Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 14:17

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hey psy.

Her et par uger siden prøvede jeg Cannabis for første gang, det var staden om aftenen med en kammerat som man roligt kan kalde en cannabis veteran ;) (Har enda lavet en fin lille trip rapport om det) Men ihvertfald, jeg har hørt stort set over det hele når det kommer til cannabis, at første gang man ryger, er der relativt rigtig store chancer for at man får det pisse dårligt, og at der ikke skal særlig meget til.

Personligt har jeg haft det indtryk af mig selv, at min tolerance overfor diverse stoffer er MEGET lav. (Har ikke rigtigt prøvet nogle "rigtige" stoffer) dvs, tobak, alkohol og lign.

Jeg finder det utroligt at jeg netop IKKE fik det dårligt, da jeg røg en hel del, mere end min ven. Og der skulle meget mindre til at gøre mig bumskæv, end ham. Tror han tog 3-4 sug og han var totalt bankelam efter 10 minutter. Jeg derimod røg næsten resten af den joint. Tror det var 6-7 halv store-store puffs, som jeg trak helt ned i mellemgulvet i godt 3-5 sekunder før jeg exhalerede. Jeg blev enda igen ikke NÆR så påvirket som ham, jeg blev ret skæv. Men det kunne slet ikke måle sig med hans.

Nogle der ved hvorfor? Om det er grundet at jeg ikke gjorde det ordentligt, eller andre faktorer ? Det her spørgsmål er måske lidt urelevant, men når man keder sig i sommerferien, så kan man jo alligeveld godt prøve at få svar på sine tankestrejf :)

Go' ryger!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Synes at titlen "synes ingen effekt i forhold til mængde", strider lidt imod at du i brødteksten skriver 'Og der skulle meget mindre til at gøre mig bumskæv, end ham.'?
Men udover det, så er det ikke ukendt at man ikke mærker meget til det, de første gange man ryger. Første gang jeg røg troede jeg også at jeg var skæv fordi mit ben begyndte at hoppe i den stol jeg sad i, men efterhånden lærte jeg at det har været indbildning og forhåbningsfuldhed.
Der er selvfølgelig også nogen det virker fint på første gang.

Medlem
Brugeravatar

Det kan være dårligt mixet, hvis han nu fx fyrede op og det meste af hashen var i det yderste af jointen så har han altså fået det meste af det. Det vil forklare hvorfor din ven "hash veteranen" blev så skæv og dig ikke nær så meget. Men så igen, har aldrig selv oplevet hvor alt eller det meste mixet har siddet yderst. noget andet jeg synes der lyder underligt er at i kun fik ca. 10 sug ud af jointen? Lyder ikke af meget. Hvor meget hash puttede i i, og hvor meget tobak brugte i?

Det lyder ellers som om du har gjort det rigtig nok.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Ved ikke hvor du har fået idéen om, at der er stor chance for at man får det dårligt første gang? Det kommer, ligesom med så mange andre stoffer, helt an på set & setting. Hvis du fyrer et bonghoved i en brændert til en kæmpe fest, som det første, så er det klart at chancen for at få det dårligt er relativt stor. Men som Halose siger, de fleste kan ikke mærke så meget de første par gange, jeg blev også først skæv anden eller trejde gang jeg røg, selvom mængden ikke varierede fra gang til gang..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg fik heller ikke helt ordentlig effekt første gang.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
Hver sin biokemi, hver sin grad af påvirkning fra substanser. Nuff said.

Jeg blev heller ikke skæv de første på gange jeg røg, men det var også dårlig dårlig røg.

Medlem
Brugeravatar

Halose, jeg fuckede det lidt om, *Meget mindre til at gøre HAM skæv* :P

Vi røg dog ikke hash, det var en 120 pot, Orange haze.

Ja, har tænkt lidt over det med biokemi. Og jeg kunne sagtens mærke lidt effekt, afslappede muskler og mine øjne var bum røde :D Men kunne ikke rigtigt mærke noget andet end musklerne der var en smugle afslappet.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Freelancer skrev:
Halose, jeg fuckede det lidt om, *Meget mindre til at gøre HAM skæv* :P

Vi røg dog ikke hash, det var en 120 pot, Orange haze.

