Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 13 aug 2025 18:42

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Jeg har nu ikke røget i snart et år. Før det havde jeg vel røget 3-4 år med 2-3 joints om ugen, så altså et ret behersket forbrug.
Hen mod det sidste syntes jeg ikke det var så fedt mere. Lidt for meget mindfuck/noia, og de fede ting var jeg vel ved at vænne mig lidt til.

Dog går jeg og overvejer at begynde at ryge lidt igen, da jeg savner de fede features ved røgen (fråderen, musik, buzzeren, dybdeindlevelse osv.)

Men er det mon en dum idé? Har det ændret noget med et års pause, eller vil det lynhurtigt være det samme, som da jeg stoppede?

Gode råd udbedes. ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ved et træ, nær en flod hvor manden fra Aran går rundt og rundt.
Det kommer da an på om at du kan kontrollere det. :)

"The universe doesn't owe us condolence or consolation; it doesn't owe us a nice warm feeling inside." ― Richard Dawkins

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Det magiske ved at være skæv er også mere eller mindre forsvundet for mit vedkommende, og jeg kender godt det med noiaen når jeg ryger idag, men det er kun hvis jeg ryger alene.
Derfor ryger jeg heller ikke alene længere, mere end nogen gange om året efterhånden, for lige at blive mindet om hvorfor jeg stoppede med at skamsuge glasinstrumentet i sin tid.
Det gode ved den lange pause er selvfølgelig at der så ikke skal ret meget til at blive skæv når tolerancen er lav, men det er ikke noget plus hvis der alligevel er en nederen skævert i sigte.

Der er dog situationer hvor det går godt i spænd med situationen, f.eks. hvis under en MDMA-rus, eller hvis man sidder og er andendags-stram efter en hård nat på amfetamin.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Noia også videre tror jeg mest kommer i dårligt settings eller hvis du selv har et problem i dit liv. Hvis du havde problemer den gang og ikke har det mere så vil det have ændret sig til det bedre tror jeg. Hvis du dengang kunne finde på at ryge med nogle du ikke var trykke med så lad være med det.

Men jeg har aldrig haft en særlig stor noia på så det kan være jeg har misforstået det. Men jeg tror i hvert fald ikke der sker noget ved at du lige prøver en enkelt gang.

Medlem
Brugeravatar

HrKnudsen skrev:

Hvordan mener du?

Jeg ville nu nok mene at ryge 2-3 små joints om ugen, og så godt som kun i weekenden, og måske købe for ca. 200 kr. i kvartalet var temlig kontrolleret. ;)

Hvis jeg skulle begynde at ryge lidt igen nu, var planen vel at holde det på et par gange om måneden.

Medlem
Brugeravatar

Halose skrev:
Der er dog situationer hvor det går godt i spænd med situationen, f.eks. hvis under en MDMA-rus

Hmm....jeg har godt nok hørt en del snakke om, at det skulle være en fantastisk kombination.

Dog tror jeg ikke jeg vil risikere nogle af mine surt tidsoptjente (mindst 2-3 måneder imellem) MDMA-muligheder, på at bringe røg ind i billedet.

Måske kunne du fortælle lidt mere om, hvordan de 2 stoffer virker/føles sammen?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ved et træ, nær en flod hvor manden fra Aran går rundt og rundt.
Silver_Bullet skrev:
HrKnudsen skrev:

Hvordan mener du?

Jeg ville nu nok mene at ryge 2-3 små joints om ugen, og så godt som kun i weekenden, og måske købe for ca. 200 kr. i kvartalet var temlig kontrolleret. ;)

Hvis jeg skulle begynde at ryge lidt igen nu, var planen vel at holde det på et par gange om måneden.

Jamen så kan jeg da ikke se det store problem i at starte igen. Så længe at det ikke tager overhånd. :)

"The universe doesn't owe us condolence or consolation; it doesn't owe us a nice warm feeling inside." ― Richard Dawkins

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Silver_Bullet skrev:
Måske kunne du fortælle lidt mere om, hvordan de 2 stoffer virker/føles sammen?

Jeg har lidt svært ved at beskrive det, men det er som om der begynder at flyde meget mere velvære rundt i kroppen på mig, samtidig med at det er som om at det trækker mere nydelse ud af den samme mængde MDMA jeg har i kroppen.
Der var også et tidspunkt hvor der var en hændelse imens jeg var godt påvirket af MDMA, som gjorde at jeg lige skulle samle tankerne igen for at få det på afstand, og efter en joint så var det nærmest glemt og jeg fløjtede lystigt igen.
Der plejer ellers at skulle rigtig meget til at sende mig ud af kurs når først jeg flyver i det rette spor på MDMA, men det var også sådan lidt på comedown hvor jeg begyndte at vakle lidt.

Har du fundet ud af om du vil fyre op i piben igen?

Medlem
Brugeravatar

Det er meget sjovt, at du bruger udtrykket "fyre op i piben", fordi sagen er den at jeg aldrig har været cigaret-ryger, så dét kombineret med at jeg tror jeg altid har været lidt dårlig til at få ristet ordentligt, gør at jeg tit har en fornemmelse af at blive lidt nikotinsvimmel/dårlig, når jeg ryger joints.

Så jeg havde faktisk overvejet, at udforske andre indtagelses-muligheder.
F.eks. oralt eller måske ryge rent i pibe. Dog ved jeg ikke så meget om dette - hvilken pibe man bruger, og hvordan det skal arrangeres i piben osv. (men den slags kunne jo nok undersøges hvis det var)

Jeg har dog prøvet at lave guldpopkorn engang, hvilket da gik rimelig godt, men det er ved at være flere år siden.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]