Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 12:47

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hey allesammen derude.

Vi er to smoker-drenge der sidder og diskuterer lidt, hvordan man laver den perfekte joint, og i den sammenhæng tænkte vi at vi lige ville høre, hvad folk her inde på Psychedelia mente?

Thanks.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Universet
Perfekt i hvilken forstand?

:D

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The final frontier
Den perfekte joint er for mig hvis den bliver rullet med omhu... ikke noget der tager 1 minut, men gerne en der tager noget længere tid at rulle

en velrullet joint lavet af hamppapir brænder efter min mening helt perfekt, og det er klart nemmest at lave hvis man køber en stak filtertips.
hvis det er sådan noget krøllebølle med dobbeltkammer osv. er det IMO lige til at smide ud.

hvis i vil have tobak i, så er tobak fra rød cecil min favorit, da de ikke overdøver smagen af hash så meget som de billige mærker IMO (LA, LD, corner osv.).

Sidst, men ikke mindst, noget god plante i, bland rigtig godt og så er den hjemme :D

Medlem

Geografisk sted: Århus
Hand roll, hash, skunk og nol. Tobak skal der i, alt afhængig af hvad der i jointen og hvor meget. Tobaks fabrikant er lige meget. Ryg. Jeg er en af dem der ikke sidder og ruller i ti minutter. Jeg ruller en god joint hver gang, hurtigt og nemt. Det er min perfekte joint.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between a rock and a hard place
Med fare for at lyde selvglad, vil jeg mene, at jeg selv ruller en prober joint. Udseendemæssigt er de nærmest altid ens, de varierer dog meget i styrke efter situationen. Jeg ruller inside out, etlags, eller hvad folk nu har lyst til at kalde det, og mit yndlingspapir er også "Pure Hemp" af en eller anden art. Skal der tobak i, bliver det enten en rød Prince eller en blå Savoy.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Jeg kan bedst lide troldmands joints. Tobak udskifter du med pot dertil kan du så lægge alle andre former for THC. Tror den bedste joint jeg har røget indeholdt disse former:

Pot
Skunk
Afghan Ryger
Sort Marok
Ryst

Det var på roskilde og da jeg gik til koncert bagefter var de mest skingre diskante toner det bedste i hele verden. Desuden kan jeg huske at jeg følte jeg svævede i et par sekunder. Gulvet bølgede virkelig.

Junior medlem

en god joint for mig, er altid en enlags :b ..
- kunne aldrig finde på at inhalere mere papir end højst nødvendigt.

Det er meget forskelligt hvad jeg bruger i mine joints, alt afhængig efter hvad jeg har + setting.
fyrer ikke op i en stor smelly skunk joint, hvis jeg er i byen f.eks. Der vil jeg hellere have små joints med ca. 0,3g kashmir el. lign. i hver :) ..
Oplever tit at alkohol og for meget røg er en dåååårlig blanding.

Hvis det er til at chille ud derhjemme med et par venner, bruger jeg omkring 0,6-0,7g hash af rimelig god og en ristet cecil, da jeg ligesom Foxx mener at de billigere mærker overdøver hashsmagen en del mere.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
En god kraftig joint til et par gutter:

Vel-curret sativa-dom skunk/pot, 1-3 slags
0,3g 00 koldpresset marok
0,3g 00 nepal
Hasolie lavet på sativa-dom. Gerne en anden sort end 1.
1g Camel tobak uden filter

Det grønne forberedes, grindes ikke for fint og grene/stilke fjernes.
Hashen nolres ud i passende størrelser, marok i runde chunks for at bevare koldpresningen og nepalen i små pølser så det brænder korrekt
Hasholien bliver møjsommeligt prikket på indersiden af papiret og til sidst varmet og snasket ind i fibrene.
En enkelt smøg som imo SKAL være Camel uden filter ristes perfekt uden at brænde den, det mindste krads i næsen så ryger den ud
Det hele bliver gennemgået for ens udseende så størrelsen på stykkerne ikke varierer.
Filtertip og RAW-papir uden klor og fold på midten vikles om ovenstående og en 1-lags fremtrylles. Der presses sammen så rygningen foregår smooth uden at stoppe (vigtigt ikke at lave mixets betanddele for små, eller at putte for meget/for store klumper hash i. Specielt nepal-stykker kan fucke en joint.)

Men dette er bare én blanding, varierer størrelser og indhold alt efter humør, røg og mennesker. Fra skunkpinde tyndere end Mistral og hashgrene tykkere og længere end en Churchill-cigar. Hver ting til sin tid, indholdet varierer ligesådan. Skunk/pot i små joints/joints og ren hash i store fede, troldmænd varierer. Sjældent det bliver en dårlig joint, skylden ligger 99% af gangene på kattehår eller lign. i mixet.

