Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 18:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: "Subligalt"
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Lige et hurtigt n00b sprøgsmål. Hvis man f.eks beslutter sig for at tage LSA subligalt, så tygger man det og ligger det under tungen i et godt stykke tid lad os sige 30min. Men, skal man sluge sit spyt og de tyggede frø tilsidst?

Tak på forhånd.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Senest rettet af Puny_pete 25 maj 2011 17:19, rettet i alt 1 gang.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Sublingualt :)

I og med du ønsker at optage det sublingualt, kan du spytte det ud, når du har haft det under tungen i den ønskede tid.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

OverSoul skrev:
Sublingualt :)

I og med du ønsker at optage det sublingualt, kan du spytte det ud, når du har haft det under tungen i den ønskede tid.

Altså man spytter de tyggede frø ud, men man sluger sit spyt har jeg ret?

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Medlem
Brugeravatar

Pointen er netop ikke at sluge det når du tager det sublingualt. Husk at du skal øge din dose iforhold til hvis du havde spist de hele frø.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
DaftPede skrev:
Pointen er netop ikke at sluge det når du tager det sublingualt. Husk at du skal øge din dose iforhold til hvis du havde spist de hele frø.

Præcis :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ok så man skal slet ikke sluge frø eller spyt overhovedet, og dosen skal øges med et par frø.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
der er ret gode tilbagerapporteringer på denne teknik. ja, naturligvis skal man ikke synke det tyggede snask. ved at spytte det ud undgår man forhåbentlig de mere ubehagelige og giftige bivirkninger af frøene. dosis skal være ca. 1½ x alm. oral administration. 6 frø oralt ~ 9 frø sublingualt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Når jeg har lavet vandekstraktion, har jeg fået det røv dårligt, så de nederen ting er nok vandopløselige. Burde de så ikke også optages sublingualt, eller hvordan er logikken?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
spørg mig ikke, men det lader til at andre har haft succes med den metode. det er da værd at prøve næste gang.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg er stadig ikke helt indforstået med hvad der skal gøres med spyttet der produceres? Skal dette synkes eller skal det spyttes ud sammen med de knuste frø efter de 20-30min?

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Citat:
Jeg er stadig ikke helt indforstået med hvad der skal gøres med spyttet der produceres?

Spyttet skal det synkes eller spyttes? Bumper den lige da det er i aften.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Paul Muad Dib skrev:
Når jeg har lavet vandekstraktion, har jeg fået det røv dårligt, så de nederen ting er nok vandopløselige. Burde de så ikke også optages sublingualt, eller hvordan er logikken?

Det er ikke sikkert at de uønskede stoffer optages sublingualt selvom de er vandopløselige - det kommer bl.a. an på om de opfylder Lipinski's Rule of Five og har egenskaber som gør at de er velegnede til at passere biologiske membraner. Jeg har ikke kunnet finde nogen kvalificerede bud på præcis hvilke stoffer det er som man forsøger at skille fra ved de forskellige ekstraktionsmetoder og indtagelsesformer, så jeg kan ikke give noget estimat. Det er velkendt at LSA i sig selv kan give mange af de bivirkninger som folk forsøger at undgå, så muligvis er ønsket effekt og bivirkninger koblet sammen.

Puny Pete skrev:
Spyttet skal det synkes eller spyttes? Bumper den lige da det er i aften.
Du kan nok ikke helt undgå at synke spyttet så længe, men hvis du ønsker ren sublingual optagelse, skal du forsøge at sluge så lidt spyt som muligt.

Junior medlem

Syntes personligt at subligal optagelse af LSA er noget værre gøgl...har med egne forsøg siddet med munden helt fuld af savl efter få minutter pga den sure smag frøene har...ville nok bare knuse dem i en hvidløgspresser. smide dem op i et halvt glas juice og så ellers bare ned med det :P

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted mellem den anden og tredje Bardo
ethnogrunt
(Syntes personligt at subligal optagelse af LSA er noget værre gøgl...har med egne forsøg siddet med munden helt fuld af savl efter få minutter pga den sure smag frøene har...ville nok bare knuse dem i en hvidløgspresser. smide dem op i et halvt glas juice og så ellers bare ned med det :P)

Vil lige komme med et andet perspektiv, jeg har taget Hawaian Baby Woodrose frø 3 gange sublingualt og alle gange har det været uden kvalme og med positiv effekt, så længe man er obs på at tage flere frø end hvis det var oralt.
Man skal ca. side med frøene i munden i 25-35 min. og først spytte når man kan begynde at mærke de første effekter indtræder. (og ja der kommer en masse spyt, men det er en del af gamet, hellere spyt end kvalme for mit vedkommende)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: På sølvfadet med flag i
hvordan har i behandlet frøene før i ligger dem under tungen? det kan da ikke være effektivt at gøre det med hele frø?
måske de kunne knuses og så i te-pose og under tungen?

Junior medlem

Lorten skrev:
hvordan har i behandlet frøene før i ligger dem under tungen? det kan da ikke være effektivt at gøre det med hele frø?
måske de kunne knuses og så i te-pose og under tungen?

skrællet dem med en grøntsags kniv, gnubbet dem i en saltgrød så den lille hvide hinde under skallen også forsvinder, og ja så slf knuse dem :P

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted mellem den anden og tredje Bardo
Jeg skræller dem naturligvis før med en kniv. En fyr nede i den lokale smart shop sagde man kunne ligge dem i kogende vand også smutte dem ligesom mandler, har ikke selv forsøgt mig med denne fremgangsmetode fordi LSA molekylet er meget skrøbeligt og vil ikke nedsætte/ødelægge frøenes effekt.

Derefter er der to valgmuligheder, enten knuse dem i munden, (de er lidt som hårdt slik, men det kan sagtens lade sig gøre) eller putte dem i en grinder og pulverisere frøene før du ligger dem under tungen.
Jeg har læst mig til at hvis man tilføjer pebermynte olie, i sin koldvands ekstraktion så kan man omdanne LSA molekylet til LSH som skulle være mere visuelt,(og mere som LSD) har dog ikke prøvet det og tvivler på at det virker ved sublingualt indtagelse, men det kan være der er nogen herinde der kan svare på det.

Edit: Jeg har brugt teposer til koldvandsekstraktion med Morning Glory, du kan selv finde en opskrift på google, men tvivler på det virker sublingualt, det er bare under tungen med frøene også derud af, på den psykedeliske supervej. :D (Husk Cannabis)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]