Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 12:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej.

Jeg undskylder. Jeg ved godt, at der her er et dumt spørgsmål.

Anyway - jeg skal til at ryge Salvia for første gang. I alle de videoer jeg har set, ryger folk det på en bong. Dog er jeg ikke i besiddelse af sådan en, og den koster jo på den gode side af 200 kr. Derfor tænker jeg, om man kan ryge dette på en pibe? Det er jo væsentligt billigere. Gider ikke ofre så mange penge på det, når jeg alligevel kun skal gøre det ganske få gange!

Ellers så er der jo de helt små bongs, der koster omkring en 50'er, som er 12 cm høje. Kunne de være et alternativ? Jeg tænker mest, om de kan indeholde nok røg.

Mange hilsner
Frederik

Junior medlem

Første gang jeg røg salvia, var det på en hjemmelavet pibe kreeret af en øldåse, og der var sgu breakthrough....hader ellers at ryge på den måde, men det foregik i en vens lejlighed. og han ryger ikke selv tjald. så måtte improvisere lidt :D

så jo, det kan sagtens lade sig gøre på en almindelig pibe :D

Medlem

Køb en plastikflaske, en stormlighter og et bonghovede.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lige bag døren.
du kan vel også ryge det på spand? :D det er i hvert fald nemt at bikse sammen :P

Junior medlem

random skrev:
du kan vel også ryge det på spand? :D det er i hvert fald nemt at bikse sammen :P

skulle jeg i hvert fald ikke nyde noget af :P ville være bange for at svine hele stuen til fordi man får væltet spanden eller lign. når man bliver blæst væk xD

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lige bag døren.
ethnogrunt skrev:
skulle jeg i hvert fald ikke nyde noget af :P ville være bange for at svine hele stuen til fordi man får væltet spanden eller lign. når man bliver blæst væk xD

jae. men så kunne ens sitter jo lige fjerne den hvis det var :P

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Lange skrev:
Køb en plastikflaske, en stormlighter og et bonghovede.

Jep..
En bong kan altså selv laves ret så let.
Det kræver ikke den store opfinder.

Prøver lige at forklare hvordan det kan laves.
Køb en plastikflaske, harboe's sondavands flasker er fine,
køb 2 for en sikkerheds skyld hvis du skulle fejle.
Anskaf dig en haveslange eller andet i den dur.
Prøv at find det mindst farlige materiale da nogen haveslanger kan indeholde
grimme stoffer der helst ikke skal varmes op og ryge ned i dine lunger.

Nu skal du til at brænde et lille hul i flasken, men inden du gør det,
så mål lige med haveslangen at du brænder hullet i flasken i en tilpas
fin højde.

Brænd nu med en lille flamme - og hold flasken ind over flammen det
sted du self vil have et hul, ligeså snart der er hul, presser du have slangen ind
igennem, du skal ikke vente til at hullet er på størelse med haveslangen da det ikke
bliver tæt, derfor må du udnytte plastiken imens den er varm og blød.
Når det er gjort så hæld lidt vand i, sæt evt et paprør på toppen og tape det fast så du
ikke skal sidde og suge med trutmund og øge chancer for at få vandet i munden.
Find et bonghoved, har du ikke et kan det af nød laves af enden
af en gulerod eller andet, hiv ikke topnøglesættet frem.
Lav evt et sliphul hvis du synes der er brug for sådan noget gejl.
Test nu at din bong er tæt og fin, and you are good to go ;)

Junior medlem

Man kan også altid lave en tjubang :)

paprøret fra en rulle sølvpapir + hoved med gummiprop, samt en hobbykniv og evt. en blyant til at ridse proppens størrelse op på røret med før man skære hullet :D

det har i hvert fald permanent erstattet mit glasrør efter det kom i klemme (GOD DAMMIT!) :P

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Dengang jeg skulle prøve noget hjemmelavet 11x salvia divinorum røg jeg det på en lille glaspibe og med en helt almindelig lighter. Det virkede fint og jeg kom på "tidsrejse" :)

Som sagt havde jeg noget 11xSalvia D., så det var relativt potent. Jeg brugte i øvrigt Erowid's dosis guide. Jeg linede op til en "heavy dose", men nåede kun til midten af en "common".

Junior medlem

Fedt, fedt, fedt. Tak for alle jeres gode råd!

Det endte med at jeg købte en lille bong (8 cm høj), sammen med mit salvia 5x. Så går jeg ud fra, at det kommer til at fungere :)

Jeg melder tilbage med en triprapport, når jeg engang har modtaget stoffet. Jeg er enormt spændt, da det er det første jeg overhovedet prøver stoffer (udover alkohol).

