Hey alle bong hoveder derude !
I længere tid har en god ven og jeg tit snakket om rygning af udkrads fra bong, bang osv. som der er blevet røget tjald på.
Vi har snakket lidt om følgende:
1: Mængde og potentiale
2: Smag
3: Virkning
Mængde og potentiale:I går aftes gik jeg så i gang med at rense røret på min (koblingen mener jeg det hedder(?)). Efter ca. en halv times kridsen og kradsen fik jeg en fin lille klump ud af det, hvad der svarer til en 1 grams nold.
Efter hvad jeg havde hørt rundt omkring så skulle det gerne tørre i en given periode så det ikke er så blødt som det er lige nu. Det har dog ikke været i kontakt med vandet!
Ud fra hvad jeg har brugt indtil nu, ca. til 10 hoveder, er der stadig en god mængde tilbage, så der skal ikke meget mere i end hvad man selv har brugt af nold.
Klumpen er vildt klistret, sort som kuld og super blød, Ligesom tyggegummi direkte fra fordærvelseshullet. Hvilket jeg dog også havde forventet.
Smag:Jeg havde lidt rest mix med tobak og noget lav kvalitetspot fra egen plante, hvori jeg noldrede en passende mængde af mit udkrads, som jeg ville have gjort det med en 100 kr's ryger.
Skidtet blev smidt i hovedet, der kom ild på og en god skør røg fremkom. Den smagte lidt harsk i det, men ikke noget der er værre end en billig bong tjald til en tyver (bare for at tage et tal).
Den lidt harske smag forsvinder meget hurtigt.
Virkning:Havde ikke rigtigt røget/været skæv hele dagen, så virkningen fremkom som var det en standard røg der kom i.
Virkningen holdt dog i ret lang tid i forhold til når jeg normalt ryger på bong, hvilket normalt giver mig en times stener eller sådan ca. Jeg røg 5 hoveder over ca. 6 timer og var godt smadret hele vejen for at sige det mildt.
Fik også en forholdsvis god griner på, hvilket jeg ellers ikke så tit får.
Dette er en skævert jeg sagtens kan leve med, især da det jo er perfekt genbrug samt maksimalt udnyttelse af røgen, hvis brugt på bong naturligvis.
ProblemstillingInden jeg begyndte at skrive dette søgte jeg lidt på sitet efter emnet, men der er en fejl i min browser der gør jeg ikke kan se resultaterne.
Så nu vil jeg høre jer andre ad, som måske har erfarring med det. Er nysgerrig i følgende:
1: Er det mere skadeligt for lungerne at inhalerer end hvad der er normalt? Tænker her på det opvarmet aluminium mit hovede er lavet af, om det smider nogle affaldsstoffer af sig og sætter sig i slammet? Det burde det dog ikke da det ellers ville være sundhedsskadeligt at ryge på det metaliske materiale.
2: Renhed - Hvor meget vil være ren hash/olie og hvor potent vil det være sammenlignet med samme mængde nold?
3: Tørring - hvad vil i anbefale af tørringstid? Vil selv gætte på en uges tid, som med de fleste euforiserende substanser der kan bruges efter tørring.
4: Anvendelsesmulighed - joints osv.
Forsøgsmuligheder:Senere på dagen vil jeg prøve at ryge en joint på det. Hovedsageligt for at teste smag.
Løsning på eventuel dårlig smag: 1. Tilsætning af lidt af tidligere nævnt lav-kvalitets pot, mest for at give en anden smag.
2. En blunt med tobak + udkrads.
3: Kombination af ovennævnte punkter. <- dette afprøves i skrivende stund, i form af Wet Mango blunt, tidligere nævnte pot + udkrads. Smager mest af blunt med et antydning af pot. Meget svag smag af udkradset. Det smager lidt mere tørt en normalt, men tror det er pga. den dårlige pot + blunt er ikke blevet opbevaret i køleskab = mindre/tørrer smag i blunt.
Virkning fremkommer langsomt og svagt men den er der.
Vender tilbage med afslutning senere i forsøget
Konklusion:Ud fra at det er et affaldsprodukt syntes jeg det virker ganske udemærket og det er bestemt ikke sidste gang dette skal prøves.