hamderpanodilen skrev:
Nørden skrev:
Tjek herEr det måske sådan noget du er ude i??? kunne godt lyde sådan...
Der er jo som sådan ikke noget galt med, at være opmærksom på sig selv og sin krop, særligt ikke når man eksperimenterer med stoffer. Det er som sådan kun et sundhedstegn... Dog hvis man sidder og bilder sig selv alle mulige ting ind (sygdomme, fysisk skade, osv.), og overbeviser sig selv om at disse ting er sande, vel og mærke uden noget synderligt belæg for det. Så har ens egen irrationelle frygt altså taget overhånd, og så er det ikke længere på det plan hvor der er tale om almindelig fornuftig bekymring i forhold til sig selv og de ting man foretager sig...
Jeg tror ikke det er det, selv inden jeg røg hash var jeg meget bange for min sundhed og kunne godt få det dårligt hvis jeg ikke vidste hvad der var galt med mig osv....
Altså jeg er ked af at sige det, men den sætning du har skrevet der, gør det jo ret så tydeligt at det rent faktisk ER hypokondri!! Hypokondri er jo netop ikke noget, som først rammer en når man har prøvet at ryge hash. Hypokondri er en psykisk lidelse, som har at gøre med at man bilder sig selv ind at man fejler alt muligt, hvilket du har nævnt flere gange, at du har gjort langt før du har prøvet at ryge hash.
Som jeg ser det, kan dit problem summes op med følgende 3 ord:
Hypokondri, hysteri og uvidenhed!
Det glæder mig at du vil holde dig fra denne side, og forhåbentlig også hash. Sålænge du ikke har styr på dine egne psykiske problemer, bør du holde snotten langt væk fra hash og andre stoffer. Hvis du fortsætter, så ender det sikkert med at du sidder herinde om nogle uger igen, med en tråd om at nu er du nået så langt ud at du vil søge døgnbehandling, eller indlægge dig selv på den lukkede, eller et eller andet andet fuldstændig overdrevet og hysterisk. Det giver iøvrigt absolut 0% mening at ryge hash, når du herefter døjer med ekstra angst i forhold til din i forvejen bemærkelsesværdige psykiske lidelse, og dårlig samvittighed over... ja jeg ved sgu ikke rigtig over hvad... Måske dine forældre som ville give dig en ordentlig endefuld, hvis de opdagede hvor langt, langt, langt ude du har været på hash...

Fremover når du løber ind i angst (uanset om det opstår i forbindelse med hash eller i forbindelse med din generelle angst for at der er noget galt med dig) over ikke at vide hvad der er galt med dig, så prøv og sig til dig selv: "Jeg ved godt hvad der er galt med mig! Jeg er en hysterisk hypokonder, og det er det som er i vejen med mig!"