Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 16 aug 2025 04:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Under din seng! (KBH)
Fandt det her på 420chan:

Billede

Billede

Har læst lidt om planten hist og pist på nettet, og den skulle være til at finde vildt i DK og det meste af Europa. Den er næsten smagløs hvis den ryges, med en let frugtagtig smag, hvis den ryges rent. Den skulle også modvirke hoste, astma og høfeber, hvilket jo lyder meget lækkert, når man ryger cannabis.
Dog står der flere andre steder, at planten kun kan benyttes udvortes til behandling af forskellige hud-, led- og muskelproblemer, og altså ikke skal ryges eller fordampes.
Er der nogen, der har erfaringer med filtet kongelys eller har nogle mere pålidelige kilder end dem, jeg har kunnet finde?

øvrige kilder:
http://www.sund-forskning.dk/index.php?option=com_content&task=view&id=622&catid=88
http://www.altnature.com/gallery/mullien.htm

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Har aldrig prøvet kongelys, men personligt har jeg altid savnet den tunge røg, når jeg brugte andre urter end tobak i mine joints.
Hvis jeg ikke skal bruge tobak, må det nok blive en ren pot/skunk pind.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Under din seng! (KBH)
Nu har jeg røget joints med filtet kongelys blandet i, sammen med tobak og hash eller pot i et par måneder, og må sige jeg er ret tilfreds. Hvert sug bliver virkelig 'smooth' uden nogen krillerhoste, hvilket betyder det er nemmere at tage store hiv (lækkert for en astmatiker som mig). Mht til smagen synes jeg ikke der er den store forskel. Måske en lidt mere 'lys', mindre tung smag? Men det er som sagt ikke for alvor mærkbart.
Kan klart anbefale alle at prøve det af. De rå blade er ikke ret fugtige, så man kan faktisk ryge dem lige efter de er plukket, selvom de er bedst efter et par dage. Hvis de ligger for længe og bliver for tørre kan de godt smage lidt krads. Planten ændrer ikke på røgens psykoaktive effekt.
Det smager ikke godt at ryge ren filtet kongelys med hash, det er klart bedst med tobak.
Planten vokser som ukrudt i højt græs rigtig mange steder, den er ikke ret svær at finde og en enkelt plante har blade nok til rigtig mange joints, så man behøver ikke gøre så meget arbejde med at samle det.

Anyhow, prøv det af. Det er nice

Dedikeret medlem

Super lækkert lige at påpege noget der, for mig ihvertfald, var fuldstændigt ukendt og rent faktisk følge op på det med et review! Ikke alene har jeg tænkt mig at gøre dit forsøg efter, men mon ikke det også kunne blive en fast beboer i vindueskarmen. :D
Jeg takker for informationen.

Medlem

Geografisk sted: Århus
Tak for info. Det skal prøves! Jeg har haft succes med at ryge rigtig godt tørrede jordbær blade.

Junior medlem

Spændende! :idea:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]