Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 03:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Dette bliver absolut min sidste tråd omkring angst, har bare brug for nogle svar.
Jeg har ikke røget hash i over 1 uge nu og jeg har en irriterende fornemmelse om at jeg har taget skade, hvergang jeg kommer til at tænke på om jeg har taget skade af at ryge hash for jeg det ubehageligt og bliver urolig. Men det er ikke på den måde at jeg er angst over ting, bare angst over om der er noget galt med mig siden jeg får den angst.

Det som om jeg har fået angst for at få angst.... kunne mærke at jeg begyndte at glemme det og få tankerne helt væk fra det, men nu begynder det at komme igen da jeg går herind og skriver om hjælp fra jer.

Vil bare gerne høre om hvor langtid jeg kan komme til at gå rundt med den irriterende fornemmelse af at der muligvis er noget galt med mig. Jeg føler netop ikke at der er noget galt med mig og jeg har kun røget i 3 uger, men en del. Det er bare tanken om der muligvis er. Det er meget svært at forklare, men har haft det sådan her før hvis jeg f.eks. får spraymaling i øjnene kan jeg gå rundt med angst om jeg bliver blind indtil nogen fortæller mig at det gør jeg ikke. Sådan har jeg det med hash er bange for der er en risiko for der er noget galt med mig selvom jeg ikke føler jeg kan mærke der er noget galt med mig andet end angsten for at der muligvis er.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
Jeg ved ikke helt hvad det er du spørger om... Spørger du om der er mulighed for at du har taget fysisk skade af at ryge hash?? Det er der ikke rigtigt, nej... Der er mange stoffer som gør decideret skade på krop og hjerne når det indtages, men hash er ikke en af dem. Dine lunger tager selvfølgelig skade, hvis du ryger det, men din hjerne og resten af dine organer tager ikke skade. En betydelig del hjerneceller kan blive bedøvet, og ved hyppigt brug vil ens hukommelse og indlæringsevne højst sandsynligt dale, men dette er noget som forsvinder igen efter længere tids pause fra hash.

Psykisk skade er en anden sag, idet hash er et mildt psykedelisk stof. Det kan sætte spark i en masse tanker oppe i ens hoved, og der er eksempler på folk som har fået en psykose af at ryge hash. Dette er dog noget som rammer de allerfæreste, og her taler vi sandsynligvis i 1/100000 størrelsesordenen. Men hvis man er lidt små-paranoid i forvejen, hvilket det lidt lyder som om du er, så bør man holde sig fra alle psykedeliske substanser inklusive hash. Det lyder da heller ikke som om at det er noget du får det specielt godt af, hvis du render rundt og er paranoid i flere uger bagefter.

Lige en tilføjelse: At ryge hash hver dag i 3 uger er altså ikke specielt lang tid. Jeg har røget hash hver dag de sidste 12 år. Til sammenligning med dine 3 uger burde jeg selv være så angst og paranoid nu, at jeg ikke engang turde kigge på min egen skygge. Så galt fat er det heldigvis ikke, jeg har det faktisk ret godt i det store hele :) Det ENESTE der er galt med dig, det er at du går og psyker dig selv til at tro at der er noget galt med dig. Det er der desværre ingen herinde som kan svare dig på hvornår du holder op med at gøre...

Senest rettet af Nørden 07 jul 2011 10:46, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem
Brugeravatar

http://www.naturoghelse.dk/shop/bach-ba ... 3828p.html - Aspen Bævreasp har virket beroligende på mig i forhold til angsten, men om det har en reel virkning virkning eller om det blot er placebo ved jeg ikke, men det hjælper

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aarhus
Det eneste problem du har, er at du har en irrationel frygt, for at noget er galt med dig. Hvis du kun har røget hash i tre uger, kan du dog være sikker på, at du ikke har taget skade af det.

Prøv om du ikke kan fortælle dig selv, at der ikke er noget galt med dig, og så ikke tænkte mere på det.