Lad venligst være med at skrive med stort i overskriften for fremtiden, det svarer til at råbe.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Xpert skrev:
En god kraftig joint til et par gutter:

Vel-curret sativa-dom skunk/pot, 1-3 slags
0,3g 00 koldpresset marok
0,3g 00 nepal
Hasolie lavet på sativa-dom. Gerne en anden sort end 1.
1g Camel tobak uden filter

Det grønne forberedes, grindes ikke for fint og grene/stilke fjernes.
Hashen nolres ud i passende størrelser, marok i runde chunks for at bevare koldpresningen og nepalen i små pølser så det brænder korrekt
Hasholien bliver møjsommeligt prikket på indersiden af papiret og til sidst varmet og snasket ind i fibrene.
En enkelt smøg som imo SKAL være Camel uden filter ristes perfekt uden at brænde den, det mindste krads i næsen så ryger den ud
Det hele bliver gennemgået for ens udseende så størrelsen på stykkerne ikke varierer.
Filtertip og RAW-papir uden klor og fold på midten vikles om ovenstående og en 1-lags fremtrylles. Der presses sammen så rygningen foregår smooth uden at stoppe (vigtigt ikke at lave mixets betanddele for små, eller at putte for meget/for store klumper hash i. Specielt nepal-stykker kan fucke en joint.)

Men dette er bare én blanding, varierer størrelser og indhold alt efter humør, røg og mennesker. Fra skunkpinde tyndere end Mistral og hashgrene tykkere og længere end en Churchill-cigar. Hver ting til sin tid, indholdet varierer ligesådan. Skunk/pot i små joints/joints og ren hash i store fede, troldmænd varierer. Sjældent det bliver en dårlig joint, skylden ligger 99% af gangene på kattehår eller lign. i mixet.

Lad venligst være med at skrive med stort i overskriften for fremtiden, det svarer til at råbe.

Du lyder fanme til at have styr på det med at ryge. Kunne sku godt tænke mig at prøve sådan en joint engang :D
Jeg har desværre ikke fingerfærdigheden til at lave så perfekte joints. Jeg kan kun lave et godt mix. Mine hænder ryster altid lidt så det med at rulle er ikke lige mig.

Er de der psychedelia møder egentlig nogensinde blevet til noget?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Germany
den perfekte joint findes ikke, men enhver joint med et godt tobak-tjald forhold er god IMO.
og det har intet at gore med hvor laenge det tager at lave jointen.. jeg bruger aldrig meget tid pa joints, den kan sagtens godt lade sig ryge alligevel jo... og sa holder den ikk i lang tid alligevel haha :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
weedhopper: True, forholdet er næsten det vigtigste og næsten også det sværeste. For meget hash så er røgen tung, smager grimt og brænder dårligt, for lidt smager det af tobak og smager dårligt. Specielt er det svært med forskellige typer hash, en koldpresset marok og nepal fx. Hvis nepalen bliver nolret ud i stykker som marokken, fungerer det ikke særlig godt. Så en ny tjald man ikke kender skal lige afprøves før man kender forholdet.

Det med tiden er jeg dog ikke enig med dig i. Ovenstående joint tager godt og vel ½ time alt incl. uden at skynde sig, men bliver også fortrinsvist rullet i selskab med venner, musik og snak. Ligesom at synge og spille guitar samtidigt. I starten er det svært, senere kører det på rygraden. Sådan en pind ryger også gerne ½ time, modsat en dårlig rullet der forsvinder med vinden ;)

Det der tager kortest tid er at rulle jointen, mixet skal dog imo være perfekt hvis jeg har tiden til det. Ellers tager det max et par minutter incl. rist, grind, nolr, mix og rul hvis det skal gå meget hurtigt.

Min erfaring siger dog at en god joint tager den tid en god joint skal tage... Ingen grund til at trække tiden ud, men absolut ingen grund til at skynde sig og lave et middelmådigt stykke arbejde.

Men fuck jeg fik lyst til en joint nu, henter skunk, hash, olie og papir. God ryger til jer alle

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The final frontier
Kristian12 skrev:
Hand roll, hash, skunk og nol. Tobak skal der i, alt afhængig af hvad der i jointen og hvor meget. Tobaks fabrikant er lige meget. Ryg. Jeg er en af dem der ikke sidder og ruller i ti minutter. Jeg ruller en god joint hver gang, hurtigt og nemt. Det er min perfekte joint.

heh, at rulle en joint er for mig som at lave god mad, jeg elsker at gøre mig ekstra umage med mix og rul... samtidig med at jeg slapper af. :wink:
Granted jeg er rimelig ny til at rulle selv (har før købt færdige cones), men jeg synes da selv mine egne rullede brænder helt fint osv.. Men uanset hvad teger det mellem 15-30 minutter at rulle en rigtig god joint alt inklusiv. Det der tager længst tid er faktisk at mixe og hælde mix i jointen (hvilket jeg altid er meget omhyggelig med)

Men jeg er ganske enig med at der skal tobak i, men det er ikke altid lige meget hvilket tobak der skal i. noget tobak kan fx. gå hen og smage lidt parfumeret efter det er gjort klar til mix som jeg sagde før.

