Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 17:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg er ikke vant til at ryge hash, har røget det 2 gange før, men røg i går (langt mindre end de andre). Jeg tror der var 1g hash i alt. Og det blev vel til en 30 sug, hvoraf jeg tog 5, så 1/6 gram?
Jeg har prøvet masser af psychedeliske trips (MXE, 4-ho-met, 2C-B, AMT, MDMA-bliver psychedelisk for mig i store mængder) men det her trip slog alt. Det var som at køre i "Dæmonen" i tivoli (sindssygt tryk på kroppen), min krop rystede (dog ikke helt ukontrollabelt) jeg havde syns og hørelsesforstyrrelser og jeg kunne ikke koordinere min krop. Jeg blev nødt til at sætte mig ned på et fortorv på vej hjem for ikke at falde om og komme til skade. Jeg hørte en lyd der ikke var der, så lilla farve over det hele som om verden var et pulsespil og det lilla var rillerne mellem brikkerne. Det er 13 timer siden jeg røg og jeg er ikke helt normal igen. Herudover tænkte jeg nogle virkelig abstrakte, psychedeliske tanker.
Jeg tænkte: "Hvis det her bliver ved bliver jeg nødt til at komme på skadestuen og få lægerne til at give mig antipsykotisk medicin" så forestillede jeg mig at jeg derefter blev indlagt på en psykiatrisk afdeling fordi de ikke troede mig at jeg sagde at jeg normalt var mentalt rask og det kun var et bluff at bilde dem ind at jeg var psykotisk for at få den medicin, og så skulle jeg overbevise dem til at lukke mig ud ved at få min veninde til at bevidne at det bare var noget jeg sagde, men så blev jeg i tvivl om jeg reelt var psykisk syg og den fiktive løgn om at jeg var rask blot var en vrangforestilling. På et tidspunkt sagde jeg til min veninde at hvis det her blev ved i lang tid (flere uger) så skulle hun skaffe mig noget narko jeg kunne tage en overdosis af og dø.

Jeg var aldrig rigtig helt bange fordi jeg har erfaring inden for det psychedeliske, men problemet med det her er at jeg ikke kunne kontrollere den sindssyge karussel jeg sad i som jeg kan med alle andre psychedeliske ting jeg har prøvet. Jeg kunne ikke glide ind i det fordi det kun blev vildere af det, men jeg kunne heller ikke blive i det. Jeg havde nogle perioder hvor jeg kæmpede mod den sindssyge snurren med min psykiske energi, men det var for udmattende at blive ved fordi det varede 3 timer. Derefter stilnede det af, jeg begyndte at kunne bevæge mig igen osv.

Det skal siges at jeg var fuld da jeg røg, derudover havde jeg fået masser af koffein, hvilket nok var det der holdt mig i trippet i stedet for at lade mig gå ud.

Jeg ved godt at hvis jeg googler ting, så kan jeg sikkert finde et svar, men jeg kan virkelig ikke finde ud af noget lige nu, og har brug for nogle svar så jeg ved at jeg ikke er sindssyg. Prøver hele tiden at holde fast i hvem jeg er og hvad der er virkeligt. Håber I kan hjælpe mig.

Er det her normalt? Hvad er det der er sket? Og hvad betyder det når sådan noget sker?

Medlem

Det er ikke hashens skyld du har det sådan der,er du sikker på du ikke har taget andet.nuvel man kan blive rigtig dårlig af at ryge hvis man er fuld,men ligefrem få et psykedelisk trip har jeg ikke hørt før.

Din historie er guf for modstanderene af fri hash,jeg tror personligt ikke på hash er skyld i din situation.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har ikke taget andre stoffer. Jeg har måske en smule AMT tilbage i blodet fra weekenden, men det er under 1mg hvis man siger at halveringstiden er et døgn.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Sådan er Cannabis for nogle mennesker. At du har blandet alkohol og hash har selvfølgelig kun gjort det værre.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Så det er ikke fordi jeg skal en tur på den lukkede? Jeg er ikke den første i verdenshistorien det er sket for?
Jeg var RIGTIG fuld. Rigtig dumt gjort, men jeg tænkte at hvis jeg røg meget mindre end de andre, ville der ikke ske noget.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: syd for kosmos
Jeg tror bestemt ikke du skal en tur på den lukkede.. Tag et par dage med ro og sund kost, så skal du nok komme ovenpå igen :)

men jeg kan jo eller ikke side og suge rohypnoler i bongmix hverdag for så stiger tolerance jo