Det der tiltaler mig, ved det her stof er, at trippet jo kun varer de her få minutter. Taget det i betragtning, ser jeg det som et ganske udemærket begynderstof.

Vh Frederik

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Overvejer stærkt at prøve Salvie - Men har mange spørgsmål?

Hej FrederikS. Her er der et link, som du burde læse igennem inden du kaster dig ud i at ryge Salvia. Trådstarteren er i samme situation som dig. Han har aldrig prøvet andet end alkohol, og han vil nu begive sig ud i at ryge Salvia som sin første gangs psykedeliske oplevelse. Der er et par guldkorn i tråden om hvorfor det er en dårlig idé, så giv det lige et glimt. Ellers held og lykke. Håber du har styr over hvad du laver. Det er aldrig sjovt at brande nallerne :)

Medlem

Nu har trådstarter jo allerede erhvervet sig både Salvia og en bong - så tvivler på, at han stopper op her :)
Men jeg kan kun være enig med jer!!!

Junior medlem

Jeg står lige nu i et punkt af mit liv, hvor jeg virkelig sidder fast. Jeg føler, at min underbevidsthed har løsningen. Jeg har sådan en underlig følelse af, at mig krop har noget "at fortælle mig", hvis I forstår.

Derfor har jeg altså besluttet mig for at gøre dette. Og nu har jeg, som Biologen siger, altså bestilt både det ene og det andet.

Hvorfor er det I alle forsøger at tale mig fra det her? Hvad er "faren" ved det, om jeg så må sige. Jeg kan sgu ikke rigtig se det. Får jeg et bad trip, varer det jo kun de her 10-20 minutter. :wink:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Har du overhovedet læst hvad arthur har linket til?
Lad mig citere;

Malkavian skrev:
Zybermob skrev:
Min storebror kom og fortalte mig at han prøvede at ryge stoffet Salvie, hvor han beskrev ruset som " Sine 10 bedste minutter i hele sit liv".
...
Vi fandt ikke ud af særligt meget ud over hvor OVERFEDT ruset lyder, og hvordan det skal indtages.

Jeg vil blot tilbyde en "second opinion". Salvia Divinorum ... ja hvad skal jeg sige ... det er det eneste stof, som jeg INGEN kontrol har over og det er det eneste, som nogensinde har skræmt mig på den psykedeliske scene.

Det kan være meget godt at vide, at man typisk IKKE ANER at man tripper, og man glider fra normaltilstanden til denne ukontrollable tilstand på blot få sekunder. Det, at man vitterligt ikke aner, at man tripper, er noget der i den grad adskiller det fra andre stoffer. Ketamin i høje doser kan tangere, men ketaen er langt fra så fucked up.

Man kan også godt tro, at der måske bare er et spørgsmål om at "være i træning". Her kan jeg bare sige, at jeg har taget min del af de psykedeliske stoffer, men når Sally går ind, så har det hjulpet nul og niks.

Salvia Divinorum er et stof, som jeg næppe tager alene nogensinde mere. Det er ikke til at spøge med.

Manze skrev:
ja, im with arthur on this one.

Og det er ikke for sjov vi siger at det ikke er for sjov :roll:
psykedeliske stoffer kan give dig utrolig indsigt, men lige så fantastisk det kan være lige så grumt, ubehageligt og... ja.. indsæt selv ord.

En enkelt tur kan smadre din psyke, du kan huske ting som du måske har fortrængt - evt. fra din barndom.

I skal tænkte over at i - efter at have suget et hoved salvie - bliver rykket ud af den verden som i kender, og placeret i en helt anden verden/dimension hvor fornuft ikke eksisterer.
Det kan lege med jeres hjerne, og få jer til at tro de særeste ting.
Og i tænker nok; arrh, det kan sku ikke passe, jeg vil da altid være klar over hvad jeg har gang i.

nej! forestil jer at i er HELT fuldstændig 100% sikre på at jeres mor er ude efter at slå jer ihjel.
Hvad ville i gøre? det er det som der fx. kan ske.

Og jo! det kan da være pisse fedt - MEN - ville nok anbefale jer svampe som førstegangs psykedelia.

Hvis i alligevel skal prøve salvie skal i ud og bestille det fra nettet.
Så kan i lige så godt bestille svampe, og så prøve nogle små doser med det og får lidt fornemmelse for det i stedet for at starte ud med noget af det vildeste.
Også selvom det kun er 5 minutter det varer! its not to be messed with.

