Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 jul 2025 22:48

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 49 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
Hey alle bong hoveder derude !

I længere tid har en god ven og jeg tit snakket om rygning af udkrads fra bong, bang osv. som der er blevet røget tjald på.

Vi har snakket lidt om følgende:

1: Mængde og potentiale
2: Smag
3: Virkning

Mængde og potentiale:
I går aftes gik jeg så i gang med at rense røret på min (koblingen mener jeg det hedder(?)). Efter ca. en halv times kridsen og kradsen fik jeg en fin lille klump ud af det, hvad der svarer til en 1 grams nold.
Efter hvad jeg havde hørt rundt omkring så skulle det gerne tørre i en given periode så det ikke er så blødt som det er lige nu. Det har dog ikke været i kontakt med vandet!

Ud fra hvad jeg har brugt indtil nu, ca. til 10 hoveder, er der stadig en god mængde tilbage, så der skal ikke meget mere i end hvad man selv har brugt af nold.

Klumpen er vildt klistret, sort som kuld og super blød, Ligesom tyggegummi direkte fra fordærvelseshullet. Hvilket jeg dog også havde forventet.

Smag:
Jeg havde lidt rest mix med tobak og noget lav kvalitetspot fra egen plante, hvori jeg noldrede en passende mængde af mit udkrads, som jeg ville have gjort det med en 100 kr's ryger.
Skidtet blev smidt i hovedet, der kom ild på og en god skør røg fremkom. Den smagte lidt harsk i det, men ikke noget der er værre end en billig bong tjald til en tyver (bare for at tage et tal).

Den lidt harske smag forsvinder meget hurtigt.

Virkning:
Havde ikke rigtigt røget/været skæv hele dagen, så virkningen fremkom som var det en standard røg der kom i.
Virkningen holdt dog i ret lang tid i forhold til når jeg normalt ryger på bong, hvilket normalt giver mig en times stener eller sådan ca. Jeg røg 5 hoveder over ca. 6 timer og var godt smadret hele vejen for at sige det mildt.
Fik også en forholdsvis god griner på, hvilket jeg ellers ikke så tit får.

Dette er en skævert jeg sagtens kan leve med, især da det jo er perfekt genbrug samt maksimalt udnyttelse af røgen, hvis brugt på bong naturligvis.

Problemstilling
Inden jeg begyndte at skrive dette søgte jeg lidt på sitet efter emnet, men der er en fejl i min browser der gør jeg ikke kan se resultaterne.
Så nu vil jeg høre jer andre ad, som måske har erfarring med det. Er nysgerrig i følgende:

1: Er det mere skadeligt for lungerne at inhalerer end hvad der er normalt? Tænker her på det opvarmet aluminium mit hovede er lavet af, om det smider nogle affaldsstoffer af sig og sætter sig i slammet? Det burde det dog ikke da det ellers ville være sundhedsskadeligt at ryge på det metaliske materiale.
2: Renhed - Hvor meget vil være ren hash/olie og hvor potent vil det være sammenlignet med samme mængde nold?
3: Tørring - hvad vil i anbefale af tørringstid? Vil selv gætte på en uges tid, som med de fleste euforiserende substanser der kan bruges efter tørring.
4: Anvendelsesmulighed - joints osv.

Forsøgsmuligheder:
Senere på dagen vil jeg prøve at ryge en joint på det. Hovedsageligt for at teste smag.

Løsning på eventuel dårlig smag:

1. Tilsætning af lidt af tidligere nævnt lav-kvalitets pot, mest for at give en anden smag.
2. En blunt med tobak + udkrads.
3: Kombination af ovennævnte punkter. <- dette afprøves i skrivende stund, i form af Wet Mango blunt, tidligere nævnte pot + udkrads. Smager mest af blunt med et antydning af pot. Meget svag smag af udkradset. Det smager lidt mere tørt en normalt, men tror det er pga. den dårlige pot + blunt er ikke blevet opbevaret i køleskab = mindre/tørrer smag i blunt.
Virkning fremkommer langsomt og svagt men den er der.

Vender tilbage med afslutning senere i forsøget :)

Konklusion:
Ud fra at det er et affaldsprodukt syntes jeg det virker ganske udemærket og det er bestemt ikke sidste gang dette skal prøves.

Medlem

Hvis du normalt ryger tobak i mixet på din bong tror jeg godt du kan regne med at det er utroligt meget tjære udskrabet.
Mht til tøring kan du bare rulle det fladt som en pande kage da det så får mere overflade og læg det på radiatoren natten over så tror det tørrer.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det du nævner med tjæren kan der vist være noget om. Jeg tror bestemt ikke det er noget man skal gøre ofte, men det kommer nok også helt an på tjæreindholdet i udkradset, sammenlignet med indholdet i tobakken første gang det bliver antændt.

