Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 16:46

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Hey. Jeg burde nok starte med at introducere mig selv... Jeg er 18 og fra den store by i Jylland, har prøvet at ryge hash en 20-30 gange indenfor de sidste 2.5 måneder hvor jeg oplevede min første gang med det, og har prøvet at drikke alkohol 2-3 gange i det hele (første gang var i efterårsferien). Hele mit liv har jeg altid undret mig over hvordan en psykedelisk oplevelse vil være, mest af alt hallucinationerne, og det er først på det seneste jeg er begyndt at vise rigtig interesse og begyndt en søgen efter sådan en oplevelse.
Mange siger, at jeg burde starte ud med noget lavt som svampe, men jeg kender ingen, der sælger dem her i Århus (eller Danmark for den sags skyld), og jeg ved ikke hvor jeg skal spørge om det... kender som sådan kun det her sted ang. hvad har med sådan noget at gøre i Danmark. Hvis det er tilladt at kontakte andre herinde, så ville jeg ikke have noget imod det (undskyld hvis jeg ikke er tilladt det - menes ikke at have læst det i reglerne, ellers må jeg have overset det).

Problemet ligger så i, at selvom jeg gerne vil starte med svampe, så er jeg nød til at finde en anden mulighed, og er kommet frem til noget som DMT eller LSA, fordi de er naturlige kilder for det... har kigget på nogle woodrose frø, men har fået af vide DMT er bedre til at starte med. Har derfor kigget rundt og bl.a. fundet noget mimosa hostilis rodbark fra Ethnoplanet, jeg selv kunne få det ekstrakteret fra. Nogle spørgsmål ang. det (fandt ikke noget vha. søgemaskinen):
Fra hjemmesiden jeg bestiller fra er det "skåret rodbark", ikke pulveriseret. Er det svært at pulverisere sådan noget? Og hvis det er, kender I så en mulighed for at købe det pulveriseret til en pris der ikke er højere end 300 kroner (inkl. fragt)?

Og er der en måde at ekstrakt det på uden brug af lud (kaustisk soda)? Jeg tænker lidt, at det kan være farligt... især hvis man ikke har ordentlig styr på tingene. Jeg har fundet http://wiki.dmt-nexus.me/Q21Q21%27s_Vin ... action_Tek, men det vil blive lidt svært hvis jeg kun køber 25g, hvor af intet af det er pulveriseret i forvejen. (Han siger 30+ gram i hans jimjam ekstrakt)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
DMT er ikke for nybegyndere har jeg ladet mig fortælle. Jeg ville i hvert fald ikke kaste mig ud i sådan et trip endnu, på trods af at jeg allerede har stiftet bekendtskab med en lille håndfuld andre psykedeliske stoffer (her iblandt svampe). Husk at have respekt for stofferne. De er ikke legetøj. Og husk at hallucinationer kun er en lille del af den psykedeliske oplevelse :)

Din ekstraktion kan jeg ikke hjælpe dig med, men jeg vil råde dig til evt. at bestille et svampe-growkit hjem, såfremt du bor alene eller dine forældre bare er cool med at du tager den slags. De er nemme at gå til, og du ved hvor dine svampe kommer fra. Og så er det billigere end at købe dem færdiggroet. Forhandlerlinket kan jeg ikke hjælpe dig med jf. vores regelsæt.

Medlem
Brugeravatar

Ja, jeg ved skam godt hallucinationer blot er en lille del. Har også læst op på DMT en del indenfor de sidste par dage... Og ved godt jeg ikke kan forberede mig til sådan noget, men det er lidt min eneste mulighed.

Har overvejet at gro svampe selv, men processen tager så lang tid, og ja, jeg er 18 og bor stadig derhjemme. De vil nok ikke lige ha', at jeg gror sådan nogle her. :P

Er det slet heller ikke tilladt at kontakte andre ang. hjælp om ekstraktion så? Altså fysisk hjælp med det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Som folk plejer at sige, så er det ikke narkodating.dk. Jeg tror ikke du vil få meget ud af at prøve at mødes med folk herinde fra til det.

