Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 14 aug 2025 07:13

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg har gået og tænkt på at staten ikke snart ville gøre hamp lovligt,
Og jeg har lavet en ligge udregning hvad staten kunne få ind i stats kassen.

Vis 1 turist bruger 100 på at købe lovligt hash og der er 50% skat = 50kr. lad os sige der er 1 milion turister ville det blive 50 mio. Lige i stats kassen ;) Pluds man ville minimalisme bander og man kunne minimalisme udgifter til politi der bruger alt for meget tid på at kontroler bander. :)

Hvad er jeres mening.
Mvh Ryger

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Før du opretter et emne næste gang, så prøv at orientér dig her på forummet... Diskussionen er taget op tusind gange i tusinde emner og diskuteret rimelig heftigt. Dine argumenter er rimelig standard og de fleste her på boardet vil nok være enige med dig...

Junior medlem

Det havde jeg næsten også forud tænkt. Men min mening i dette enme var at prøve at få en ny debat på at stå, så man ikke kun skal side og læse hvad mange andre skriver. Men også så man selv og nye kunne give sine mening uden de bliv over set.
Jeg syntes også det er et emne der ikke kan debaters nok, der er snart nød til at ske noget
Mvh Ryger :D

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: På bunden af havet
Men hvis du ønsker at debattere det kunne du bruge dine kræfter på at overbevise nogen der er imod legalisation. for langt de fleste her på Psychedelia er nok enige med dig. hvis du ønsker at debattere med andre med samme holdning som dig, er der som sagt massere af tråde omkring det der er jo ingen grund til at oprette flere gør det bare langt mere uoverskueligt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
50mio i statskassen er jo et ikke engang et komma i vores gæld.

Junior medlem

Det var også en hurtig hoved regning bare på turister.
Det ville jo blive et super stort beløb vis vi også regner den danske befolkning med der ryger.
Mvh Ryger

Moderator
Brugeravatar

No offence, men ville det ikke være en god idé at basere udregningen i noget faktuelt? Dine tal virker/er grebet ud af luften.

Jeg går ind for at legalisere cannabis på lige markedsvilkår med andre produkter, med undtagelse af en afgift som på tobak og alkohol varer, for at tage højde for den formodede øgede sundheds udgift, informationsmateriale mm. Statsproduceret cannabis vil imo. ikke kunne produceres billigt nok eller i tilstrækkelige store mængder til at fjerne det illegale marked, og en dekriminalisering ala Hollands, beror markedet stadig på lyssky bagmænd, selvom det så senere sælges lovligt.

Medlem
Brugeravatar

Den eneste grund til at hash er dyrt, er at det er ulovligt. Hvis det blev lovligt, ville prisen falde med noget nær 90% eller mere. Alle og enhver ville kunne dyrke deres egne favorit strains i deres have/skab/kælder. Jeg ser ikke nogen stor business på det område.

Moderator
Brugeravatar

Hvis du har været Holland, så ved du det ikke er tilfældet, priserne er i mange tilfælde højere end de er herhjemme for tilsvarende kvalitet.

Junior medlem

Ja selfølelig er mine tal jo fiktive, jeg ved jo ikke hvor mange hamp bruger der er i DK eller hvor mange turister der ville ryge.
Vis jeg havde de rigtige tal ville jeg gerne lave den udregning.
Men som BisMann siger, der burde tages afgifter på hamp som tobak og alkohol er jeg enig i. Det er også de afgifter der kan gå hend og rede vores stats kasse.
Det kan godt være det bliver dyre, men jeg ved næsten at alle ville stadig købe hamp.
Mvh Ryger

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ude i hampen
skrev et indlæg om samme emne på min blog d 18. Juni

http://blog.crash-butterfly.dk/#post15

Der er både penge og vækst til alle :D

Junior medlem

Det må du udybe noget mere ? :D

Medlem
Brugeravatar

Hvad er der at uddybe?
hvis cannabis skal gøres lovligt, skal det gøres på sådan en måde at staten kan tjene penge !!
vi har et pænt stor underskud i statskassen, som vi alle skal betale for.

Junior medlem

Ja ja helt klart men skal jeg skrive et omlæg på din blok det er det jeg ville have uddybet :D
Mvh ryger

Medlem
Brugeravatar

Om du vil ytre dine holdninger andet steds end her, er helt op til dig.

Junior medlem

Jo jeg kan da godt skrive et debat indlæg det kunne være hyggeligt.
Mvh ryger

Medlem
Brugeravatar

BisMann skrev:
Hvis du har været Holland, så ved du det ikke er tilfældet, priserne er i mange tilfælde højere end de er herhjemme for tilsvarende kvalitet.

Det er fordi det ikke er fuldt lovligt. Coffeeshops køber stadig deres shit på det sorte marked.

Moderator
Brugeravatar

Så kom med nogle argumenter om hvorfor det skulle være billigere at producere lovligt med høje europæiske lønninger, skatter mm. Solgt fra et firmalokale med husleje. Dyrket i væksthuse, hvor det hvis skal kunne forsyne danskerne er nødvendigt med kunstlys. Frem for at det dyrkes i varmere lande med lave lønninger med solen som lyskilde eksorteret til eropæiske lande. Den eneste grund til at dansk landbrug kan kører rundt er pga. landbrugstøtte, det er jo heller ikke ligefrem fordi vi ellers kan konkurre på prisen af varmere landes landbrugsprodukter.

Jeg er klar over at det blot er en dekriminalisering i holland, og at coffeshops køber deres produkter ulovligt, det har jeg endda selv skrevet i denne tråd. Desuden kan hollænderne dyrke selv (dette er også dekriminaliseret) for 5 planter af gangen. Jeg kan simpelthen ikke se hvor den store besparelse skulle komme fra, selv besparelsen blev halvveret i procentpoint.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Der hvor det gror!
Der skal jo ikke mere end én gartner til, at passe et grow på 100 planter.
Hvis der samtidigt er lavet det sygeste setup, hvor de bliver autovandet og gødet osv. så han kun skulle gå rundt og beskære dem og toppe dem osv. og jo hvis vi måtte have 2 planter pr. mand i danmark, ville det ødelægge den ulovlige handels priser fuldstændigt... :)

Medlem
Brugeravatar

Penge, penge, penge, penge, penge.

Vi skal ikke lovliggøre stoffer (fuck hamp. Alt skal lovliggøres, før det giver mening), fordi vi kan tjene penge på dem, men fordi vi skal have retten til at indtage, hvad vi vil.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]