Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 22:15

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Forældre.
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Hej venner.

I dag tog jeg det kæmpe skridt videre med at sige til mine forældre at jeg ryger hash, og jeg stopper ikke med det. Selvfølgelige var de i chock. Men jeg vil virkelig gerne ha' dem til at forstå at det slet ikke er så slemt som man tror.
Min bedstemor var på besøg da jeg sagde det, og hun synes det er forfærteligt. Det skal lige siges at min store bror også har gjort det, og min onkel sidder i fængsel lige nu for manddrab pga misbrug af stoffer, jeg går ikke lige nærmere ind på den historie, men pointen med den her thread er, Kan I? hjælpe mig med at lave en "Fremlæggelse" til mine forældre så de kan se hellere Weed end Sprut

Vil gerne høre nogle gode og hurtige facts, så mine forældre er lidt mere trykke.

Er selv klar over at der findes steder jeg kan finde det her information, men måske, kan andre brugere bruge det information der bliver delt ud og så bruge det til at konfrontere ens forældre

PS. Stavefejl og lign. er pga stadig lidt bagstiv og er selv i chock over jeg sagde det ;)

Kærlig Hilsen
Aron Bandaron ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Cannabismyter er en rigtig god side at vise sine forældre når man gerne vil fortælle dem om sit cannabis forbrug :)

Edit: du kan også finde nogle gode dokumentarfilm omkring cannabis i det her topic

Senest rettet af Psyduck 22 maj 2011 14:36, rettet i alt 2 gange.

Junior medlem

Du burde Virkelig gå til lægen med dine forældre.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Dr. Cones skrev:
Du burde Virkelig gå til lægen med dine forældre.

:lol:

Tilføjelse til meningsløs smiley indlæg:

Dr.Cones, hvorfor i alverden synes du at, han skal tage til lægen med sine forældre?

Trådstarter:

Et godt argument, hvis du spørger mig, ville være at stille dine forældre spørgsmålet: Hvad er i mest trygge ved? At jeg sidder hjemme hos en kammerats sted og ryger en joint og slapper af, eller at jeg tager i byen og drikker mig sanseløs? Det burde være stå ret tydeligt for dem, at det er farligst at være fuld eftersom du kan rode dig ud i alt muligt vrøvl som du ikke ville have gjort normalt. Slåskampe etc.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
hvad er dine forældre mest bekymret for? At du ryger ud i et misbrug? At du tyer til hårdere stoffer senere? At du får en hash psykose? Find ud af hvor de står først, find derefter argumenterne frem, på den måde er du bedre rustet til at håndtere deres bekymringer. God stil at du siger det, har stadig en halv familie der ikke aner noget om mit forbrug af bl.a hash, og som så højst sandsynligt heller aldrig kommer til det - held og lykke med det.

Junior medlem
Brugeravatar

Snoezel skrev:
hvad er dine forældre mest bekymret for? At du ryger ud i et misbrug? At du tyer til hårdere stoffer senere? At du får en hash psykose? Find ud af hvor de står først, find derefter argumenterne frem, på den måde er du bedre rustet til at håndtere deres bekymringer. God stil at du siger det, har stadig en halv familie der ikke aner noget om mit forbrug af bl.a hash, og som så højst sandsynligt heller aldrig kommer til det - held og lykke med det.

Mine forældre har bare altid haft det billed, at cannabis er stoffer, og hvis man tager stoffer er man voldig og dræber. Den typiske had for cannabis. Forstår det nok et sted, når min onkel har været så langt ude. Tror bare de ikke have en "misbruger søn" som nok giver lidt mening?

Men ikke noget med min sundhed, fordi jeg ryger cigaretter foran dem.

-Kan bare ikke forstå at de er så blinde, min søster er 14, hun må gerne drikke, det har min mor ikke noget imod, jeg ryger og drikker og det har hun heller ikke noget imod. Det jo "ligeså" usundt at drikke og ryge smøger, som det er at ryge weed/hash
:peace:

Moderator
Brugeravatar

Forældre og weed
Råd søges
Forældre og cannabis.. ;D
hvis din mor bare vidste!
Da i fortalte jeres forældre i røg :]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

hvis du er misbruger nu, bør du fortælle dem det, ellers kan du risikere at komme ret langt ud.
Ellers så lav en aftale om hvor tit du må ryge, og fortæl dem, når du har gjort det, så de ved de kan stole på dig.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Narnia
Vis dem forskellen mellem cannabis og alkohol. Alkohol er jo langt farligere. :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Topskuddet skrev:
Vis dem forskellen mellem cannabis og alkohol. Alkohol er jo langt farligere. :)

Pas på med at have den holdning. De har begge sine fordele og ulemper og det er svært at bevise hvilket der er farligst. Langt farligere vil jeg i hvert fald ikke mene nogle af dem er. Og de er farlige på hver sin måde. Men ja hvis begge kun bruges til fester vil jeg nok også mene at alkohol er farligere. Slåskampe og misforståelser opstår oftere blandt fulde folk end skæve folk og selve ethanolen er nok også fysisk mere skadelig end THC'en.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Albuquerque, New Mexico
Få dem til at se Union: http://video.google.com/videoplay?docid ... 651731007#

Eller kampen om hampen: http://www.youtube.com/watch?v=CypGGL8BBBc&hd=1

Medlem

Vil jeg egentlig ikke give dig helt ret i, cannabisen er ikke decideret "farlig", men man kan blive "dummere", hvor man ved alkohol kan blive både dum, og ødelægge leveren, og selvfølgelig dø :cheers:

Men urten er også "farlig" på en anden måde, man skal sku passe på at man ikke bliver for glad for at være skæv :lol:
det kan ihvertfald i mit tilfælde gøre mig meget asocial og ugidelig, og der er self også en chance for at udvikle en psykisk sygdom af en eller anden art, men mener at have læst et sted at det kun var hvis man havde psykiske lidelser i ens familie :?:

Anyway vis dem kampen om hampen, det beskriver det ret godt, det skal dog lige tages med et gran salt, da der er kommet nye information siden :roll:

Ved godt jeg skrev meget, ordenligt koger :joint:

Junior medlem

Vis din forældre den her dokumentar. Fortæller bla om hvordan syge mennesker kan få en normal hverdag når de ryger.

Nyd filmen. :D

http://www.youtube.com/watch?v=PSKJrgGqx_E

Dedikeret medlem
Brugeravatar

letmesnitch skrev:
Vis din forældre den her dokumentar. Fortæller bla om hvordan syge mennesker kan få en normal hverdag når de ryger.

Nyd filmen. :D

http://www.youtube.com/watch?v=PSKJrgGqx_E

Nu drejer det vel sig om et, formodet, rask og velfungerende ungt menneske her. Så det er vel en lidt anden kontekst mht. cannabis. Cannabismyter vil jeg også mene er et godt sted at starte. Og så selvfølgelig også at redegøre for sine tanker omkring de snigern faldgruber der i høj grad gør sig gældende med cannabis.

(Baudelaire 1860).

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]