Spørg hvis i vil vide mere.

Biologen skrev:
Malkavian skrev:
Salvia Divinorum er et stof, som jeg næppe tager alene nogensinde mere. Det er ikke til at spøge med.

Jeg kunne ikke være mere enig. Min første, eneste og sidste gang alene med det skidt, troede jeg at jeg lå på en metalbjælke i et ufærdigt højhus mindst 80 etager over jorden. Da jeg endelig turde rejse mig op, ville jeg hele tiden til at lave mad, fordi jeg troede, jeg var ude i køkkenet - men jeg stod nu stadig inde på mit værelse.

Det er ikke et stof, man kan vende sig til: Det bytter rundt på alt fornuftigt i de 10-15 minutter, det står på. Hvis du skal prøve det, så køb ikke mere end 10X ekstrakt, det er mere end rigeligt!!

Det er også helt fint du har det sådan.
Jeg havde nok ikke valgt salvie til udforskelse af underbevistheden, men du kan jo læse de her citater, og så prøve det.
Det kan jo sagtens blive en fed oplevelse. Men bare fordi det er 5-10 minutter betyder det ikke at det ikke kan gå galt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

FrederikS skrev:
Jeg står lige nu i et punkt af mit liv, hvor jeg virkelig sidder fast. Jeg føler, at min underbevidsthed har løsningen. Jeg har sådan en underlig følelse af, at mig krop har noget "at fortælle mig", hvis I forstår.

Derfor har jeg altså besluttet mig for at gøre dette. Og nu har jeg, som Biologen siger, altså bestilt både det ene og det andet.

Hvorfor er det I alle forsøger at tale mig fra det her? Hvad er "faren" ved det, om jeg så må sige. Jeg kan sgu ikke rigtig se det. Får jeg et bad trip, varer det jo kun de her 10-20 minutter. :wink:

Og mere skal der ikke til for at overbevise os om, at du ikke skal ryge salvia.
Læs op på det, lad VÆRE med at bruge det som en hjælpende hånd til at løse problemer. I hvert fald ikke, når det er første gang.

Et bad trip ville ikke være det værste, men hvis det udvikler sig til psykose, mens du er alene. Oh boy...

Vil råde dig til at ryge salvia med nogle venner, så du vender dig til det, og så starte med salvia uden ekstrakt. En af de største hashere jeg kender fik bad trip af x5 første gang, og tvivler på dine odds er bedre end hans var.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Jeg vil også råde dig til at ryge det mens en anden kan passe på dig, hvis du absolut vil prøve det.
Jeg har prøvet Salvia en del gange, og det har altid været noget helt uforudset. Der er en vis Salvia-feeling over oplevelsen, men alt andet varierer kraftigt, fra gode trygge oplevelser om en stærk mur der bliver bygget op om ens underbevidsthed, oplevelsen af at være i en helt normal, men stadig unormal verden, til angstfyldte oplevelser, hvor alt man oplever som en selv bliver opløst i vanvid.

Tænk dig godt om.

BlackNBlue: Jeg vil mene oddsene er lige så gode for at få en dårlig oplevelse af Salvia hvadenten man ryger hash eller ej. Måske endda større, fordi hash i mange tilfælde har en negativ og slørende effekt på ens bevidsthed. Hash har intet med Salvia at gøre, og intet som helst med noget andet stof jeg har prøvet at gøre. Alle mine svampe, LSD, 2cb, 5-MeO-DMT og så videre-trips forberedte mig ikke på salvia - det var noget ganske andet.
Man kan selvfølgelig sige, at et svampetrip har gjort, at jeg har oplevet ændrede og vilde sindsstemninger før, hvad der godt kan gøre en mere klar til andre typer oplevelser, såsom Salvia. Men dette kan også gøre en "modig" fordi man så tror man har lært meget, og så kan have endnu sværere ved at slippe til en helt anden oplevelse såsom Salvia - Dette kan medføre endnu større angst og psykotiske tilstande, da ens tilknytning til en falsk fornemmelse af "at have prøvet det før, man ved hvad det går ud på at ændre bevidsthedstilstand" kan være enormt subtil, og tilknytningen gør en mere stiv, end hvis man ikke havde prøvet noget.

Og jeg vil lige sige en gang til, til jer alle sammen; Lad nu være med at tro, at hash er indgangen til alt. Det er overhovedet ikke en god start for alle. Den der med, at det er en god idé at have prøvet hash inden alt muligt andet, er, af en eller anden grund, blevet til stofbrugeres foretrukne myte.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]