Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 22:32

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hey er ny herinde og jeg ville meget gerne hvis i kunne hjælpe mig :) - sidste Mandag den 30 Maj inviterede nogle af mine venner mig over fordi vi skulle ryge, det var første gang jeg røg bong (ORDENTLIGT) og viste faktisk ingenting rigtig om hash udover at man blev skæv af det .. Så jeg sugede jo bare til for at få det bedste ud af den aften, jeg tror jeg kværkede et hoved eller to plus lidt ekstra sug - men efter det var jeg godt nok færdig med at suge! jeg begyndte at få det dårligt og fik hjerte banken og var helt ude af mig selv blev helt tør i munden og gik ud og drak en masse vand det hjalp bare ikke rigtig, så gik jeg 2 ture alene, og mine ben blev lidt tunge i det .. da jeg kom hjem prøvede jeg at sove men kunne ikke, så jeg gik ind til min mor og sagde jeg havde det virkeligt dårligt. Så faldte jeg egentlig til ro og dagen efter var jeg noglelunde normal, og jeg skulle læse færdig til jeg skulle til eksamen og det var onsdag den 1 maj 2011 jeg skulle til eksamen.
Efter eksamen har jeg bare været rimelig angst fordi jeg har følt mig sådan svimmel og sådan skæv stadigvæk.. Og jeg er det også lige nu og det er altså torsdag den 9 Maj nu.. Hvad skal man gøre for at det går væk igen? jeg synes det er rigtig træls at føle sådan her hele tiden :\ er det normalt? er der andre der har prøvet det?

Tak på forhånd MVH: Mads :)

Junior medlem

og det skal lige siges jeg stadigvæk har 2 eksamner igen :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Det er juni nu, men okay :P
- Ved ikke om det er normalt, men bare vent så burde det gå væk :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ved et træ, nær en flod hvor manden fra Aran går rundt og rundt.
mads266c skrev:
Og jeg er det også lige nu og det er altså torsdag den 9 Maj nu..

Lyder som en god koger du har fået dig. :lol:

mads266c skrev:
er det normalt? er der andre der har prøvet det?

Ja, næsten alle har prøvet at være "bagskæv" eller at have "hashtømmermænd". Nogle gange varer de i lang tid, og nogle gange får man dem slet ikke. Det er forskelligt fra person til person, og bare rolig, det skal nok gå væk igen. :)

"The universe doesn't owe us condolence or consolation; it doesn't owe us a nice warm feeling inside." ― Richard Dawkins

Junior medlem

ved godt det er juni :) - men det var den 30 maj jeg røg det og det var en mandag der var to dage til det blev den 1. Juni :) ved godt jeg skrev maj.. Forkert haha :) - hvor lang tid tror du jeg skal vente? :)

Junior medlem

HrKnudsen - tak for svaret!
håber da stærkt på det snart forsvinder så! :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Jep, det er en klassisk reaktion på at komme til at ryge for meget... Bare tag det roligt, det går væk, jeg vil gætte på at det forsvinder gradvist i løbet af et par uger. Tag den lidt med ro næste gang du ryger og lad være med at ryge igen før du er frisk.

Junior medlem

jim fear: hey! det lyder godt, jeg ser da frem til at blive normal igen så.. Hehe :)
men jeg er helt færdig med at ryge hash, og har ihvertfald ikke gjort det siden! :)

Insane psychedelia user!

Desuden kan du læse lidt op på hash, så du ikke bliver overrasket over stoffets virkninger og bivirkninger :wink:

Erowid: Cannabis
Wikipedia: Cannabis

Jeg synes personligt, at bong er en kedelig måde at ryge hash på, der slår for hårdt, tager meget af det fede af rusen og er ubehageligt at ryge - men det må du selv tage stilling til. Det er ikke min mening at lægge op til en diskussion om værdier her.

Junior medlem

ja jeg synes heller ikke ligefrem det var særlig fedt.. men de havde ingen joint papir, så jeg skulle " BARE LIGE PRØVE " også kommer man jo i god stemning og tager flere sug haha, men jeg har ihvertfald bestemt mig om at det er jeg helt færdig med! :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ved et træ, nær en flod hvor manden fra Aran går rundt og rundt.
mads266c skrev:
ja jeg synes heller ikke ligefrem det var særlig fedt.. men de havde ingen joint papir, så jeg skulle " BARE LIGE PRØVE " også kommer man jo i god stemning og tager flere sug haha, men jeg har ihvertfald bestemt mig om at det er jeg helt færdig med! :)

Bare lige en lille notits, så er bong en utrolig dum ide til en som aldrig har røget før. :)

"The universe doesn't owe us condolence or consolation; it doesn't owe us a nice warm feeling inside." ― Richard Dawkins

Junior medlem

hvorfor er det en dum ide? :) - jeg havde prøvet joints godt nok men ellers :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 100 meter skoven, sammen med grisling og en stor joint
Jeg vil nu også mene at man skal have røget en del gange, før at man bevæger sig ud i bongen

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Fordi at det slår hårdt og kan ende med at ødelægge den dejlige følelse af at være skæv.

Junior medlem

haha ja, men er færdig med det heldigvis .. :)

Junior medlem

ja, så har jeg vælg lært efter sådan en omgang! :)

Junior medlem

hvor mange uger ville i tro der kunne gå? sådan ca :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
Du har da haft det i lang tid nu, hvis du stadig har det ;)
Når jeg har røget meget i en weekend plejer jeg altid at løb/gå en lang tur dagen efter for at få min puls op. Det virker for mig og får mig til at virke normal igen. Måske noget du skulle overveje?

Ellers 1 uge mere max, har ikke hør om sådan en skævert før :P

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Junior medlem

bomlee - ja jeg er begyndt at være mere bekymret, om jeg skal blive ved med at leve sådan her? - det er ikke ligefrem særlig sjovt :\ jeg har været ude og løbe 4 gange i sidste uge, det er 2 uger siden at jeg røg nu..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Er det præcis det samme som da du postede her eller er det blevet bedre/værre?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]