Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 14:20

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 67 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Medlem

Ville vi så stadig blive set ned på som ryger?
Eller ville vi blot være en almen borger, i ''deres'' øjne?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
det kommer vel an på om det gøres med måde, hvis du forsat sidder derhjemme og suger bong til du bliver sort i mundvigende vil du jo nok stadig blive set ned på, men det er jo individuelt hvad en vælger at synes om en cannabisryger, der er jo stadig folk der vil være dybt modstandere af det, og stadig folk der vil gå stærkt ind for det, man kan så håbe på at nogle af modstanderne bliver blødt lidt op, men det er jo svært at fortælle dig (hvad folk vil synes) da de jo nok vil synes en masse forskelligt som mennesker nu gør ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
Du skal nok se at folk ser på det med samme øjne som almindelige cigaretter :P
Men som Sinister også siger, er det svært at sige hvordan folk vil reagere.

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Jeg tror det kommer an på om folk tør komme ud af skabet... Hver gang der er noget om hash i medierne er det altid en eller anden ultra-stoner de finder og det er med til at præge folks indtryk af rygere. Det samme gælder cannabis marchen, hampepartiet osv. Jeg har intet imod de mennesker, men der er en kæmpe gruppe af anonyme rygere (mig selv inklusiv) der ikke vil associeres med den kultur. Størstedelen af dem jeg kender der ryger er højtuddannede mennesker, men de sørger for at holde det hemmeligt fordi folk ellers vil dømme dem. Jeg tror at hvis alle disse mennesker stod frem ville offentlighedens indtryk af rygere ændre sig radikalt.

Medlem

du styrer selv hvordan folk skal se på dig. Har ikke oplevet at mennesker (udover oldinge, folk der stemmer konservativt osv.) ser ned på folk der ryger lejlighedsvist, hvis man ellers er en cool person som fungerer socialt og kan passe sin uddannelse/skole/whatever. Det er jo ikke en unormal ting at ryge lidt hash engang imellem. Men hvis du ryger ofte og det er en stor del af dit liv er det nok lidt anderledes... En legalisering gør ikke et misbrug mere acceptabelt, hvis det er det du tænker på.

Medlem

BryGs skrev:
du styrer selv hvordan folk skal se på dig. Har ikke oplevet at mennesker (udover oldinge, folk der stemmer konservativt osv.) ser ned på folk der ryger lejlighedsvist, hvis man ellers er en cool person som fungerer socialt og kan passe sin uddannelse/skole/whatever. Det er jo ikke en unormal ting at ryge lidt hash engang imellem. Men hvis du ryger ofte og det er en stor del af dit liv er det nok lidt anderledes... En legalisering gør ikke et misbrug mere acceptabelt, hvis det er det du tænker på.

Hvordan definere du et misbrug? Hvis du ryger 1 gram om dagen er det så misbrug,eller skal man ryge 5 gram før det er misbrug?

Et misbrug er ikke defineret udfra hvor meget man indtager,hvad der er et lille forbrug hos en,kan være et misbrug for en anden.

Medlem

Jeg vil sige, i modsætning til størstedelen herinde, at man meget let kan skelne mellem brug og misbrug. Hvis du ryger hver dag er et det bestemt et misbrug. Hvis du ryger mange gange om ugen er det et misbrug. Du misbruger hashen. Du bliver ikke skæv på samme måde, og du begrænser dig selv i rigtig mange aspekter af dit liv, om du vil se det i øjnene eller ej.

Man kan spørge mange der ryger tit, om de ville have et problem med at ryge måske 1 gang om måneden eller en gang hver anden måned, og en stor del ville sige "nej, men hvorfor skulle jeg? jeg kan godt lide at ryge hash", men sagen er at hvis du kan lide det så meget at du ikke kan gå en måned uden at tænke på at ryge, så har du et problem. Det er ikke det samme som alkohol. Du bliver en del mere påvirket af bare at ryge 0,3g hash i en joint, end du gør af at drikke et par øl/et par glas rødvin om aftenen.

Medlem

BryGs skrev:
Jeg vil sige, i modsætning til størstedelen herinde, at man meget let kan skelne mellem brug og misbrug. Hvis du ryger hver dag er et det bestemt et misbrug. Hvis du ryger mange gange om ugen er det et misbrug. Du misbruger hashen. Du bliver ikke skæv på samme måde, og du begrænser dig selv i rigtig mange aspekter af dit liv, om du vil se det i øjnene eller ej.