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nej, det er sket for mange andre før

Dedikeret medlem
Brugeravatar

<3

Gud hvor tager man sit raske sind for givet. Jeg tror også jeg skal have noget søvn. Jeg er ved at blive mere og mere normal. Det hele er bare ... tåget... Sådan MXE-agtigt, men uden lammelse i kroppen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hasselager
har også selv prøvet noget lignende, men så længe du bare ryger tjalden uden at drikke er det næsten umuligt at komme galt afsted :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
Hash er skam et psykedelisk stof! Mange mennesker har prøvet decideret at trippe på hash. Du skriver at du ikke er vant til at ryge hash, men samtidig har en del erfaring med andre psykedeliske substanser. Det er meget muligt at den psykedeliske del af hashrusen (som er særligt udtalt når man ikke er tolerant overfor det), har triggered nogle effekter som du tidligere har oplevet på andre trips. Jeg har selv oplevet lignende episoder efter længere pauser fra hash.

Engang sad jeg inde i et skur og røg hash efter længere tids pause. Jeg fik øje på noget snavs på jorden, som pludselig begyndte at ligne noget disney-tegneserie-agtigt som muterede. Så rejste jeg mig og gik ud af skuret og ud på græset, hvor der bare kørte muterings-agtig tegnefilm på græsplænen. De steder hvor solen skinede mest var det klarest, og det fortsatte indtil jeg kom ind i huset, hvorefeter det visuelle hørte fuldstændig op, som tænd og sluk for en stikkontakt. Herefter lå jeg inde i min seng med noget vildt mindfuck, de næste mange timer... Det var en ret overvældende oplevelse for mig, for jeg havde røget hash mange gange før, men havde aldrig prøvet noget lignende...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

De visuals jeg får på de stoffer jeg tager er meget organiske, her var verden mekanisk. Jeg tror hvad det bedst kunne sammenlignes var MXE, men bare med mekaniske visuals samt hørelsesforstyrrelser. Men den lammelse og disassociation jeg havde til verden var meget vildere end på MXE, det ville være som om jeg havde taget en sindssyg overdosis og så ikke kunne ryge i hullet.
Jeg oplever at det de gange jeg har prøvet hash har det hæmmet min indlæringsevne, hvorimod jeg kan møde i skole ugen efter en weekend på narko og gøre en god indsats uden problemer. Jeg fik ikke så meget ud af det da jeg prøvede det og ikke var på psychedeliske substanser, så jeg tænkte at rusen ikke var det værd. I nat var jeg dog fuld og dum, så gjorde det bare nu hvor jeg havde ferie. Men jeg har ALDRIG trippet hårdere.

Men du siger at fordi jeg er vant til den psychedeliske verden, er jeg mere åben for at blive påvirket af hashen på denne måde, og at jeg samtidig har en lav tolerance som gør trippet endnu vildere?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg er ikke blevet sindssyg, angst eller depressiv. Tak for hjælpen allesammen. :D
Har lært min lektie og jeg rører det aldrig igen. :)

Medlem

Geografisk sted: sydpolen
Jeg har prøvet lige præcis det samme ! det er sygt og det går over efter 3 dage :)

Medlem
Brugeravatar

Alice skrev:
Jeg er ikke blevet sindssyg, angst eller depressiv. Tak for hjælpen allesammen. :D
Har lært min lektie og jeg rører det aldrig igen. :)

Du ka da sikkert godt røre det igen en dag, hvis det da altså almindeligvis er en rus som du kan lide. Bare husk at man kan komme ud for sådanne ubehagelige oplevelser her.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg synes ikke rusen er så vild i forhold til andre ting. Sammen med andre stoffer er hash dog fedt nok. Men jeg tror ikke jeg kan tåle det, hvis der skal så lidt til før jeg tripper helt ud. Så hellere være rusen foruden resten af mit liv. :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: beyond imagination
Bare rolig, mange får det på samme måde når de blander alkohol og hash, bla. Mig selv. :)
Har selv dummet mig et par gange på festivaller hvor man har været pisse stiv, mange dage i træk og tænker at man er nogenlunde ædru. Hvorefter man får den sygeste tur i karrusellen både med opkast og andet ubehag (plejer dog for det meste og lægge mig til og sove ? så har ikke lagt så meget mærke til visuals. osv.)