Se det på denne her måde: Processen tager tid. Du er selv med hele vejen. Det bliver et helt særligt trip første gang du spiser af dine svampe. Vent til du flytter hjemmefra, så. Så har du fred, ro og tid til det. Jeg ved godt, at du gerne vil have, at der skal ske noget nu, men prøv ikke at rushe det. Brug en masse tid på at læse om det. Det hele. Det giver dig et bedre indblik i hvad du kan forvente. Be informed, then choose ;)

Medlem
Brugeravatar

Hm, I guess. Det er bare lidt ærgeligt, når man lidt ved der kun er nogle regler der står i vejen for sådan noget. :P

Jeg kommer ikke til at flytte hjemmefra lige foreløbig dog, selv det ved jeg. Og nu har jeg sat det i hovedet, at det er noget jeg gerne vil prøve (bl.a. fordi jeg kender til metoderne osv.), så det ville ikke være besværet værd at vente et par år til at prøve det. Tålmodighed har altid været en af mine svage punkter.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvorfor DMT fremfor LSA? Hvad er det du vil med trippet? Er det kun visuals du er ude efter?

Medlem
Brugeravatar

Nej, selvfølgelig ikke kun visuals. Jeg studerer selv til at være psykolog (det er i hvert fald mit mål), så jeg er utrolig interesseret i hvilket tænkespind man kan ende op i også. Jeg vejer kun omkring 60-65 kg, så jeg forestiller mig kun at tage 20-25 mg min første gang.

Har også tænkt mig at købe 1g Hawaiiwan baby woodrose frø (10 stk.) fra samme hjemmeside, men jeg har fået af vide DMT er bedre til ens første trip, fordi effekten ikke varer nær så længe. Dog har jeg hørt, at woodrose kan være lidt hit and miss.
Jeg har tænkt mig at følge denne metode med frøene, fordi chancen for kvalme og opkast er ret lav: http://www.shroomery.org/forums/showfla ... r/15353631
- Tvivler lidt på om effekten virkelig er der. Måske burde jeg dog starte med LSA som førstegangs... effekten er heller ikke helt så stor. Du må tænke på jeg aldrig har prøvet noget hallucinerende/psykedelisk før, så jeg har brug for råd her. :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Vægt og dosis har ingen sammenhæng mht. DMT.
Der vil ikke være noget tankespind ved brug af DMT, medmindre du laver Ayahuasca (har ikke selv erfaring med det).

Medlem
Brugeravatar

Med tankespind mener jeg mere... man tænker anderledes, og har ikke selv fuldstændig kontrol over sine egne tanker. Det er det jeg har læst fra en del triprapporter nu i hvert fald. Tager jeg forkert da?

Junior medlem

Jeg vil egentlig foreslå DMT til førstegangsoplevelse i stedet for baby woodrose. DMT varer, som du jo er klar, langt kortere tid, og det er en meget blødere, kærlig og venlig oplevelse, også hvis/når du bryder igennem.

Hvis du beslutter dig for DMT, vil jeg foreslå at du tænker over hvilke intentioner du har med turen. Jeg synes også personligt, at det hjælper rigtig meget at gøre det lokale hvor du skal ryge, klar til DMT'en: ryd op/gør rent, sluk lyset, tænd stearinlys og røgelse, vand og frugt.
Derudover vil jeg anbefale dig, at lave noget yoga/udstrækning og meditaion inden turen. Jeg synes det gør meget for nervøsiteten som forekommer inden man ryger, at man er rolig og afslappet.

Du skal huske at minde dig selv om at der ikke sker der noget farligt. Det kan være chokerende at bryde igennem, mest fordi det føles voldsomt pludeslig at være skudt ud i hyperspace. Skulle du opleve frygt, kan du prøve at minde dig selv om dine intentioner, og at du ikke skal være bange.
Dog vil jeg også mene, at det kan være en fordel at have erfaring med andre psykedeliske substanser inden du skal navigere hyperspace, mest fordi du så er bekendt med, at din virkelighed ikke længere er hvad den plejer at være.

Det kan være utroligt smukt at bryde igennem, og min personlige erfaring er, at de ånder/livsformer som skaber det smukke for dig, ikke vil harme dig. Dog skal du behandle DMT med respekt, og ikke bruge igen og igen. Giv den tid til at hvile sig, inden du beder om at blive sendt afsted igen :)

Junior medlem
Brugeravatar

Hej Kobresia!

Først vil jeg sige at dit valg med hensyn til DMT er den bedste idé du nogensinde har haft. Ja, DMT er en af de stærkeste psykedeliske stoffer man kan udsætte sig selv for, men samtidig er det også en af de bedste. Der er intet at være bange for, hvis bare du forbereder dig korrekt.

Jeg beklager at min post er så langtrukken, men jeg har virkelig lyst til at du skal have en god første oplevelse og føler mig nødsaget til at give dig så meget korrekt og vigtig viden, som overhovedet muligt. Det kan være du allerede har sat dig ind i meget af det, men tag og læs det hele grundigt igennem alligevel. Jeg spilder ikke et eneste ord på at sige noget der ikke er absolut nødvendigt at vide.

