilstrækkeligt" lufttæt(så vandet/isen i hampen ikke fordamper/sublimerer på fryserens koldeste overflade) i en dybfryser, hvor der stadig er tilgængeligt vand til enzymaktiviteten ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]