På den anden side så tror jeg ikke der er meget tjæreindhold i det generelt, pga. jeg mener det stadig vil følge røgen indtil det kan blive filtreret fra i vandet.
Desuden så må det også være begrænset hvor skadeligt det evt. kan være, da det umuligt kan overstige tjæreindholdet i selve tobakken der bliver brugt. Tværtimod faktisk, da X% af tjæren kommer ned i vandet og i lungerne første gang man tænder op.

Jeg har dog ikke noget at underbygge dette på, men syntes at det er logisk.

Desuden kan jeg tilføje at den blunt jeg røg i går ikke rigtig gav nogen virkning sammenlignet med et enkelt hovede.

Medlem

Geografisk sted: Århus
Det lyder ulækkert. Jeg forestiller mig en million giftige og kræftfremkaldende stoffer der ligger gemt i den i den der nold. Jeg er næsten 100 på, at det ikke kun er udkrads fra hashen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Får næsten kvalme af at læse det, forestille mig hvordan det må være at indhalere det, og hvor usundt det må være. puhada.

Men nu er jeg jo også sådan en purist som ikke engang vil sætte ild til mit urt, eller blande det med tobak.

Medlem

Jeg synes heller ikke det lyder vildt lækkert, men det må jo være op til trådstarter, som ellers virker fornuftig.

Insane psychedelia user!

I stedet for at eksperimentere med rygning af udkrads, ville det måske være en idé at eksperimentere med udtrap? Eller bare en clean kold tyrker. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg kan se der er mange fordomme mod dette, uden at fornærme nogen :)

Det er ikke ment som en erstatning for hash/pot ej heller til at klare sig de dage hvor man ingen penge til røg har.

Kristian12: der er ikke flere stoffer i udkradset end hvad der er i den nold man normalt ryger på, ej heller det grønne eller den almindelige tobak. Tværtimod. Desuden får du kræft af at trække vejret ude på gaden, hvis vi skal fluekneppe. (hvilket vi ikke skal da tonen jo er meget venlig :) )

Roland: du har helt ret. Det lyder også vildt klamt, men det er langt fra virkeligheden. Hvis man tænker på hvor det nold folk ryger normalt, hvor det kommer fra, hvad der ofte er puttet i det for at øge mængde og ikke mindst hvilke steder det er blevet opbevaret ;)

Fjas: Jeg ved ikke om du har misforstået min hensigt med dette, men det er i bund og grund for at blive lidt klogere på det man nu engang sidder og suger på og hvilke anvendelsesmuligheder det har.

Og for lige at pointerer det med klamhed:
Syntes du/i at det er mindre klamt at ryge et stykke plantemateriale, om end det er tobak, pot eller hash, hvilket alle i bund og grund er dødt plantemateriale og egentlig et affaldsprodukt? Hvad med det hvide lort folk propper i næsen? eller sågar svampe, friskplukkede fra markerne som med størst sansynlighed er sprayed med pis og andet klamt møg?

Så hvad kan vi egentlig tillade os at betegne som klamt, usundt og potentielt farligt?

Desuden skal det tilføjes at jeg rent faktisk har tænkt mig at holde helt op med røgen, både den skæve og den lige, derfor valgte jeg at få det prøvet af inden rygergrejet bliver sendt til Røde Kors :)

Jeg takker for jeres svar og vælger at opfatte dem som et tegn på interesse for dette, ellers ville de ikke forekomme :)

Medlem

jeg syntes ikke det lyder så klamt igen ;)
syntes det er en yderst interresant idé og en rigtig lækker måde det hele er sat op på :)
også er det da bare fedt at man kan få 5 bonghoveder ud af ingen ting ! :D
-masser af ros herfra :D
kan dog også godt se jeres andres pointer, meeeen ja jeg ved ikke syntes sq det er et coolt forsøg :D

Visual Mind.. Du skal ikke lytte til tøserne.. Interessant eksperiment faktisk. :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det var fandeme godt der var et par andre synspunkter i blandt :D Hermed ikke ment i andre ikke tæller med eller betyder noget, for det gør i da bestemt :D

Desuden er det ikke bare en tanke der kom i en skævert hvorefter der blev sagt "åååårh hvaaad det skal vi herre meget prøve - omglolroflbbqsauce". Det har været lidt mere gennemtænkt, især for at få mest ud af forsøget samt holde et vis informationsniveau.
I øvrigt tror jeg topic er noget flere vil kunne bruge til at få svar på spørgsmål - uden at stille dem.