Setting: Det er ikke helt optimalt at du stadigvæk bor hjemme - medmindre du kan tale lidt med dine forældre om spirituel vækst, fortælle dem lidt om Ayahuasca i Sydamerikas jungler, osv. Det hjælper også en del hvis de er åbentsindede og ikke lader sig styre for meget af frygt, når man taler med dem om "farlige" emner. Der er ikke noget behov for at nævne "stoffer", "psykedelisk", "kemi" eller lignende ting til at starte med - Sæt dig ind i de menneskelige og åndelige aspekter af oplevelsen. Tænk over hvordan det kan være shamanerne har fundet disse medicinske planter og lært hvordan man bruger dem. Hvis de ikke er modtagelige over for en ærlig snak om tingene, så kan du finde dig en god ven IRL som måske vil være klar på samme tur og har dedikation til at få en god oplevelse ud af det, som bor hos sig selv og kan give et trygt og blødt sted hvor i kan gøre det sammen. I værste fald så vent til forældrene er ude en hel aften.

Set: Det vigtige her er at du skal give dig selv tid, fred og plads! Din hjerne kommer til at blive skudt ud i universet med lysets hastighed så for guds skyld vær forsigtig og tag dine forholdsregler! Hver en lille smule umage du gør dig for at forberede din tur vil belønne sig tifold - og hver en smule negativ, krævende, trængende eller pågående attitude til oplevelsen vil vise sig at efterlade dig ubelønnet. Du banker på hos åndernes tempel og søger visdom hos dem, husk det! Taknemmelighed er en dyd. Tænk på det sådan - hvis nogen kommer venligt og smilende, spørger dig efter en cigaret eller en femmer, giver du det glædeligt, og efterlades med positive indtryk. Det er også rart hvis de tager sig tid til at sige sin tak til dig og ønsker dig en god dag. Hvis de derimod kommer og siger "HEY DU DER GI MIG EN FEMMER" får du derimod lyst til at stikke dem en flad og vil hellere at de passede sig selv. Husk det når du banker på DMT'ens tempel og beder om at komme ind.

Ekstraktion: Brug Noman's STB tek. Den er nem, svær at gøre galt, og giver et godt rent produkt. At gå til A/B teks behøves kun hvis du gerne vil gøre lidt ekstra for at få et lidt renere produkt, men det eneste du ender med at vaske fra er de naturlige planteolier som opstår i planterne. Jeg synes personligt at det er rart at ryge på "honey spice" og finder det ikke problematisk.

Med hensyn til kaustisk soda så skal du ikke være bange for at bruge det, selv om det godt kan erstattes af andre baser. Læs en masse TEKs igennem og lær om de forskellige variationer, som folk benytter sig af. Der findes "food-safe" variationer af TEK'sne, men hvis du bare er forsigtig og sætter dig ind i hvad du gør og hvorfor, i stedet for bare at følge det som en opskrift på bagsiden af en frysepizza, skal du nok komme helskindet igennem. Sørg for adækvat beskyttelse: Forklæde, gummihandsker, hav noget eddike ved siden af i tilfælde af spild. Beskyttelse til øjnene er en god ide. Syre (eddike) neutraliserer base (kaustisk soda). Når du laver dine kemiske ting, så tag dig tid, vær forsigtig og afmålt i bevægelserne, tag dig tid. Arbejd i et godt ventileret, men ikke alt for koldt lokale. Gør det i køkkenet nær din vask. Hav alle de ting du skal bruge fremme på forhånd.

Fry har ret i at det nok ville være mere tilrådeligt at starte ud med et svampe-kit. De er nemme at arbejde med og kan godt gøres diskrete. Det er en ekstremt givende process, som vil efterlade dig med gode oplevelser og meget visdom. LSA er en meget streng og utilgivelig lærer - Hun er ikke diskret med at skælde én ud, når man ikke har opført sig ordentligt. Den er fin nok til et første trip, men du skal ikke lade dig skræmme væk hvis den giver dig en svær oplevelse.

