Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 01:34

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej fellow-smokers.
Nu har vi jo Roskildes start imorgen, og dertil hører der selvfølgelig noget at ryge!
Jeg var et smut ude på staden tidligere idag, og købt noget som hed "Cali Haze" - jeg har ingen info kunnet finde om det på nettet, bortset fra noget som hedder "SUPER cali haze". Er der nogen som har erfaringer med denne sort?
Andet spørgsmål: Haze. Hvordan oversættes det til dansk? Og hvordan skiller dette sig ud fra normale sorter af pot/skunk?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Haze oversættes til tåge, vil jeg mene.

Der forskellige slags haze - orange haze, purple haze osvosv.
Ja, endda original haze som nok ikke engang er den originale.
Jeg har altid troet at "haze" kaldte man udelukkende sativa sorter.
Men nu til dags er haze ligesom at kalder det 120'er superryger. ;)

Nu har jeg sagt ordet "haze" så mange gange i mit hoved at det ikke giver mening. :?

Insane psychedelia user!

Manze skrev:

Says who? Haze-sorter er sativa-dominante.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Dr. Phibes skrev:
Manze skrev:

Says who? Haze-sorter er sativa-dominante.

Siger jeg? :)

Nej, synes bare det er blevet brugt ofte, og når jeg så sidder med det i hånden (og lungern) så er det ikke sativa :)
Derfor jeg troede at det bare var blevet et kaldeord, og ikke noget bestemt.

Men there you go, trådstarter.
Det ER fordi det er sativa :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Steve Holt!..... land?
mange af navne på staden er ikke til at regne med, som regel er det bedst at kigge på prisen,lugte og bruge sin erfaring også vurderer om pris,kvalitet og kvantitet passe sammen

Moderator
Brugeravatar

Hvis det er Super cali haze, så er det en autoblomstrene sort, så der er ruderalis gener i, jeg ville nok gå efter nogle af de andre haze hybrider, hvis du vil have en god sativa effekt, dog uden at have prøvet SCH. Det er dog Stitch der har lavet SCH, så det er sikkert en udemærket auto sort, men autoblomstrene er bare ikke kommet så langt som normale sativa, indica og hybrider heraf.

Haze er/var et 4-vejs kryds af forskellige rene/sativa dominerede sorter fra 70'erne, mange 'original haze' sorter er blevet så indavlet, at de mangler haze's ellers voldsomme vækstkraft, ligesom meget af det semi psychedeliske er gået tabt. Vil man have en haze i stil med 'back in the days', så skulle Ace's Oldtimers Haze (skulle komme igen på markedet engang næste år, indtil da er der et bar kryds af den med noget Meao Thai) eller Tom Hill's Haze være noget af det tætteste.

Medlem

Synes at folk herinde lægger alt for meget i det der sativa/indica. Det har noget at sige, men da slet ikke så meget. Jeg er tit blevet helt færdig af at ryge sativa skunk, og opløftet af at ryge indica. Det er en lille pointer, ja, men der spiller enormt mange faktorer ind, f.eks. hvor udhvilet du er, hvornår du sidst har spist, hvilket humør/stemning du er i, hvor meget du ryger... I forhold til de ting, tror jeg at det har meget lidt at sige om din skunk er sativa eller indica domineret.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg er enig mede BisMann i at Tom Hills Haze hybrider er ret gode.Ellers er der gået så meget inflation i Haze navnet,at mange af mange "Haze" kun har en lille smule Haze i.

@ BryGs->Jeg forstår ikke rigtigt den der med at folk lægger for meget i Indica eller Sativa navnene.Kunne det være dine dealere der ikke rigtig ved hvad det er de sælger?Jeg har dyrket Cannabis i over 10 år indendørs,og der er helt bestemt stor forskel på en Northern Light,og en Durban Poison,eller en Chocolate Chunk og en Silver Haze.Sativa giver dig en meget aktiv sprudlende skævert,hvor Indica mere er en kølle i nakken.Personligt er jeg ikke så begejstret for Indica,men de har helt sikkert deres berettigelse i forskellige kryds.
De par gange jeg har kigget på skunk fra Staden,har det været en sørgelig omgang,og klart med forkerte navne (Indica-Sativa) blandet godt og grundigt. :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

BryGs skrev:
Synes at folk herinde lægger alt for meget i det der sativa/indica. Det har noget at sige, men da slet ikke så meget. Jeg er tit blevet helt færdig af at ryge sativa skunk, og opløftet af at ryge indica. Det er en lille pointer, ja, men der spiller enormt mange faktorer ind, f.eks. hvor udhvilet du er, hvornår du sidst har spist, hvilket humør/stemning du er i, hvor meget du ryger... I forhold til de ting, tror jeg at det har meget lidt at sige om din skunk er sativa eller indica domineret.

Selvfølgelig spiller der flere faktorer ind. Hvis du ikke har sovet i 48 timer og ryger noget sativa, så virker det selvfølgelig ikke som en bane amfetamin.
Men jeg synes nu tydeligt man kan mærke forskel på indica og sativa, men synes derimod at høst tidspunktet spiller en rimelig stor rolle.
Derfor jeg tror at du har oplevet sativer der har gjort dig stoned, og omvendt.

Har du prøvet at ryge en ren sativa, samt ren indica?
Mange de sorter man finder i dag, er jo hybrider, så selvom din pusher kalder det en sativa, kan det sagtens være indica i også, eller faktisk slet ingen sativa. De gør og siger hvad de vil, for at sælge produktet.
Den eneste måde du kan vide dig sikker på, er ved at dyrke skidtet selv, og så er jeg slet ikke i tvivl om at du ville kunne mærke en tydelig forskel på indica og sativa.

Medlem

Meget af det skunk jeg har røget har kommet fra en bekendt som selv dyrker det under lamper. Jeg er klar over at tidligt høstet skunk giver en mere opløftet rus, ja, og jeg siger heller ikke at det har intet at sige.

Personligt føler jeg bare ikke en KÆMPE forskel på om jeg ryger f.eks. trainwreck, eller white rhino. Begge dele gør mig fjollet i hovedet. Begge dele gør mig på et eller andet tidspunkt i min rus smadret. Min pointe er at begge dele er weed, og hvis du ikke fortæller mig hvilken slags jeg ryger, gætter jeg det ikke. Kan være man skal ryge lidt oftere for at differentiere de forskellige sorter.

Moderator
Brugeravatar

Trainwreck er jo også en 50-70-dages sativa, det er jo ikke en særligt udpræget sativa domineret sort.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]