Junior medlem

Hej alle sammen og tusind tak for svarene, jeg tror ikke rigtig det er angst jeg har, bare en ubehagelig uro og dårlig samvittighed over om der er noget galt, jeg er stoppet med at ryge og begynder så småt at ryge lidt igen i weekenderne, jeg er generelt meget nervøs for om der sker mig noget.. jeg har f.eks. prøvet hvor jeg har haft mavepine at jeg går ind og søger efter de smerter jeg har og pludselig kommer jeg ind på en eller anden sygdom så jeg bliver paranoid indtil mavepinen er forbi. Det lyder lidt underligt ja, men jeg har været ude for en masse grimme ting som har gjort mig til en mere skrøbelig person.

Desuden så er det ikke angstanfald jeg får, det er bare en irriterende uro i kroppen og når jeg får tankerne på noget andet går det straks væk.
Det er heller ikke sådan jeg går rundt og er paranoid 24/7, det er hvergang jeg får tanken om jeg er blevet skadet af det, hvilket giver denne uro i kroppen.

Medlem
Brugeravatar

Tjek her

Er det måske sådan noget du er ude i??? kunne godt lyde sådan...

Der er jo som sådan ikke noget galt med, at være opmærksom på sig selv og sin krop, særligt ikke når man eksperimenterer med stoffer. Det er som sådan kun et sundhedstegn... Dog hvis man sidder og bilder sig selv alle mulige ting ind (sygdomme, fysisk skade, osv.), og overbeviser sig selv om at disse ting er sande, vel og mærke uden noget synderligt belæg for det. Så har ens egen irrationelle frygt altså taget overhånd, og så er det ikke længere på det plan hvor der er tale om almindelig fornuftig bekymring i forhold til sig selv og de ting man foretager sig...

Mit råd, slap af, tag det roligt, og lad fuldstændig vær med at ryge hash et godt stykke tid fremover :peace:

Læs evt wiki om effekterne af cannabis. Der beskrives en hel del både om hvordan hash virker, og hvilke sundhedsmæssige farer der er forbundet med indtagelse.

Medlem

Hvorfor bliver du ved med at ryge når du er bange for det ? Du siger du skal ryge i weekenden, I dont get it.

Junior medlem

Nørden skrev:
Tjek her

Der er jo som sådan ikke noget galt med, at være opmærksom på sig selv og sin krop, særligt ikke når man eksperimenterer med stoffer. Det er som sådan kun et sundhedstegn... Dog hvis man sidder og bilder sig selv alle mulige ting ind (sygdomme, fysisk skade, osv.), og overbeviser sig selv om at disse ting er sande, vel og mærke uden noget synderligt belæg for det. Så har ens egen irrationelle frygt altså taget overhånd, og så er det ikke længere på det plan hvor der er tale om almindelig fornuftig bekymring i forhold til sig selv og de ting man foretager sig...

Mit råd, slap af, tag det roligt, og lad fuldstændig vær med at ryge hash et godt stykke tid fremover :peace:

Læs evt wiki om effekterne af cannabis. Der beskrives en hel del både om hvordan hash virker, og hvilke sundhedsmæssige farer der er forbundet med indtagelse.

Jeg tror ikke det er det, selv inden jeg røg hash var jeg meget bange for min sundhed og kunne godt få det dårligt hvis jeg ikke vidste hvad der var galt med mig osv.... faktisk er det ved at gå over og tænker ikke længere så meget på om jeg har taget nogen som helst skade og så videre, det eneste der er problemet nu er nok dårlig samvittighed og fortrydelse. Jeg har besluttet ikke at besøge den her side mere da det får mig på dårlige tanker. Jeg ved jeg ikke har taget skade på nogen måde psykisk eller fysisk, dog kan man jo sige at det er lidt irriterende jeg fortryder at jeg røg så meget. Men det har hjulpet mig igennem den sidste måned hvor jeg har haft det rigtig svært. tak for hjælpen alle sammen

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gemmer mig i nordsjællands skove..
det er mere normalt end folk går og tror, det med at en smule angst popper op.. hvis du har røget i en "længere" periode, og du ikke normalt gør dette.

