Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 16 aug 2025 07:11

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hold nu kæft, det er en sej hjemmeside det her! :rocking:

Min hustru og jeg skal til en koncert i næste uge, og vil i den forbindelse gerne ryge lidt gennem aftenen. Tanken er, at der også skal være rigelige mængder alkohol, og der er problemet at vi ofte begge oplever Hash som en "stener"-ting mere end en "upper" som f.eks. pot og skunk. Da vi bor i det mørke Jylland, er det meget sæsonbestemt, om man kan få pot og skunk. I øjeblikket er der kun hash at få i vores by, så vi hænger lidt på det, selvom vi klart foretrækker de andre alternativer.

Udover at vi ofte oplever hash som lidt af en fest-dræber, så deler vi også den erfaring, at man dagen efter, kan være en smule trist til mode og føle sig nedtrykt. Dette sker aldrig med pot og skunk, og disse er ligeledes bedre at kombinere med alkohol. Vi har en mistanke om, at vi blander for meget hash i mixet.

Vi ryger højst en gang om måneden (vi har børn, og nyder kun cannabis, når børnene passes hos bedsteforældre), så vi er ikke supergarvede eller hærdede.

På en aften hvor der også er rigelige mængder alkohol, vi skal til koncert og gerne vil have en cannabisvirkning uden at stene igennem og blive totalt stegte i hjernen, hvilket blandingsforhold ville så være fordelagtigt at bruge til joints med standard-hash?

Vi har tidligere mixet 1 gram i 3 cigaretter, som typisk bliver til 4 joints, og det er som sagt det, vi har dårlige erfaringer med.

Tips, råd, kommentarer og andet er meget velkomment.

Peace!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Velkommen til Psychedelia.dk :)

I starten da jeg røg hash kunne jeg heller ikke tåle at drikke alkohol imens uden at blive helt stegt..

Men altså.. Jeg er selv fra Nordjylland.
Det hash man kalder en 'god ryger' her omkring plejer vi at blande et halvt gram til 1 smøg.
Hele min omgangskreds ryger hver dag.. Så kan slet ikke se der er noget galt med jeres blandingsforhold..
Men i kan jo altid skære ned til 0.2 per smøg - hvis det så ikke er nok kan i jo bare holde jer til alkohol og suplere med 0,1 næste gang i skal til fest, indtil i rammer hvad i kan tåle? :)

Kan heller ikke lade være med at tænke, når jeg læser om hvem i er..
Så mangle forskellige personligheder der alle deler interesse i samme urt. Det gør mig helt euforisk. :D

Junior medlem

Vi er en ret almindelig og velfungerende børnefamilie. Vi har begge taget uddannelser og har fuldtidsjobs. Det er hyggeligt at ryge cannabis, det er ikke farligt og så synes jeg ikke, at kunne se et eneste godt argument for, hvorfor det skal være ulovligt. :-) Alligevel har jeg ikke lyst til, at mine børn skal opleve mig skæv eller voksne op i et hjem hvor hashrygning foregår i fuld offentlighed. Ikke fordi jeg synes det er værre end rødvinspimperi eller øl-drikning, men det gør resten af samfundet desværre og jeg ønsker ikke at præge mine børn i en retning, hvor andre mennesker vil tage afstand fra dem.

Tak for dine råd. Jeg ville blive helt bagt af 0.5 pr smøg, men 0,2 pr cigaret ville nok være et fornuftigt sted at starte, som du siger.

Medlem

Geografisk sted: Århus
Hvis jeg var jer, ville jeg ryge før jeg begyndte at blive beruset. Hvis man ikke er vandt til at ryge cannabis imens man er beruset/fuld kan det godt blive for voldsomt. Jeg har aldrig oplevet problemer med at ryge før jeg begyndte at drikke alkohol. Ellers små doser, 0,2 - 0.3 i en pind. Del halvdelen og vent. Mine gode råd.

Moderator
Brugeravatar

Med hensyn til jeres forskelle i rusen hash vs. pot, så ville jeg råde jer til at købe en bedre hash, end den nuværende, der følger som regel en bedre rus med højere kvalitets hash, ift. standard der giver en kedelig/døsig rus, evt. hovedpine og lign. kedelige bivirkninger. Så kan/bør i selvfølgelig også dosere lavere. Hvis i kan finde en god kvalitets pollum (lys, koldpresset hash, ofte også fejlagtigt kaldet pollen) hash vil det være at foretrække ift. at få en energisk rus ala pot. Og så vil jeg også som Kristian12 sige at det er en god idé at ryge før man drikker/ikke har drukket så meget, da det gør rusen mere håndterbar.

Junior medlem

Tak for hjælpen folkens! Jeg har scoret en god hash til 90kr pr. gram, som så godt nok skal rulles mildt, hvis vi ikke skal gå i brædderne ;-)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
Syntes ofte folk blander 1g med 3 smøger og det er efter min mening en dræber. De blandings forhold er ofte (i min omgangs kræs) brugt til bong-mix, og det slår jo hjernen ud på en, hvis man ikke er fast ryger.
Jeg ryger selv kun joints, og der lyder blandingen på 1g til 5 smøger. Det giver en meget opkvikkende rus og man er mere til stede :)

Ville klart anbefale 1g også 5 smøger :)

Btw. Velkommen til og god koncert :D

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Junior medlem

Jotak! Gode tips :-)

Medlem

Jeg kender dit problem.. jeg kommer også fra Jylland og engang var det eneste jeg kunne få fat i også hash, har altid foretrukket skunk. Hvis jeg var jer, og jeg ville opnå den mere friske virkning af at ryge med hashen, ville jeg lave en mild joint som i delte.. men istedet for at ryge det hele på en gang, ryg måske halvdelen og sluk den.. Når i så ikke er høje mere, ryger i resten :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]