Det behøver ikke betyde at du ikke kan tåle tjalden, men prøv næste gang i ædru tilstand ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ellers tak. Har brændt nallerne. Og har et misbrug i forvejen af andre substanser, så kan lige så godt stoppe mens legen er dårlig. :P

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: L.A.
Nu passer denne tråd rimelig godt med et spørgsmål jeg har, så jeg poster bare mit spørgsmål herinde.
Jeg var til LAN her i sidste uge hvor vi købte lidt hash og røg nogle af aftenerne.
Nummer to aften vi røg var vi tre om en joint efter aftensmad, men så inden vi gik i seng tænkte mig og en ven vi lige ville ryge en lille smule.
Så vi røg ca. en halv joint sammen, den var ikke mixet stærkt.
Da vi kommer op i sengen og lægger os falder min ven i søvn på 2 sekunder mens jeg ligger og ikke kan sove, jeg var ikke særlig skæv eller havde det dårligt på nogen måde, følte jeg i hvert fald ikke.
Jeg fik så lys i øjnene og tog min arm over mit ansigt, hvor det hele blev lidt underligt.
Jeg hørte pludselig, meget svagt, en baby græde lige uden for huset, og det var som om det langsomt blev til flere babyer der græd højere og højere, hvis i har set filmen "Trainspotting" så var det lidt ligesom der hvor Mark (hovedpersonen) går på kold tyrker og hans ven tager en bid af en småkage hvor lyden klinger igen og igen og højere og højere.
Til sidst sætter jeg mig op i sengen og kigger om de andre reagere på lyden, som blev svagere idet jeg satte mig op. De ligger stadig og bobler upåvirket.
Jeg lægger mig ned igen og lytter nu efter hvor jeg svagt kan høre gråden stadig...
Efter 4-5 minutter hvor jeg VIRKELIG koncentrerede mig om at lytte fandt jeg ud af det var en eller anden fugl der sad i nærheden og pippede så lavt jeg kun lige kunne høre det hvis jeg lyttede godt efter.
Spørgsmålet er så (delvist besvaret af tidligere posts), om jeg kan have nået at falde lidt i søvn og drømt de her lyde, eller om hash virkelig kan fremprovokere auditive visuals (ja, jeg ved godt visuals er noget man ser, men kunne ikke lige ordet for når det er lyd, og det var ikke hallucination for jeg tænkte det ikke kunne være rigtigt, og tænkte alle praktiske ting igennem såsom at det ikke kunne være barn da det er sommerferie så de ikke skal tidligt op i skole osv. osv.)
SORRY for langt post. :D

Medlem
Brugeravatar

Du har sandsynligt forvekslet lyden med en anden. Jeg har prøvet at få syns bedrag og forvekslet lyde, som så er blevet klarer når man har brugt sanserne. Dog har jeg ligeledes haft meget livagtige drømme når jeg har været påvirket. Jeg har dog aldrig været i tvivll om hvad der var hvad.

Du kan altså både havde hørt forkert og fugle lyde havde lydt som en grædende barn/børn eller det kan være noget du har drømt. Det svar ved du nok bedst, da det ligesom er noget du må føle med dig selv.

Medlem
Brugeravatar

Livagtige drømme når du er påvirket? Sådan er det godt nok ikke for mig, der er hash nærmest den ultimative drømmespiser. Tilgengæld alle de gange jeg har holdt rygestop, der er drømmeland gået fuldstændig amok efter ca en uges tid uden hash. Når den første uge uden hash er overstået, plejer de livagtige drømme jeg får, at gøre det en hel del nemmere for mig at holde på motivationen til ikke at ryge.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]