Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 31 jul 2025 01:54

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Neverneverland
Jeg hører hele tiden folk sige at cannabis er godt for folk som mig, altså folk med ADHD/DAMP, men er det sandt?
Og gælder det så kun for "drengedamp" eller også for piger? Jeg tænker siden adhd fungerer forskelligt på piger og drenge...

Jeg har det problem med adhd at jeg føler at jeg tænker for meget, og jeg føler ikke, at medicinerne jeg har prøvet sakker farten ned.
Problemet er jo lige det, at min hjerne ikke kan "bremse" indtryk så meget som andres kan, og derfor så føles ting mere intenst og hurtigt end hos 'normale' folk.

Når jeg har røget cannabis har jeg til en hvis grad fået sakket hjerneaktiviteten ned lidt, men så opstår der et andet problem: musik.
Jeg kan ikke have mange lyde rundt mig når jeg ryger, især ikke musik. Det bliver for meget for mig, nogen gange gør det mig rundtosset og giver mig kvalme, der er simpelthen for mange indtryk.

Hvad synes I?

Medlem
Brugeravatar

ADHD virker som udgangs punkt ikke forskellig på drenge og piger, det er sådan set det samme man tumler med piger arbejder blot med det på en anden måde.
Derudover skal man ikke selvemedicinere sig selv med cannabis uanset om man har damp eller ej. At folk med ADHD gør det og for den sags skyld andre afslappende stoffer som f.eks. alkohol er så noget andet. Slevmedicinering er ikke løsningen på dit problem, man skal derudover passer ekstra på med stoffer når man har ADHD, da folk med denne sygdom har en tendens til lettere at blive misbrugere.

Junior medlem

Geografisk sted: Neverneverland
Jeg har aldri røget cannabis som et forsøg på at selvmedicinere, men jeg tænker alligevel en del på sammenhængen. Jeg mener, der er mange der siger at det virker anderledes på en person der har adhd end på en der ikke har, og det er det jeg vil finde ud af, om er sandt eller ikke.

Som en sidenotis kan jeg jo nævne, at min søster og jeg, når vi deler en spliff, oplever et high temmelig ens, men hun har ikke adhd.

Medlem
Brugeravatar

Jeg har ad/hd og for mig funker cannabis rimelig okay som medicin. Men men men, hvis man kan undvære medicin er det bedst. Jeg kan ikke tåle ritalin og de andre produkter de behandler ad/hd med, men læste et sted at cannabis virkede for nogen patienter med ad/hd, og at det bliver brugt som medicin til ad/hd og meget mere i flere stater i usa og i holland osv. Hvis så bare det kunne frigives som meds. kunne det være fino:)

Pøj Pøj med det:)

Og pas nu godt på dig selv:)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]