Ja, har tænkt lidt over det med biokemi. Og jeg kunne sagtens mærke lidt effekt, afslappede muskler og mine øjne var bum røde :D Men kunne ikke rigtigt mærke noget andet end musklerne der var en smugle afslappet.

Det er skunk I har røget så. Bare lige for at få det på det rene :).
Men prøv at se om ikke du bliver rigtigt skæv, når du har røget nogen gange. Altså jeg foreslår ikke at du går i cannabis-træningslejr fra nu af og indtil du kan mærke det, men prøv at se om ikke du får bedre effekt når du har røget nogen gange.
Du er ikke i tvivl når du er blevet rigtigt baske, og altså ikke bare bliver lidt afslappet i musklerne.

Medlem
Brugeravatar

Glemte lige at nævne, at jeg fik et gram orange haze og et gram hindu kush med hjem, så røg det et par dage i træk, same story. :) Prøvede enda at lave en ren pot joint, røg halvdelen af den. Same story.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Vent nu og se, og lad være med at jagte rusen for meget :). Tag det køligt, og så er jeg næsten sikker på at du vil blive ramt, før eller siden. Jeg skulle selv ryge 10+ gange før jeg kunne mærke det rigtigt, så vidt jeg husker.
Og jeg begyndte ikke at marathon-ryge, jeg tog det bare køligt og røg med på nogen joints engang imellem, og lige pludselig var den der.

Medlem
Brugeravatar

Fair nok :D Det må jeg prøve så !

Medlem
Brugeravatar

Nu er en halv pot joint altså heller ikke særlig meget hvis du fra naturens side er udstyret med en høj tolerance :)

Junior medlem

Geografisk sted: Hamp plantagen?
prøv og køb 120krs tjald næste gang :)

Medlem
Brugeravatar

Så ryger jeg da bare 2 gram rent skunk rent? Hvis min tolerance nu er så høj xD

Medlem
Brugeravatar

Det var nu ikke en opfordring til at ryge endnu mere. Gør som folk allerede har rådet dig til. Lad være med at søge rusen, den skal nok opsøge dig ;)

Medlem
Brugeravatar

Nogle har en højere tolerance end andre, har en rigtig god ven, som kun har været skæv en gang (desværre uden mig). Umiddelbart er mit gæt, at han skal have god kvalitet (mere end det jeg og mine venner skal bruge). Et råd vil derfor værre, at købe hash eller skunk af høj kvalitet. Personligt får jeg ikke meget ud af pot og synes det er en rimelig kedelig rus der ikke virker særlig godt (i en troldmand fungere det dog fint). Personligt er min anbefaling at købe skunk. Oranze haze er desuden skunk og ikke pot. Personligt kan jeg godt lide White widow. Derudover har man nok tid få sine skæverter, de skal nok komme helt naturligt.

Junior medlem
Brugeravatar

Nå nu hvor alle andre har talt må jeg hellere :b

Jeg blev sådan nogenlunde basket første gang. og det er blevet bedre og bedre for hvergang

Og det med at han bliver mere skæv, kan også være at han lever sig mere ind i det.
Ligesom med alcohol, man bliver så stiv som man vil være. jeg kan sagtens gå og drikke en hel aften og kun være døsig og svimmel.
men er jeg klar på at feste kan jeg mærke alcoholen bedre og jeg geare mig selv op til at "rive byen ned"

Der er sikkert mange der vil mene at jeg er forkert på den men det er mit guldkorn

Junior medlem

Hmm skunk virker lidt anerledes end hash synes jeg, du bliver mere "mærkelig" skæv, man føler at man kan blive ved at ryge hele tiden uden man bliver fuldstændig baked. Sådan havde jeg det i hvert fald i amsterdam hvor der kun blev røget all green :D

Junior medlem

Prøv at anskaffe dig noget klump hashis! Hvis det ikke var så godt skunk (120 lyder ellers som fint nok), eller pot syntes jeg i hvert fald ikke at det er så godt som klump, så prøv en 120er klump og se om det er fordi du er til det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Gammel post du fik rykket op i der, BISH.. Kan se du er ny, men til en anden gang, så tjek lige datoen på en tråd inden du poster i den ;)

Edit: Og velkommen til :)

Cannabis entusiast

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]