For mig er en velrullet joint mindst lige så god som et godt glas vin eller en god tjekkisk øl. Jeg går rimeligt meget op i smagen :)

Xpert: så er vi to der har lyst til en joint lige nu, men jeg jeg får først en forsyning tjald i morgen :(

Junior medlem

Xpert skrev:
weedhopper: True, forholdet er næsten det vigtigste og næsten også det sværeste. For meget hash så er røgen tung, smager grimt og brænder dårligt, for lidt smager det af tobak og smager dårligt. Specielt er det svært med forskellige typer hash, en koldpresset marok og nepal fx. Hvis nepalen bliver nolret ud i stykker som marokken, fungerer det ikke særlig godt. Så en ny tjald man ikke kender skal lige afprøves før man kender forholdet.

Det med tiden er jeg dog ikke enig med dig i. Ovenstående joint tager godt og vel ½ time alt incl. uden at skynde sig, men bliver også fortrinsvist rullet i selskab med venner, musik og snak. Ligesom at synge og spille guitar samtidigt. I starten er det svært, senere kører det på rygraden. Sådan en pind ryger også gerne ½ time, modsat en dårlig rullet der forsvinder med vinden ;)

Det der tager kortest tid er at rulle jointen, mixet skal dog imo være perfekt hvis jeg har tiden til det. Ellers tager det max et par minutter incl. rist, grind, nolr, mix og rul hvis det skal gå meget hurtigt.

Min erfaring siger dog at en god joint tager den tid en god joint skal tage... Ingen grund til at trække tiden ud, men absolut ingen grund til at skynde sig og lave et middelmådigt stykke arbejde.

Men fuck jeg fik lyst til en joint nu, henter skunk, hash, olie og papir. God ryger til jer alle

Hvordan får du olien til at fungere i jointen? altså hvordan du tilsætter det.

fred ud

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
rasmusrr skrev:
Xpert skrev:

Hvordan får du olien til at fungere i jointen? altså hvordan du tilsætter det.

fred ud

Xpert skrev:
Citat:

Selv blander jeg det ind i mit mix, satans besvær til tider. En fryser kan være til nytte nogen gange.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Østjylland
den perfekte joint for er, hvor smøgen er ristet med lighter(synes det smager meget mildere end i gryden)
så skal hashen nulres meget fint, hvor meget er alt efter mit humør og hvor mange der skal ryge med. er mest til hash, så det kommer i min perfekte joint. :D filteret skal være meget lille i bunden(der hvor man suger) helst en 3 mm og toppen af jointen skal være ca. 1 cm.
men den bliver bedst når den er lavet i køkkenet( når mor ikke er hjemme :P hehe) imens jeg hører radio og danser lidt rundt. det kan godt tage en 20 min at lave sådan en lille fyr så.. men er altid vildt glad når jeg har danset rundt og lavet en joint.

det er den perfekte joint for mig :D

FredeD"

Junior medlem

Geografisk sted: Aalborg
Personligt fortrækker jeg en god troldmand med noget godt skunk og en udemærket hash. Dog ikke helt topkvalitet (når det er på egen regning), da jeg ikke er den mest velhavende person.
Jeg bruger helst Fly filtertips, og sort Smoking, da jeg synes at conen får den helt perfekte størrelse sådan. Hvis jeg har en god flad overflade foran mig hvor jeg kan spilde uden at miste et halvt mix, kan jeg godt lide at rulle inside out i hånden.
Og så er det ellers bare at twiste den i toppen og lighte :D

Medlem

god skunk + phillie = den perfekte blunt

Billede

Uploaded with ImageShack.us

Medlem

Den perfekte joint for mig... hmm! Jeg er forholdsvis ny til selv at rulle, men når jeg så 1 ud af 5 gange får lavet et rigtigt flot cone, så er jeg bare lykkelig!
Desuden skal der god ryger i, og en god portion også. Det vil sige, ikke for meget og heller ikke for lidt! Personligt rister jeg næsten altid på blå Pall Mall, da det er det jeg normalvis ryger. Ellers er det bare de smøger der nu er omkring! Smøgen skal være godt ristet, ellers bryder jeg mig ikke om smagen. Ellers er det sgu en god joint hvis jeg bliver skæv af den :D

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ude i hampen
Jeg er heldigvis den lykkelige ejer af en rollmate
perfekt hver gang (lidt snyd, men det virker)
1/3 God skunk og 2/3 godt ristet tobak. :joint:
Billede

Junior medlem

Den perfekte joint for mig er helt klart en troldmand!
En lige fordeling mellem pot og hash - det giver et kanon trip har jeg erfaret.
Og selvfølgelig skal det være prince (eller en cecil) som er ordenligt ristet.
Den skal blive lang - men ikke for tynd, og idet man suger skal det ikke se ud som den forsvinder de første par omgange;
Den perfekte joint.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]