Man kan spørge mange der ryger tit, om de ville have et problem med at ryge måske 1 gang om måneden eller en gang hver anden måned, og en stor del ville sige "nej, men hvorfor skulle jeg? jeg kan godt lide at ryge hash", men sagen er at hvis du kan lide det så meget at du ikke kan gå en måned uden at tænke på at ryge, så har du et problem. Det er ikke det samme som alkohol. Du bliver en del mere påvirket af bare at ryge 0,3g hash i en joint, end du gør af at drikke et par øl/et par glas rødvin om aftenen.

Munddiarre?

Nu skal fortælle dig hvorfor det er lort der kommer ud af din mund.Hvis du vidste hvor mange mennesker der ryger 5-7 gange om ugen og passer deres dagligdag som alle andre,og som ikke er handicappet af at ryge.Det gælder lige fra SOSU assistenten til dommeren henne i retten.

Problemet opstår hvis du ikke kan klare dagligdagen pga af dit forbrug,så kan vi snakke om et misbrug.Så er det ligemeget om vi taler 1 gang om måneden eller hver dag.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Vil nu give Brygs ret.

Hvis man har et dagligt forbrug af stoffer, det værende hash eller andet og ikke kan klare hverdagen uden sit stof så har man sgu et problem, ligemeget hvilket job man har.

Medlem

Jeg skrev jo også at hvis du ikke kan fungere pga af dit forbrug,så har du et problem.Men et forbrug og et misbrug skifter fra person til person.Det burde være lysende klart for alle.

Medlem

Esrarli_Gözler skrev:
Jeg skrev jo også at hvis du ikke kan fungere pga af dit forbrug,så har du et problem.Men et forbrug og et misbrug skifter fra person til person.Det burde være lysende klart for alle.

Hvad hvis du ikke fungerer uden dit "forbrug"?

Desuden har jeg kendt mange der ryger og passer deres ting, men du svigter så dig selv på mange andre punkter. Som regel kommer man ikke ud nok, møder ikke nye mennesker etc. Det bliver i det hele taget svært at tage ansvar for meget andet end lige det nødvendige.

Fælles for alle jeg har kendt som har røget dagligt, inkl. mig selv, er at når "forbruget" stopper, begynder det stille og roligt at gå op for en at man har kørt i den samme rille. Måske passer du dine ting som du skal, fint. Men du udvikler dig ikke. Du går ikke nye veje. Du går og har dine egne små idéer om hvordan det hele hænger sammen, og det finder du ro i. Du har skabt dig en identitet som ikke ændrer sig før du kvitter hashen.

NÅR du har droppet det, går det lynhurtigt op for dig at, hov, nu har jeg ikke den joint at gå hjem og hygge om. Nu er jeg færdig med dagens pligter, nu har jeg tid til mig selv og skal slappe af.. hvad så?

Jeg synes ærlig talt at det er en slags falliterklæring at bruge så meget tid på at ryge hash. Du har kun ET liv! Hvad med at gå ud og score damer? Gå i byen på en onsdag! Start til en kamp sport, løft noget fucking jern. Fint du kan passe dit arbejde, who cares? Mød nogle nye mennesker.

Hvis du ikke mener du har et misbrug, så synes jeg da at du skal stoppe med at ryge. For din egen skyld. Lige pludselig er hver dag en NY dag, og du kan gå i gang med at leve dit liv. Det er en helt sindsyg energi du pludselig får dig.

Senest rettet af BryGs 21 sep 2011 18:19, rettet i alt 2 gange.

Medlem

Hvis du ikke kan fungere uden at ryge hash så har du også et problem.Men du kan ikke stille det op i et skema og sige hvis du ryger så og så meget er det et misbrug.

