Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jun 2025 21:03

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

:hm:

Jeg har hørt og læst at nogle pushere blander deres tjald med olie og terpentin, for at få klumpen til at se og føles som en bedre kvalitet.
Jeg har også læst mig frem til at terpentin går op i hjernen og gør lidt det samme som tjald, men desværre kan det der opstå nyrresvigt ved for meget indtagelse af terpentin.

Er der nogle der kan fortælle mig hvilken type terpentin, og olie de fleste pushere benytter sig af?
og i hvor stor en grad?

Dedikeret medlem

Stort set alt tjald er cuttet op i danmark, det er næsten ikke til at få fat i rent, jo mindre man kender en der har grow. Jeg tvivler på de benytter sig af det samme allesammen, de er jo ikke ansat til at passe på vores helbred, så de putter bare i hvad de føler er tiltrækkeligt for at de kan tjene det de mener er retfærdigt.
Jeg vil ikke påstå at alle pushere gør dette, men du kan næsten være sikker på det er cuttet op med et eller andet, i et af de mange led før det når dig.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Nu er det vel ikke lige så simpelt at opblande hash som amfetamin og kokain for eksempel, da hashen vel skal presses til plader igen efter opblanding.

Terpentin er flydende ved stuetemperatur. Når du får dit hash, hvor hvor stor en grad er det så flydende? Selvom tør hash sikkert kan binde lidt terpentin tror jeg ikke det er store mængder. Desuden har terpentin en karakteristisk lugt - noget du har lagt mærke til? Lad være med at købe hash, der lugter af organiske opløsningsmidler.

Terpentin og andre organiske opløsningmidler (som benzin, lightergas etc.) virker ikke farmakologisk på samme måde som hash.

Junior medlem

ja, er godt klar over at det stort set er umuligt at få ordentlig hash i DK.
Kan også huske tiderne fra da jeg som lille knægt så fri staden, med åbne boder, og sådan. :cheers: det var en gylden tid :D
mht. Terpentin i hash, er jeg heelt enig i at det nok er meget små doser.
Også fordi terpentin er et opløsnings middel. så et eller andet sted burde det jo egentlig opløse hashen?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
iSmoke skrev:
Stort set alt tjald er cuttet op i danmark, det er næsten ikke til at få fat i rent, jo mindre man kender en der har grow. Jeg tvivler på de benytter sig af det samme allesammen, de er jo ikke ansat til at passe på vores helbred, så de putter bare i hvad de føler er tiltrækkeligt for at de kan tjene det de mener er retfærdigt.
Jeg vil ikke påstå at alle pushere gør dette, men du kan næsten være sikker på det er cuttet op med et eller andet, i et af de mange led før det når dig.

Nu ved jeg ikke hvad du mener med at være cuttet op?
Selvom du har en rimelig kedelig semiryger, så kan den jo sagtens være i originalindpakning fra tjaldbonden, hvor der, foruden trichomerne, "kun" er "tilsat" jord, støv og planterester. Hvis den er lys og dermed koldpresset, så er risikoen for diverse forureninger nok langt mindre, end hvis du køber en klump billig sort hash/æg/"caramello"/"charas" etc., som lugter af alt andet end hash.
...dermed ikke sagt at æg, caramello- og charas ikke kan være godt, men diverse imitationer kan sagtens være pumpet med voks, gedepis og hvad bonden og de første led i salgskæden ellers har, af tilgængeligt bindemiddel :/

Men hvis man går kritisk efter de bedste kvaliter købt på "gaden" i Kbh. kan tjalden stadigvæk have et fint udseende i en lup/mikroskop hvis du ser på antallet af trichomer ift. mængden af fibre og støv etc....men der er fandme sjældent mellem en rigtig go "bjergryger" af første-ryst, medmindre man har sådanne privilegier :(...eller egne planter :)

Skunk og pot er stadig "den rene vare" IMO og også svær at "snyde" med ift. soap bars og lignende plader. Jeg har endnu ikke stødt på grid weed eller andet obskur tilsætning i DK - kun alt for meget dårligt groet weed....men det er som regel også groet med profit for øje...

Løsningen på dårlig hash er selvforsyning....

Medlem

Geografisk sted: Køgeomegn
Helt sikkert channachem dyrk din egen weed så ved man det er kvali
bare lige for at obskue så er semi ryger som regel noget der engang har været god hash
der er bare blevet brugt til at trække nol på og så er resterne blevet presset sammen
og tørret og solgt som semi ryger til en 60 kroners stadens svensker pris standard
grunden til du som regel ikke kan sætte ordentligt ild til en semi
er fordi der er ingen olie tilbage i hashen som kan brænde og gå ild i
når du holder en lighter flamme hen til det
klart når der er trukket nol af det
Nol = Hasholie
Tetra Hydra Cannabinol = THC
Så dyrk din egne planter og lav din egen HASH
Eller smut ud forbi staden og lær folk og kende der sælger hash
de kan sikkert skaffe dig noget super godt
men det koster også kassen og det er sjældent der er noget virkelig god Malana Creme
men det så også pengene værd når det er

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]