Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 13 aug 2025 05:13

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
webinfo24 skrev:
I undersøgelser af cannabis røg er fundet at sammensætningen af tobaksrøg
er bemærkelsesværdigt ens. Den tjære i cannabis har tilsyneladende i højere dimensioner kræftfremkaldende. Rygning af cannabis har derfor negative virkninger på
lungerne .I de senere år har en række nye, seriøse undersøgelser af virkningerne af revet er blevet offentliggjort på lungerne. Fra tidligere undersøgelser, blev det bemærket, at regelmæssig cannabis rygere, uanset om de brænder cannabis-produkter med eller uden tobak og inhalerer statistisk større sandsynlighed for at lide af hoste og åndedræts-og slimet

Der står mere om det lige her

Aner ikke om den har været postet før menæhm..
Hvad siger i til det ?

Edit: tilod mig at ændre overskriften til cannabis istedet for hash
da jeg synes det lød irriterende

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Stærkt bekymrende. Jeg tænker tit på at droppe rygningen og gå over til enten vaporizer eller piller med nol, men selve det at ryge en joint er for mig langt mere afhængighedsdannende end rusen der kommer ud af den.

Udover det, så bærer artiklen præg af at have været gennem google translate i en sådan grad at det også er kræftfremkaldende at læse den.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Bubber skrev:
Stærkt bekymrende. Jeg tænker tit på at droppe rygningen og gå over til enten vaporizer eller piller med nol, men selve det at ryge en joint er for mig langt mere afhængighedsdannende end rusen der kommer ud af den.

Jeg er gået over til kun at bruge vaporizer, og spise kager/mad hver dag, og det er efterhånden en del år siden, og tro mig, i dag kunne jeg ikke drømme om at inhalere røg, og slet ikke tobak. Så den der afhængighed af rutiner og vaner skal nok forsvinde for at blive erstattet af nye.
Det er en holdning/frygt jeg ofte møder hos stoners, at de ikke vil kunne undvære de meget indøvede vaner i forbindelse med, at riste tobak, lave og ryge en joint, eller dele en bong osv. Jeg har endda hørt stoners påstå at det at hoste lungerne helt op i halsen var meget vigtigt for dem, for at blive skæv nok. Der er jeg altså nødt til at call'e BS, for jeg er IMO med min kage /vapor combo betydeligt mere høj og skæv end dem der (ofte næsten manisk) sidder og suger i bongen hver 20. minut.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Rutiner og vaner, ja. Og jeg kan kun give dig ret i det med kagerne. En god småkage eller en kop chai inden en fisketur er simpelthen toppen, men det sociale element i at sidde nogle stykker og dele en joint er stadig enormt tiltrækkende. Kan du tilfældigvis anbefale en god vaporizer til hjemmedyrk? Skal jeg ud i at lave nol på skidtet først?

Det er iøvrigt underligt hvordan det at lave en joint kan være afhængighedsskabende. Tit får jeg trang til at sætte mig ned og rulle én, uden bagefter at have lyst til at ryge den.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Vi mennesker er alle nogle forfærdelige vanedyr, men netop derfor synes jeg det er vigtigt, en gang imellem, at kæmpe mod sin indbyggede trang til at ville gøre som man plejer. :)

Ja , en rigtig god vaporizer er en SSV = Silver Surfer Vaporizer.
Selv om jeg har en mere end dobbelt så dyr Volcano, er det stort set altid SSV'en jeg bruger.
Den bruger kun 25 W., hvilket er ca. 5 gange mindre end Volcanoen, så man kan have den stående tændt hele aftenen/dagen, uden at det på lang sigt bliver dyrt. Den er dog på ingen måder underdimensioneret, og kan sagtens håndtere at adskillige mennesker vil bruge den hurtigt efter hinanden. Og så er den minimalistisk i designet, hvilket jeg godt ka' li'. Også super nem at holde ren.
Det tager et par dage at lære at bruge en SSV, men når først man fundet ud af den rigtige måde at sætte filtret/risten på, at bruge den rigtige mængde urt, at stille temperaturen rigtigt, og suge med den rigtige styrke, hvordan man tømmer den nemt osv., så kommer man virkelig til at holde af den.
http://www.google.com/images?hl=da&sour ... =&aql=&oq= Den mere opretstående model hedder Da Buddha, og er SSV's lillebror, og den er lidt billigere, men den har også nogle klare ulemper, så den ville jeg nok holde mig fra.

Man skal ikke lave nol først, og det kan jeg ikke lige regne ud hvorfor du tror. Til gengæld får man den kæmpe fordel at det urt man har vaped kan bruges til mad /kager, og det har endda fået en dejlig ristet smag af at have været i vaporizeren. Urten skal imo. vaskes i vand først for at få den gode smag frem, men det kan vi altid snakke om senere hvis du når så langt.

