bomlee skrev:
Tegninger behøves ikke

110mm PVC rør, 50cm
75mm PCV rør, 100cm
Samle-muffe fra 75-110
Prop til 110mm
2 bolte og møtrikke
Grill starter eller en af de lange lightere
Evt. noget lim

1) Tag bundproppen og sæt den fast på 110mm røret (Evt. med noget lim som pakning).
2) Bor 2 huller igennem proppen som er sat på 110mm røret, og sæt derefter bolte og møtrikke på.
3) Bor et hul til din lighter/grill starter i 110mm røret ( hvor det nu er bedst, min er i midten af 110 røret)
4) Tag samle-muffen og lim den fast til 75mm røret (Sørg for at bruge rigeligt)
5) Når limen er størknet, sæt da en appelsin i 75mm røret (Hele appelsinen skal være i røret), i den ende hvor muffen er selvfølgelig

6) Tag noget hårlak og sprøjt 3sek ned i 110mm røret og sammensæt de to dele (Jo hurtigere jo bedre)
7) Sæt lighteren i dit borede hul (med mindre du har brugt en grill starter, så tryk på knappen) og tænd
Ps. husk at holde de 2 dele sammen, ellers flyver de fra hinanden. Husk også at hvis du bruger en appelsin der er for stor, er risikoen for eksplosionen af PVC rørene større ( Er aldrig sket for mig, og hvis jeg er i tvivl om en appelsin er for stor giver jeg den noget olie

)
Det gode ved ikke at bruge lim er at kanonen altid vil gå fra hinanden i det svageste punkt.
Og det ville jo være smart hvis det var samlingen, så undgår man måske at kanonen i aller værste tilfælde eksplodere helt

OT: Jeg synes oftest, at de aller sjoveste ting man kan lave når man er skæv, er ting man finder på helt tilfældigt i situationen
Ellers kan jeg godt lide at komme uden for, evt i skoven og på lege pladser.
Men pas på!! legepladser kan faktisk også godt være ret farlige, tror at jeg har været tæt på at komme meget tilskade et par gange eller 2 efter hånden. Specielt en episode på en "tunet" vippe dims husker jeg som ret vild