Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 aug 2025 21:23

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hej, jeg er en dreng på 15 år som ryger tjald i ny og næ. i starten var det meget sjovt og jeg fik en rar og hyggelig tilstand, men her de 2 sidste gange har jeg fået det meget dårligt af at ryge det. Jeg for en stikken i hele min krop, starter i nakken, og så føles det som om alle min blodåre på en måde brænder. På samme tid har jeg åndebesvær og har svært ved at snakke. Jeg har søgt hele internettet igennem for at finde ud af hvad det kan være uden held. Nu håber jeg at i kloge mennesker derude, måske hvad det kan være eller måske har prøvet det samme?
Hvis i vil havde længere forklaring af noget af det jeg har skrevet ovenover så endelig skriv det! Tak på forhånd.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ved et træ, nær en flod hvor manden fra Aran går rundt og rundt.
Havde du drukket inden?
Kan du måske komme med flere detaljer. Havde du hjertebanken, højpuls eller lign.?

"The universe doesn't owe us condolence or consolation; it doesn't owe us a nice warm feeling inside." ― Richard Dawkins

Junior medlem

Den første gang jeg fik det var jeg til lan og havde derved ikke sovet særlig meget og nok heller ikke fået nok at spise, men ingen druk. Anden gang var jeg til fest og ja var rimelig fuld. Jeg havde høj hjertebanken og fik ikke tjekket min puls så det kan jeg ikke svare på. Jeg skal "suge" igen imorgen for at se om det vil ske igen, eller om det var nogle uheldige gange, så hvis jeg for det igen skal jeg nok få tjekket pulsen. Ked af jeg ikke kan komme med flere detaljer^^

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ved et træ, nær en flod hvor manden fra Aran går rundt og rundt.
OliverP skrev:
Den første gang jeg fik det var jeg til lan og havde derved ikke sovet særlig meget og nok heller ikke fået nok at spise, men ingen druk. Anden gang var jeg til fest og ja var rimelig fuld. Jeg havde høj hjertebanken og fik ikke tjekket min puls så det kan jeg ikke svare på. Jeg skal "suge" igen imorgen for at se om det vil ske igen, eller om det var nogle uheldige gange, så hvis jeg for det igen skal jeg nok få tjekket pulsen. Ked af jeg ikke kan komme med flere detaljer^^

Når du prøver i morgen, så sørg for ikke at have drukket og at have sovet ud.

"The universe doesn't owe us condolence or consolation; it doesn't owe us a nice warm feeling inside." ― Richard Dawkins

Junior medlem

Skal jeg gøre, tak for den hurtige respons!

Junior medlem

Men mangler stadig nogle svar på hvorfor jeg havde de her intense smerter.
Jeg har læst alt om høj puls og hjertebanken, men de her smerter indgår ikke i nogen af tingene.
Mange af mine venner ryger hash/tjald og de har da allesammen prøvet at få det dårligt af det
men ingen som får direkte ondt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Vi er ikke læger, og du har ikke givet os specielt meget at arbejde med.
Mit bedste bud er en for stor mængde, som så har givet dig panik/angstanfald.

Junior medlem

Jeg er rimelig sikker på det ikke var for store mængder da vi delte omkring 0.5 gram 2 mand.
Problemet med at give "mere at arbejde med" er at imens jeg har haft det på den måde, var det eneste jeg tænkte på, at jeg var ved at få hjertestop.
Derved har jeg som sagt tidligere ikke engang fået tjekket pulsen eller andet.
Kan selvfølgelig lige forklare det lidt mere detaljeret.
Altså mig og en kammerat røg en join på cirka 0.5 gram.
I starten blev ingen af os skæve. Da vi havde været ude lidt gik vi indenfor igen og jeg begyndte at blive lidt svimmel.
Jeg sætter mig så ved computeren og snakker med de andre der var til stede. indenfor meget kort tid begyndte så den her stikken i nakken.
i starten tænkte jeg at det nok skulle gå over men det blev kun værre og værre.
Så begyndte det langsomt at gøre ondt i hele kroppen, og da jeg så prøver at snakke med en ven, begyndte jeg at få talebesvær.
Det føltes som jeg ikke kunne styre mine mund bevægelser og begyndte stille at få svært ved at trække vejret.
Jeg gik så ud på toilettet for at samle mig, hvor det så begyndte at "brænde" i hvad der føltes som alle mine blodåre.
På samme tid kørte alting rundt i hovedet på mig og havde kvalme og følte at jeg skulle brække mig.
Jeg sad så derude i godt halvanden time hvor det så begyndte stille og roligt at blive bedre og jeg blev nogenlunde normal igen.
Håber det hjælper bare en lille smule.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between dimensions - Hell and Heaven
Jeg får nogle gange influenza symptomer af at ryge tjald på langpibe også med smerter i alle led, kvalme.
Du har bare været ved at gå under ;) næste gang hav noget slik eller sodavand klar da det godt kan tage lidt af hash rusen og derved hjælpe lidt på det

Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

I'm Back!!! ;) Watch out Psy.dk

Medlem
Brugeravatar

Har en gang haft en oplevelse som minder om den som er beskrevet. Jeg havde fået ca. 1 gram skunk, Jeg fik meget højt hjertebanke, svimmelhed, svært ved at fokusere og en stikken i kroppen (dog husker jeg det ikke så slemt som det du beskriver). Jeg har ikke oplevet det før eller efter. Er desværre ikke klar over hvilken slags skunk, da jeg fik det stukket det i hånden af en klassekammerat. Om det var skunken, dårlig seting (alene hjemme og var halv nervøs for at ryge alene, da det var første gang jeg røg alene) eller en kombination skal jeg ikke kunne sige 100%. Pointen er at det kan forekomme og lektien er klar: Indtag ikke noget du ikke ved hvad er (selvom man jo ikke kan være 100% sikker pga. lovgivningen), hold styr på set og sitting (er den utryg så lad være med at tage stoffet) og sidst men ikke mindst start lavt ud, så minimere man risikoen for dårlige oplevelser.

Junior medlem

Geografisk sted: Neverneverland
Jeg får lidt hangover-følelser bagefter, men Èen følelse jeg tit får, mens jeg ryger, det er...
Vel, jeg er nødt til at tjekke flere gange for at se om jeg har tisset eller ikke.
Det har jeg aldri, men nogle gange (det vil sige, de fleste gange jeg ryger med andre folk) så får jeg alligevel hallucination eller noget om at jeg er våd bagi, selv om jeg ikke er.
Har nogen andre det sådan?

Medlem

Den følelse oplevede jeg af og til i starten. Jeg tror at jeg nåede frem til at det var fordi jeg havde siddet og stenet i samme stilling for lang tid, og så begyndte min røv at blive følelsløs...

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: lige her
jeg jacker lige tråden ...

hmm jeg får tit rigtig rigtig ondt i tænderne når jeg ryger tjald .. er der en forklaring ... ?

Junior medlem

Geografisk sted: Neverneverland
Hvis jeg er stresset bider jeg tænderne lidt hårdere sammen end jeg plejer, det gør ondt efter et stykke tid. Kan det være det du gør?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Da jeg i sin tid var en desperato da det galdt tjald, røg jeg ofte noget tørt rockersnavs, så urent og ulækkert - som "hash" overhovedet kan blive, jeg fik ondt i led og lemmer,og som ZH4 nævner, influensa symtomer.

Det kan også være du ryger for meget ? indtaget for meget ?
prøv med 4 væs af jointen og 3-5 minutters pause inden du fortsætter med at suge,
på den måde styre du meget nemmere doserne du indetager, og kan stoppe når du føler dig tilstrækkelig skæv.

Medlem

Det kunne jo være som kuma vidst nok også er inde på, at du har fået fat i en lorte hash...
De par få gange jeg har røget rigtig hård lorte plastisk pis hash, har jeg fået EKSTREMT ondt i hovedet. Så det kunne vel godt være at du blot fik nogle andre gener af lorte hash?
Ellers så tror jeg bare at du skal forsøge at forholde dit sind i ro, hvis du direkte får ondt. Fordi ellers kan man hurtigt bille sig alverdens ting ind når man er skæv og panikke og gøre det værre end det måske er.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Highway 420
Havde det eksakte problem du har lige nu - jeg var også en 16-17 år og postede det samme spørgsmål som dit for ca. et år siden. Fik det dengang hver gang jeg røg i nogen måneder, men det gik ligesom i sig selv. Det startede da jeg røg White Russian, hvilket væltede mig helt omkuld. For mit vedkommende betød det ikke noget efterfølgende, men ellers kontakt din læge og spørg - han har tavshedspligt!!!
Det kunne jo være du ligger til en psykose...

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Highway 420
understreger lige at jeg har haft det akkurat samme problem, og det var på grund af selve trippet, ikke kvaliteten af tjalden. Har røget mange forskellige varianter med den samme følelse af at pulsen banker afsted i forskellige dele af kroppen og begynder at brænde.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
ganjabus skrev:
Det kunne jo være du ligger til en psykose...

aararhh.....næppe............. :roll:

Medlem

Er det kun mig der synes, at det lyder som en helt normal reaktion? Svært ved at fokusere og problemer med at snakke er vel normalt, når man drugger sin krop. Hvad angår den brændende fornemmelse: Hånden på hjertet, hvor ondt gjorde det? Får tit varmebølger igennem kroppen, når jeg fyrer. Har også prøvet at hele min venstre arm begyndte at blive følelsesløs i en halv times tid.

Derudover, ryger du cigaretter til hverdag?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]