Jeg vil dog sige at der ikke findes noget, som kan forberede én på DMT. Det vigtige her er at du bruger tid, lang tid, på at sætte dig ind i at forstå, at din virkelighedsoplevelse kan komme til at være fuldkommen andet end det, du tror den er. At alt bliver underligt er en underdrivelse af kosmiske proportioner. Forestil dig at din storetå er følelsen af en orangerød solnedgang. Forestil dig at orangerød solnedgang er symbolet for død i den uendelige cirkel af liv og død. Forestil dig at du dør og genopstår millioner af gange på et splitsekund. Forestil dig hvor meget panik det kan fylde dit stakkels ego-drevne væsen. Husk at bare give slip på dig selv. INTET er det samme efter dit første trip. På en god måde. Det er som om man bliver velkommet ind i en familie af utallige generationers visdom om eksistensens sande natur.

Hvis du kan overskue det, så læs denne bog inden du skal til at begive dig ud. Du vil ikke forstå meget af den (og det gør jeg heller ikke) men den vil alligevel give dig noget mental forberedelse. Det er meningen at man skal læse bogen mange gange i sit liv.
Det kan selvfølgelig også være du bare ender med at se nogle flotte farver og figurer. Sådan har nogle af mine oplevelser med DMT også været - der er intet galt i det. Begge dele er lige vigtige.

Spørgsmål, kommentarer, hatemail eller gode vibes - skriv og jeg vil læse nøje og svare efter bedste evne.

Held og lykke med din rejse.

Medlem
Brugeravatar

det virker nu ellers som om din tålmodighed er en af dine stærkeste sider. Du siger du først lige har prvet at drikke alkohol 2-3 gange - du har været pænt tålmodig ifølge mit hovede synes jeg ;) :gud:

Junior medlem
Brugeravatar

det virker nu ellers som om din tålmodighed er en af dine stærkeste sider. Du siger du først lige har prvet at drikke alkohol 2-3 gange - du har været pænt tålmodig ifølge mit hovede synes jeg ;) :gud:

Enig... super god kontrol, vil jeg sige. Hold dig fra alkohol så vidt muligt - det er en af de ledeste og dummeste drugs der findes. En øl med gode venner eller en stille og rolig brandert er der intet i vejen med, men kampdruk og weekendalkoholisme er bare dårlig HR.

Admin
Brugeravatar

Selvfølgelig er folk forskellige, men jeg ville fraråde folk at prøve DMT som deres første psykedelika. IMO er LSA, svampe eller LSD bedre til førstegangstrip. Jeg var ihvertfald selv glad for, jeg havde en del trips bag mig, før jeg prøvede at ryge DMT. Selvom det kun virker meget kort tid, kan det alligevel være ret voldsomt imo. Der er mange argumenter for og imod, men jeg mener ihvertfald ikke, DMT er det bedste valg til første trip.

-Jimmy Carter

Medlem
Brugeravatar

Tak for alle de gode svar. Blev meget glad af at folk har skrevet så meget. :)

Syrekilling:
Ærlig talt er jeg ikke bange for DMT trippet. Jeg ved godt, jeg mister næsten al kontrol i hovedet, men jeg regner med at den ikke går helt galt.
Det eneste jeg er bange for, er at jeg fucker ekstraktionen op, og bl.a. brugen af kaustisk soda. Jeg har aldrig kunnet lide at gøre sådan noget, selv i fysik/kemi i folkeskolen ville jeg ikke gøre noget med eksperimenter, hvor man skulle bruge ild til. Har aldrig kunnet lide at tænde fyrværkeri heller, fordi jeg altid har været bange for at lightere kunne brænde min tommerfinger.
Udover det føler jeg lidt, at ekstraktionen kan være lidt ligesom en kødsovs. Min første gang hvor jeg prøvede at lave en kødsovs kom jeg til at give kødet for lidt, da jeg stegede det, og så ødelagde det hele kødsovsen. Anden gang kom jeg til at proppe for lidt tomat-poré i, og det blev den for tynd og smattet af. Selvfølgelig er det ikke det samme som at ekstrakt, men jeg er bare bange for, at det kan gå galt lige pludselig. Og at arbejde med kaustisk soda giver mig sgu ikke ligefrem endnu mere selvtillid med det hele. :D