Der er sikkert en håndfuld af jer der har læst tråden som selv har haft samme overvejelser/idé til at gøre som jeg har gjort. Forskellen er nok bare at jeg turde springe ud i det og gøre det i andre er for fine til :)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Hvad med at lave udtræk, lige som nol? Måske giver det et renere produkt.

Jeg har en ret ydmyg kemiforståelse, i forhold til mange andre herinde, så ret mig endelig hvis det er rent galimatias. Hvis man opløser udkradset i et upolært opløsningsmiddel og derefter tilsætter vand (polært) og ryster skidtet, så vil THC'en blive i opløsningsmidlet, der flyder oven på. Men hvad med resten af skidtet? Nikotin, tjære og alt det. Hvilket opløsningsmiddel? Isopropylalkohol? Og vil det overhovedet fungere?

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
en af mine venner lavede lige nol på sit udkrads og meldte tilbage at det blev
en utrolig ulækker lille sort klat tjære han fik ud af det.... lol...

jeg røg lidt udkrads da jeg var ca 16 år,
prøvede det ca 5 gange og kom med samme resultat.

giftigt lortemix, der smager af røv, og giver en hovedpine lammert,
den tog 2 af gangene lidt abstinenser men det var så også det.
Slet ikke det værd.

Og visual mind
jeg har hørt ( tror det er herinde fra ) at visse stoffer i tobak
bliver mere kræftfremkaldende når de er " sodet / skodet " eller hvordan man nu skal sige det.
Ved ikke om det passer.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det lyder meget interessant det du har fat i der Bubber :)
Selv er jeg ikke den store kemiker, men det kunne være meget interessant at prøve. Hvis du kommer frem til noget så må du endelig poste igen her i topic. Er spændt på at se hvad du evt. kan finde frem til :P

Mht. nikotin så tror jeg ikke det er noget problem da det som regel bliver fjernet i forbindelse med afristning. Der vil dog altid være rester, men det er nok meget begrænset.

Tak for dit bidrag til forsøget :D

Medlem

Min klare holdning er som de fleste, at det er ret ulækkert. Det prøver du så at argumentere mod på forhånd, men for mig er det klamt udelukkende pga. smagen, som er meget værre end du antyder IMO, men det er jo selvsagt en smagssag. Da jeg en sjælden gang røg det, tænkte jeg sgu ikke over om det var mere usundt eller ej, når det alligevel var så sjældent, at jeg rensede slamrøret for derefter at indtage det. Det er sgu første gang, at jeg hører nogen bruge et ord som kobling, som et flot ord for et komponent i en bong, hehe.

Men du nævner, at det ikke er som en erstatning for røgen eller til de dage, man ingen penge har + at du faktisk har tænkt dig helt at stoppe med røgen, men du skriver, lidt selvmodsigende, at det ihvertfald ikke er sidste gang det skal prøves. Hvordan hænger det sammen? :-D

Dog synes jeg det er fint, at du bragte det på bane, så andre nysgerrige måske vil lade være, når de læser indlæggende i tråden. q:

Edit: Men du har ret i, at man sagtens kan blive skæv af det, hvis man normalt suger noget godt nok tjald på sin bong normalt. Kan huske, at jeg har oplevet, at klumpen (Udkrads, selvf.) boblede når flammen fra en lighter nærmede sig, men ved dog ikke om det havde noget med potensen at gøre, men det var da påfaldende :)

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Citat:
har oplevet, at klumpen (Udkrads, selvf.) boblede når flammen fra en lighter nærmede sig, men ved dog ikke om det havde noget med potensen at gøre, men det var da påfaldende :)

Prøv at lugt til det - tjære bobler helt vildt :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Slacker skrev:
Visual Mind.. Du skal ikke lytte til tøserne.. Interessant eksperiment faktisk. :D

Altså, nu er det jo en klassiker hvis man har sat sig, lidt for godt på bongen... Så der er nu intet nyt eller banebrydende ved udskrab - har selv været der mange gange, da jeg plaffede bonghoveder i sin tid... Det er ret klamt, men ja, det virker sgu...

Medlem

Citat:
Prøv at lugt til det - tjære bobler helt vildt :D

Husker lugten alt for tydeligt, det stinker af helvede til. :b
Men vidste sgu ikke, at det var tjæren der boblede.. Det er ellers en smuk tanke, at et affaldsprodukt kunne være så potent :-D

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
TJÆRESKÆVERT! :cheers:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
AFFALDSSKÆVERT ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 49 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]