iSmoke skrev:
Stort set alt tjald er cuttet op i danmark, det er næsten ikke til at få fat i rent, jo mindre man kender en der har grow. Jeg tvivler på de benytter sig af det samme allesammen, de er jo ikke ansat til at passe på vores helbred, så de putter bare i hvad de føler er tiltrækkeligt for at de kan tjene det de mener er retfærdigt.
Jeg vil ikke påstå at alle pushere gør dette, men du kan næsten være sikker på det er cuttet op med et eller andet, i et af de mange led før det når dig.
Nu ved jeg ikke hvad du mener med at være cuttet op?
Selvom du har en rimelig kedelig semiryger, så kan den jo sagtens være i originalindpakning fra tjaldbonden, hvor der, foruden trichomerne, "kun" er "tilsat" jord, støv og planterester. Hvis den er lys og dermed koldpresset, så er risikoen for diverse forureninger nok langt mindre, end hvis du køber en klump billig sort hash/æg/"caramello"/"charas" etc., som lugter af alt andet end hash.
...dermed ikke sagt at æg, caramello- og charas ikke kan være godt, men diverse imitationer kan sagtens være pumpet med voks, gedepis og hvad bonden og de første led i salgskæden ellers har, af tilgængeligt bindemiddel :/
Men hvis man går kritisk efter de bedste kvaliter købt på "gaden" i Kbh. kan tjalden stadigvæk have et fint udseende i en lup/mikroskop hvis du ser på antallet af trichomer ift. mængden af fibre og støv etc....men der er fandme sjældent mellem en rigtig go "bjergryger" af første-ryst, medmindre man har sådanne privilegier

...eller egne planter

Skunk og pot er stadig "den rene vare" IMO og også svær at "snyde" med ift. soap bars og lignende plader. Jeg har endnu ikke stødt på grid weed eller andet obskur tilsætning i DK - kun alt for meget dårligt groet weed....men det er som regel også groet med profit for øje...
Løsningen på dårlig hash er selvforsyning....