alive:
Tak for den rigtig gode post. Jeg har lært en del fra det, men jeg skulle nok have skrevet lidt mere i den originale post.
Jeg kommer til at være sammen med min bror og 2 af hans venner. De skal ikke selv prøve det, fordi de er bange for det. Hans 2 venner vil gerne prøve svampe, men min bror tør personligt ikke selv prøve andet end hash. Vi er i et rum/stue med en 72" projektor omkring 1.5-2.5 meter fra hvor vi sidder (kommer an på hvordan vi sidder). Det er indrettet med et hvidt bord i midten, en sort 3-mands sofa bag bordet, og så 2 lænestole man kan trække ud, 1 ved hver side af bordet, og det hele er rettet fremad imod projektoren.
Musik bliver nogle af de her valg:
Secede - Born In A Tropical Swamp: http://www.youtube.com/watch?v=d_5PqAt6vCw
Secede - Greetings Twinsunian: http://www.youtube.com/watch?v=ayDa2V83Fg0
Secede - Vega Libre: http://www.youtube.com/watch?v=bazQz14O0lo
Secede - Vega Libre: The Marvel: http://www.youtube.com/watch?v=rBS2Jf86hiA
Yagya - Snowflake 6: http://www.youtube.com/watch?v=V1YUAsrbvpk
Pleiadians - Alcyone: http://www.youtube.com/watch?v=FYAGSQIt1jY
Pleiadians - Seven Sisters: http://www.youtube.com/watch?v=kBh9ZRHAxBg
Binah - Crescent Suns: http://www.youtube.com/watch?v=MT5PQrVJ6AE
Mysteri Of The Yeti - Herb Garden: http://www.youtube.com/watch?v=2VtlDNA7zZU
- har selvfølgelig mange flere, men har allerede skrevet alt for mange. Jeg elsker personligt at være væk til musik. Vil gerne have at det bliver noget godt til oplevelsen. :D

Jeg regner med at ekstrakt det hele ude i deres køkken, da de nok ikke ville have noget imod det. Dog tror jeg, at de ville have noget imod brugen af kaustisk soda til det (man kan godt selv høre, at sikkerhedsbriller osv. kan virke lidt for farligt), bl.a. fordi de ikke vil have at jeg gør mig selv til skade.
Men... jeg har snakket med en fra Schweiz, og han har tænkt sig at sende 20g SN for 50 USD til mig i morgen. Burde få dem i løbet af ugen. Han vil snakke med hans ven i morgen, om han har noget DMT, men jeg tvivler ret meget på det. Jeg regner dog med, at 2-3g SN som første gang heller ikke er helt så slemt igen. Det er bare lige det med, om de er falske eller ej (han sender dem først, og jeg betaler hvis de har nogen virkning - men poster nok et par billeder herinde først for at være lidt mere sikker).

Og lige nu har jeg ikke så meget overskud til at læse den bog. Der sker en del ting i mit liv lige nu (nogle gode nogen - de sidste 2 måneder har nok været højdepunktet i mit liv. Derfor er jeg ikke bange for at blive påvirket af sådan noget, selvom det selvfølgelig ikke er helt i min kontrol), så jeg har simpelthen ikke overskud til det. Det skal måske også nævnes, at jeg har en mild form for Aspergers syndrom. Den er ikke slem, men jeg har det sådan da.

Aron:
Jeg har taget meget afstand fra alkohol i hele mit liv, fordi jeg er mellembarn og det tit gik udover mig, da mine forældre var fulde, og fordi jeg er en god person (synes jeg da selv :p) valgte jeg at lade være med at gøre det, fordi jeg ikke ville skræmme andre på den måde mine forældre har skræmt mig, da de har været fulde og mistet lidt kontrol over hvad de siger og gør.
Men regner heller ikke med at drikke alkohol så meget. Det er sjovt nok nu og da, men jeg synes godt nok, at det er vanvittigt at sige hash er farligere end alkohol. Alkohol påvirker mig langt mere end hash.

Imp:
Nu må vi se. Hvis min ven kan skaffe 30-35 mg, så regner jeg med at ryge det før at spise de SN jeg får. Mangler dog stadig noget at ryge det i.

Medlem
Brugeravatar

PS. projektoren er placeret lige over sofaen, og strålerne er ret tydelige når der bliver pustet røg derop (fra hashen af). Det gør settingen nok lidt bedre derinde. Jeg er personligt vild med at kigge på det med en meget farverig video på, især når jeg er skæv. :P

Dedikeret medlem
Brugeravatar

I den tek. du har fundet, skal du IKKE bruge kaustisk soda

Medlem
Brugeravatar

Det ved jeg. Men jeg er bare lidt i tvivl, fordi hans opskrift følger mindst 30g. Jeg bestiller kun 25g. Og mit er ikke pulveriseret i forvejen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det gør ikke noget at du bruger mindre. Find et sted hvor du kan købe det pulveriseret, og så er problemet løst

Medlem
Brugeravatar

Jeg kan ikke finde nogen, som ikke er danske. :(

Men jeg må lige se, hvad min ven kommer frem til. Det ville være rart nok, hvis han kunne skaffe noget.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]