For at have et misbrug må brugen af stoffet virke negativt på dit liv,og det er langtfra sikkert at det gør det fordi du ryger en joint hver aften.Det er bare et tabu fordi samfundet ser negativt på hash,,hvis nu undervisningsministeren stillede sig op og sagde at man ikke kunne tage en uddannelse hvis man røg meget hash,så ville der helt sikkert være nogle jounalister der sad og undrede sig og tænkte at de da havde røget hash gennem hele uddannelsen og de ikke havde haft nogle problemer med det.Men de vælger at holde deres kæft fordi det er et tabu.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
esrali du har fuldstændig ret :)

hashrygerne bliver altid omtalt som de dovne dumme unge der ik gider noget og bla bla, for hva ville folk ik tænke hvis de fik avide at deres børns skolelærer eller deres pilot eller andre højt udd. godtstillede folk røg den fede ? prøv at stil dig ned til en rygerklub et sted og observer de mennersker der kommer og køber, man bliver fandme overrasket

syntes det er så klamt at vi er det land der drikker mest, og alkohol er noget af det mest skadelige, og så forbyder de hash fordi det ik lige er det drug som passer dem, mens de sidder og drikker hjernen ud i alkohol og ryger smøger og samtidig disser andre folk for at tage andre drugs som ik er nær så fysisk slemme. det er jo fuldstændig til grin -.-

Medlem

Esrarli_Gözler skrev:
Hvis du ikke kan fungere uden at ryge hash så har du også et problem.Men du kan ikke stille det op i et skema og sige hvis du ryger så og så meget er det et misbrug.

For at have et misbrug må brugen af stoffet virke negativt på dit liv,og det er langtfra sikkert at det gør det fordi du ryger en joint hver aften.Det er bare et tabu fordi samfundet ser negativt på hash,,hvis nu undervisningsministeren stillede sig op og sagde at man ikke kunne tage en uddannelse hvis man røg meget hash,så ville der helt sikkert være nogle jounalister der sad og undrede sig og tænkte at de da havde røget hash gennem hele uddannelsen og de ikke havde haft nogle problemer med det.Men de vælger at holde deres kæft fordi det er et tabu.

Prøv at læs mit indlæg igen. Jeg vil skide på om du kan passe dine ting og få vildt gode karaktere i skolen. Hurra! Har du et fedt liv ellers? Har du en god krop? Laver du mange damer? Har du hobbyer at gå op i? Udvikler du dig på nogen som helst måde?

Og drop det der offer lort. Folk er pisse ligeglade med om du ryger hash.

Medlem

@brygs

Kom igen om 20 år og fortæl din historie.Jeg kender rigtig mange mennesker som har røget hash gennem hele gymnasie tiden og som har røget i 20 år nu.Nogen af dem er det gået mindre godt for,men langt de fleste har et velfungerende og rigt liv.

Medlem

et VELFUNGERENDE liv.... fuck dit velfungerende liv. jeg giver op

Medlem

@brygs

Hvad med at DU kom ud lidt mere,istedet for at hænge med dine emo venner og skære i jer selv.Fint nok hvis du tror på hvad de fortæller jer i skolen,men kan du ikke holde det mellem dine venner og dig selv.

Jeg tror jeg er mindst 15 år ældre end dig,og der er ting som du ikke kan lære i skolen men som du må ud i livet for at erfarer.

Medlem

Du er jo ikke andet end en lille dreng,du er tilgivet for din dumhed.

Medlem

min ven, jeg har mine egne holdninger. Jeg er ikke imod hash. Jeg synes det skal dekriminaliseres, ligesom alle andre stoffer. Og jeg ryger selv hash, når jeg har tid og overskud til det. Men det ændrer ikke på min holdning. Jeg vil da skide på om jeg har et velfungerende liv. Når jeg sidder og er blevet gammel og skal til at dø, vil jeg ikke sidde og tænke "hm, mit liv har godt nok været velfungerende". Jeg kommer rigeligt ud. Har brugt hele min ferie på at rejse rundt forskellige steder og møde nye mennesker. Jeg tager ud og giver den gas med mine venner. Jeg knepper mindst én ny pige om måneden. Hvad laver du? Sidder derhjemme med en joint og glæder dig over hvor meget dit liv hænger sammen? fuck det. Jeg vil skide på hvor gammel du er, det gør det blot mere sørgeligt. lev dit liv

Senest rettet af BryGs 21 sep 2011 18:31, rettet i alt 1 gang.

Medlem

Det vil sige du ikke kan rejse jorden rundt og have det sjovt fordi du er hash ryger? Jeg tror at når du bliver ældre vil du opdage at ikke alle hasrygere er som din sidekammerat med det fedtede hår henne i folkeskolen.Det lyder til det er de forkerte venner du har dig.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 67 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]