Medlem

for at komme tilbage til emnet.....så vil jeg til enhver tid give ret i at man helt sikkert ville klare sig bedst uden nogen form for røg overhovedet. men det med at cannabis røg er mere eller mindre lige så skadeligt som tobaksrøg tvivler jeg på. tobak bliver pumpet med diverse ting og sager som fx. kulilte, nikotin mm.
der er efterhånden registreret mange dødsfald pga. tobaksrygning. men der er til dags dato ikke registreret et eneste dødsfald af intagelse af cannabis.(hverken som røg eller andet)
men bare i tysklad dør der ca. 40.000 mennesker pr. år af alkohold. og da alkohold teknisk set også er et euforiserende middel har staten faktisk valgt at ilegalisere det mest harmløse euforiserende middel i verden frem for alkohold som dræber MANGE på verdensplan pr. år.
hvorfor staten holder hånden over alkohold og vælger at fjerne cannabis som har været brugt længere en alkohold ved jeg ikke.
men det strider da imod statens pligt til at verne om folket at de ilegalisere et mere eller mindre harmløst middel og vælger at sælge et farligt stof som skader: nyre, lever, hjerne mm. på enhver tankstation.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Maxweed skrev:
for at komme tilbage til emnet.....så vil jeg til enhver tid give ret i at man helt sikkert ville klare sig bedst uden nogen form for røg overhovedet. men det med at cannabis røg er mere eller mindre lige så skadeligt som tobaksrøg tvivler jeg på. tobak bliver pumpet med diverse ting og sager som fx. kulilte, nikotin mm.
der er efterhånden registreret mange dødsfald pga. tobaksrygning. men der er til dags dato ikke registreret et eneste dødsfald af intagelse af cannabis.(hverken som røg eller andet)
men bare i tysklad dør der ca. 40.000 mennesker pr. år af alkohold. og da alkohold teknisk set også er et euforiserende middel har staten faktisk valgt at ilegalisere det mest harmløse euforiserende middel i verden frem for alkohold som dræber MANGE på verdensplan pr. år.
hvorfor staten holder hånden over alkohold og vælger at fjerne cannabis som har været brugt længere en alkohold ved jeg ikke.
men det strider da imod statens pligt til at verne om folket at de ilegalisere et mere eller mindre harmløst middel og vælger at sælge et farligt stof som skader: nyre, lever, hjerne mm. på enhver tankstation.

Eeeej hold nu. Du siger du vil tilbage til emnet, men vælger at snakke udenom hvad emnet gik ud på.

Hvorvidt cannabisrøg er kræftfremkaldende / har negative virkninger på lungerne, har INTET at gøre med om alkohol er legalt eller hvorvidt cannabis i sig selv er relativt ugiftigt..

Tobak bliver ikke pumpet med kulilte, nikotin mm. - der tilsættes smagsstoffer, men nikotinen er jo ikke noget der tilsættes, men et naturligt stof i tobaksplanten og kulilte er svjv. noget der kommer fra afbrændingen af organisk materiale.

TT.
Synes jeg for et par år siden hørte om de havde undersøgt cannabisrøg / tobaksrøg, og fandt at nogle af de aktive stoffer i cannabis modvirkede de kræftfremkaldende.

http://www.cancerhelp.org.uk/about-canc ... use-cancer

Men kunne forestille mig at det er svært at sige, da cannabis jo ikke bare er cannabis, der er jo forskel på kvaliteten og brugen.

Hash røget rent / blandet op med tobak, uden ordentligt filter til at tage tjæren som der er på cigaretter.

Dem der ryger hash, jamen er det kvalitets hash eller blandet op med masser af mystiske ting?

Hvis det er blandet op med ting og sager- henna eksempelvis, bliver der så taget forbehold ved det ?

Ved pot/skunk rygning, er materialet tørret ordentligt / er der svamp i det ?

Generelt, hvordan ryger man? Holder man røgen nede i lungerne 10 sekunder af gangen ?

Ryger man joints / bong / pibe ?

Insane psychedelia user!

Edit/ det var det så, fandt jeg ud af...

Medlem

jeg inrømmer at jeg kom ud på et sidespor med hensyn til lovgivningen med det var også kun det første jeg mente der var tilbage til emnet. og ja okay det er ikke noget man tilsætter tobakken det ved jeg...dårlig formulering fra min side..sorry. men min pointe mht. til emnet er at tobak er noget giftigere en cannabis hvis cannabisen er af god kvalitet, bliver røget rent, og med et ordentlig filter.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Maxweed skrev:
jeg inrømmer at jeg kom ud på et sidespor med hensyn til lovgivningen med det var også kun det første jeg mente der var tilbage til emnet. og ja okay det er ikke noget man tilsætter tobakken det ved jeg...dårlig formulering fra min side..sorry. men min pointe mht. til emnet er at tobak er noget giftigere en cannabis hvis cannabisen er af god kvalitet, bliver røget rent, og med et ordentlig filter.

Men stadigvæk, at tobak er giftigere end cannabis, gør jo ikke cannabisrygning mere eller mindre skadeligt for lungerne :)

Ja fjas :) En herlig omgang oversættelse som ikke giver meget mening :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]