Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 aug 2025 11:46

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Hej Psychedelia. :gud:

Jeg har et par spørgsmål vedrørende Hash/Pot.
Jeg er 16 år, og jeg har røget pot én gang. (og kokain, men det var en virkelig dårlig oplevelse)

Her til sommer tager jeg til Roskilde Festival, og man kunne meget godt forestille sig at der ville blivet røget lidt af hvert.
Problemet er, at jeg ikke har lyst til at blande hash/pot med tobak, på grund af alle de skadelige stoffer der er i tobakken. Så mine spørgsmål går på:

1. Er det muligt at ryge hash/pot i en vandpibe, og skal det blandes med tobak, hvis man gør?
2. Jeg skulle mene at man kan ryge pot uden at blande det med tobak, men det kan man ikke med hash, har jeg ret?
3. Hvilke andre alternativer er der, hvis man ikke har lyst til at ryge tobakken?

På forhånd tak :!:

Dedikeret medlem

1. Er det muligt at ryge hash/pot i en vandpibe, og skal det blandes med tobak, hvis man gør?
Ja selvfølgelig, dog helst pot/skunk, da jeg har hørt der er meget spild ved at putte hash i. Du skal bare blande det godt ind i vandpibetobakken.

2. Jeg skulle mene at man kan ryge pot uden at blande det med tobak, men det kan man ikke med hash, har jeg ret?
Det har du fuldstændig ret i, hash er jo meget kompakt, og kan ikke suges igennem. Dog mener jeg heller ikke at en pot joint bør ryges ren, da den er meget svær at holde gang i.

3. Hvilke andre alternativer er der, hvis man ikke har lyst til at ryge tobakken?
Alt med fedtstof, guldkakao, brød, kager, små kager, sovs, alt der kan tåle at komme en fedtblanding i, som ikke bliver alt for varmt.

Kan godt forstå din holdning over for tobakken, men det giver klart det bedste resultat, og skaden der kan ske ved at ryge den med tobak, hvis du nu ombestemmer dig er temmelig lille.

Junior medlem
Brugeravatar

Man tak for de fine svar. Da jeg røg pot sidste gang, "ristede" vi nikotinen ud af cigaretten, inden vi blandede den med vores pot. Kan du (eller en anden) forklare hvorfor man gør det? Og hvad der sker hvis man lader være? :)

På forhånd tak.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Inden du tager afsted kan du riste en pakke tobak (Til rullecigaretter), den kan du så have i en bøtte på festivalen. Jeg ville gøre det på komfuret, og så bare indtil det ikke var en kras røg der kom...

(Baudelaire 1860).

Medlem

Geografisk sted: Du fanger mig aldrig :p
Du rister en cigaret, ved at stille og roligt køre cigaretten frem og tilbage igennem flammen. Pas på cigaretten ikke bliver sort, eller begynder at brænde.
Hold pauser ofte imellem ristningen og pust i cigaretten. Så skulle der gerne komme røg ud i enden. Bliv ved med det til du ikke kan puste mere røg ud ;)

Hvis du ikke rister smager jointen ikke godt - og du får ikke nikotin m.m ud af cigaretten :)

Dedikeret medlem

Onion skrev:
Man tak for de fine svar. Da jeg røg pot sidste gang, "ristede" vi nikotinen ud af cigaretten, inden vi blandede den med vores pot. Kan du (eller en anden) forklare hvorfor man gør det? Og hvad der sker hvis man lader være? :)

På forhånd tak.

Man rister smøgen fordi den kradser i halsen når man ryger den uristet, hvis man ryger nok joints sådan i løbet af en dag, kan man ende op med at have ret ondt i halsen.

Junior medlem
Brugeravatar

Mange tak for de gode svar allesammen.

Dedikeret medlem

Arh, velkommen til forresten! :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ved et træ, nær en flod hvor manden fra Aran går rundt og rundt.
Man rister altså også smøgen for at fjerne så meget af nikotinen, som muligt.
Og husk at gøre den modsatte ende af filteret vådt med spyt. Så er der mindre chance for at den bliver antændt.

"The universe doesn't owe us condolence or consolation; it doesn't owe us a nice warm feeling inside." ― Richard Dawkins

Junior medlem
Brugeravatar

HrKnudsen skrev:
Man rister altså også smøgen for at fjerne så meget af nikotinen, som muligt.
Og husk at gøre den modsatte ende af filteret vådt med spyt. Så er der mindre chance for at den bliver antændt.

Hold da helt skiferie, du er vist en pro ryger. :rocking:
Tak for det gode tip :)

iSmoke skrev:
Arh, velkommen til forresten! :)

Tak du :)

Medlem

Jeg har lige kvittet smøgerne, så derfor ryger jeg heller ikke med tobak.

Jeg ryger rene pot joints, gerne med lidt hash/skunk i. Rene skunk joints kan også godt gå, dog har jeg lidt svært ved at få det til at fungere ordentligt.

Ellers ryger jeg gerne det rent på pibe, dvs. både hash, pot og skunk. Hashen skal helst være lidt blødt så den kan trykkes helt flad og lægges på risten i piben, derefter er det blot at tænde op. Skunk/pot skal blot grindes og derefter er det rygeklar :)

Så lavede jeg forresten også et eksperiment her i påskeferien, da jeg havde læst at Kamille også kunne ryges.
Jeg tog 1 brev økologisk kamille te og blandede det om ca. 50% skunk 50% Kamille, det smagte faktisk ret godt og tror at jeg vil ryge på den måde fremover :D
Lige nu ryger jeg nemlig ikke, da jeg snart skal til en masse eksamener m.m.

Håber det hjalp lidt

Junior medlem
Brugeravatar

Friheden skrev:
Så lavede jeg forresten også et eksperiment her i påskeferien, da jeg havde læst at Kamille også kunne ryges.
Jeg tog 1 brev økologisk kamille te og blandede det om ca. 50% skunk 50% Kamille, det smagte faktisk ret godt og tror at jeg vil ryge på den måde fremover :D
Lige nu ryger jeg nemlig ikke, da jeg snart skal til en masse eksamener m.m.

Håber det hjalp lidt

Tak. Det kan sagtens overvejes. Man kan jo købe te på roskilde festival :)

Junior medlem

Hejsa

Jeg ville bare sige, at jeg synes det er en super fed tråd.
Jeg læste den hele igennem og fik og selv svar på et par spørgsmål, tusind tak.

Linda.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Friheden skrev:

Der skal herfra også lyde en anbefaling til kamille the. Det er en overraskende mild røg, som jeg mener fint kan bruges som tobakssubstitut.

(Baudelaire 1860).

Medlem

Tror det er en god idé at købe den økologiske kamille the, da der muligvis er noget lort i ikke økologisk the.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jack Pot skrev:
Friheden skrev:

Der skal herfra også lyde en anbefaling til kamille the. Det er en overraskende mild røg, som jeg mener fint kan bruges som tobakssubstitut.

Spændende :) Det noteret :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ved et træ, nær en flod hvor manden fra Aran går rundt og rundt.
Jeg mener også at jordbærblade kan bruges, og er temmelig milde.

"The universe doesn't owe us condolence or consolation; it doesn't owe us a nice warm feeling inside." ― Richard Dawkins

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]