Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 11:17

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hey all.
Jeg har et meget atypisk problem når jeg ryger den fede. Jeg får helt vildt ondt i ryggen. Så ondt at jeg hele tiden er nødt til at skifte stilling, rette ryggen til det 'knaser' lidt, og hvis det er rigtig slemt er jeg nødt til at ligge på maven. Det indtræffer ca. 15-20 min efter jeg har røget, og fortsætter et par timer til jeg bliver nogenlunde sober igen. Det er lidt forskelligt fra gang til gang hvor hårdt det mærkes, men nogle gange går det lidt amok. Andre gange bemærker jeg det ikke rigtig.

Hvad fanden kan det skyldes? Jeg har ikke hørt om lignende tilfælde. Jeg har hørt at cannabis rent faktisk skulle modvirke rygsmerter, så det giver ikke rigtig mening for mig. Kunne forestille mig det har noget med nerverne at gøre? Det ligger jo solide nervebaner i ryggen.

Smerten ligger omkring lænden og lidt længere oppe. Smerten er lidt svær at beskrive, det er som om det dunker lidt, og jeg er meget øm - ikke selve musklen, men længere inde. Jeg er nødt til at vride ryggen lidt og rette den hele tiden, men det hjælper ikke det store.

Jeg ryger ret uregelmæssigt, mest i perioder.

Mvh. Shamb

Medlem

Geografisk sted: Århus
hey der

Jeg lider af hyper mobilitet i ryggen dvs. jeg har stort set altid en smerte i ryggen. Jeg kan huske i starten da jeg begyndte at ryge kunne mine rygsmerter som var meget små lige pludselig meget store smerter når jeg var skæv. Det svingede lidt frem og tilbage jeg blev ved at ryge også gik det over til sidst. Nogen gange når man ryger rigtig meget kan smerter forstærkes voldsomt - og faktisk få det til at gøre endnu mere ondt. Hvis man ryger netop for at mindske smerter er det meget moderate doser der skal til.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Mange tak for svaret.
Det kan være jeg så skal tjekkes for rygskade? Hvis det er en lille smerte, som bliver mange gange forstærket af at jeg ryger. Jeg får indimellem smerter samme sted, men langt mildere, ikke noget jeg sådan rigtig klager over.

Ved du om det er alt slags cannabis, eller om der er forskel på indica og sativa? Kunne være det havde noget at sige.

Men du har altså ikke rygsmerter længere selvom du ryger den fede? (hvis du da stadigvæk gør det)

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Inde i pejsen.
Jeg har en rygskade, som jeg næsten kun mærker, når jeg er skæv. Jeg kan ikke finde ud af sidde eller ligge ordentligt, når jeg har røget.. Det er en af mine grunde, til at stoppe med at ryge dagligt.

Medlem

Geografisk sted: Århus
Hypermobilitet er meget almindeligt blandt mænd og det er ikke en sygdom eller noget. Det er noget der skal trænes væk. Men tjek ved lægen og forslå hypermobilitet i ryggen. Der er rigtig mange der har det, uden at vide det. Men det påvirker ikke min hverdag synderligt(længere). Jeg kan desværre ikke fortælle hvilken slags cannabis der er bedre end andet. Det aner jeg ikke noget om.

Det var kun i starten da jeg røg de første 10 - 20 gange jeg ind i mellem måske halv delen af gangene fik meget kraftigere smerter af at ryge. Så gik de over. Så kom de igen efter et par år og jeg gik til lægen og fandt så ud af at jeg havde Hypermobilitet i ryggen. Nu motionere jeg og bruger kroppen aktivt hvilket har fjernet det stort set. Det er et klassisk tegn at man lider af hypermobilitet i ryggen hvis ryggen føles som om den ikke er stærk nok og at du hele tiden skal bevæge ryggen. Ligger man stille uden at bevæge sig = gør det ondt. Hvis man er i bevægelse hele tiden gør det ikke ondt. Og jeg ryger stadigvæk dagligt den dag idag.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]