Jeg har selv haft den her slags angst, hvor man egentlig ikke ved hvad man er bange for.. man er bare bange.

I mit tilfælde var jeg bange for at dø, og at jeg fejlede alverdens ting - jeg har gået til lægen hvor jeg troede jeg havde kræft, hjernesvulst og blodprop i arme og ben (ja det var ret fucked :D)

Men frygt ej ven, selvom det kan lyde underligt så er det meget sundt lige at mærke sin krop og lytte til den, jeg tror bestemt bare at du har røget for meget, på det sidste og du har brug for en pause.. du har skal ikke være bange for en smule angst! det går i de fleste tilfælde over.

Drik en kop te og hyg dig med nogen venner/familie, så du bliver lidt afslappet.

Medlem

Hvorfor skal cannabis have skylden for at hamderpanodilen er paranoid,han har røget i 3 uger ! 3 sølle uger !

Jeg vil ligge hovedet på blokken og påstå at panodiler er farligere end cannabis.

Medlem
Brugeravatar

hamderpanodilen skrev:
Nørden skrev:
Tjek her

Jeg tror ikke det er det, selv inden jeg røg hash var jeg meget bange for min sundhed og kunne godt få det dårligt hvis jeg ikke vidste hvad der var galt med mig osv....

Altså jeg er ked af at sige det, men den sætning du har skrevet der, gør det jo ret så tydeligt at det rent faktisk ER hypokondri!! Hypokondri er jo netop ikke noget, som først rammer en når man har prøvet at ryge hash. Hypokondri er en psykisk lidelse, som har at gøre med at man bilder sig selv ind at man fejler alt muligt, hvilket du har nævnt flere gange, at du har gjort langt før du har prøvet at ryge hash.

Som jeg ser det, kan dit problem summes op med følgende 3 ord:

Hypokondri, hysteri og uvidenhed!

Det glæder mig at du vil holde dig fra denne side, og forhåbentlig også hash. Sålænge du ikke har styr på dine egne psykiske problemer, bør du holde snotten langt væk fra hash og andre stoffer. Hvis du fortsætter, så ender det sikkert med at du sidder herinde om nogle uger igen, med en tråd om at nu er du nået så langt ud at du vil søge døgnbehandling, eller indlægge dig selv på den lukkede, eller et eller andet andet fuldstændig overdrevet og hysterisk. Det giver iøvrigt absolut 0% mening at ryge hash, når du herefter døjer med ekstra angst i forhold til din i forvejen bemærkelsesværdige psykiske lidelse, og dårlig samvittighed over... ja jeg ved sgu ikke rigtig over hvad... Måske dine forældre som ville give dig en ordentlig endefuld, hvis de opdagede hvor langt, langt, langt ude du har været på hash...

:whogives:

Fremover når du løber ind i angst (uanset om det opstår i forbindelse med hash eller i forbindelse med din generelle angst for at der er noget galt med dig) over ikke at vide hvad der er galt med dig, så prøv og sig til dig selv: "Jeg ved godt hvad der er galt med mig! Jeg er en hysterisk hypokonder, og det er det som er i vejen med mig!"

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hanguk
Hash kan virkelig få sparket ens tanker i gang, men kan også virke direkte omvendt. Jeg har haft mange problemer med søvn, når jeg ryger (jeg falder dog i søvn med det samme hvis jeg har røget nok). Jeg tror du spørger dig selv for meget "jeg har det virkelig psykisk dårligt" "er der noget galt med mig" "mon det nogensinde går væk". stop med at vride din hjerne med det og bare tænk lidt positivt, og så tror jeg også en hobby ville gøre godt så du kan få tankerne et andet sted hen.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]