Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 07:13

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey
Jeg er ikke den store fan af rygning, så jeg kom til at tænke på, om man kunne fylde nogle gelantine kapsler med hasholie, og derefter indtage dem, og stadig så en god oplevelse ud af det?
Og ville kapslerne overhovedet kunne holde på olien, eller bliver kapslerne bløde af det?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Ja.
1. Skaf hash olie.
2. Fyld kapsler.
3. Æd kapsler.

I stedet for.

1. Køb hash.
2. Smelt smør med hash.
3. Lav mad med hashsmør.

Junior medlem

hvad skal man gøre med hensyn til dosering? Hvor høj dosis er der hvis man fylder en kapsel med hasholie? Er 1 piller nok, eller hvordan?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

1 gram god ryger (meget upræcist) er nok til fire mennesker. Lad være med at være frisk at spise et halvt gram. Det er som regel for meget og meget ubehageligt.

Moderator
Brugeravatar

Malkavian lavede en tråd om det for nogle år siden. Tror det er den bedste fremgangsmåde.
Hjemmelavede "marinol" kapsler - tips efterlyses

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Hasholie giver da ikke en virkning når det bliver ædt uden at have været igennem noget fedstof først?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Manze skrev:
Hasholie giver da ikke en virkning når det bliver ædt uden at have været igennem noget fedstof først?

Essensen er at decarboxylere THC´en. Optagelsen fremmes hvis enten cannabinoidet er opløst i fedtstof eller det indtages sammen med noget fedtstof. Man kan vel drage paralleller til fedtopløselige vitaminer og deres optag vha. fedtstof!?!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
CannaChem skrev:
Manze skrev:

Essensen er at decarboxylere THC´en. Optagelsen fremmes hvis enten cannabinoidet er opløst i fedtstof eller det indtages sammen med noget fedtstof. Man kan vel drage paralleller til fedtopløselige vitaminer og deres optag vha. fedtstof!?!

Hm, okay.
Jamen det er vel ikke forkert forstået at det optages i blodet via lungerne(ved rygning), og binder sig til proteiner i blodet så det lige præcis bliver vandopløseligt, og ikke fedtopløseligt.
Hvad sker der så når man æder det? :?:

Medlem

Ved godt det måske ikke helt er i HR ånden, men jeg synes tit at oraldoseringerne blive sat meget lavt. Self er det første gang, så start med et kvart gram, men jeg har ofte spist 2 gram og haft det hysterisk morsomt.
En eneste gang, er det lykkes os at lave virkelig effektive 0,2 småkager, men ellers har vi skulle runde et gram før det for alvor tager fat. Det var ikke engang noget specielt god hash, den gang vi var heldige, men der var bare noget der fungerede. Vi havde lavet 22 småkager til 2 personer, så vi var godt ramt i næsten 3 dage. Der blev på tredjedagen også tilføjet en contin, det var nogle fantastisk tågede dage.

Mvh
Anarkrig

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]