Hej.
Jeg får også ADHD medicin i form af concerta, og må jo tilstå at jeg også nyder en pind i ny og næ. Jeg fik af vide fra psykiateren, at jeg SKULLE holde mig fra alle hårde stoffer, og han så også helst at jeg ikke røg hash overhovedet, men at hvis jeg ikke kunne holde mig fra det, så skulle jeg prøve at holde det til at kun være en gang imellem jeg røg. Han siger, at hashen som sådan ikke modvirker medicinen i sig selv, men den virkning hashen giver modvirker den virkning min medicin skal give mig. Altså mener han, at hvis jeg ryger hash en dag f.eks. så er medicinen for den dag lidt spildt.
Jeg fik det ud af det, at hvis man ryger hash en gang imellem, så er det ikke et problem i forhold til medicinen. Ryger man derimod hver dag, så kan det nedsætte virkningen fra ADHD medicinen.
Men i sidste ende, så handler det vel egentlig om, hvorvidt man kan komme igennem dagens gøremål, passe sine ting og om man har det godt med det liv man lever. Den dag man tager sig selv i at pjække fra arbejde/skole (Alle kan have en pjækkedag, men hvis det tager overhånd!), eller man tager sig selv i, ikke at have nået de ting man ville(Igen det kan også ske for enhver, men hvis det sker for ofte). Det her er jo ting, som ADHD medicinen kan hjælpe med, men hashen KAN jo altså bidrage til en lidt mere doven tilgang til tingene, især hvis man har et stort forbrug eller decideret misbrug, og kan derfor bremse noget af virkningen fra din medicin.
Men som sagt, når alt kommer til alt, så er det jo bare noget du skal gøre op med dig selv, og ifølge min psykiater i hvert fald, er der ikke de store problemer i, at indtage samtidigt (Helbredsmæssigt), men det kan altså have indflydelse på hvor godt din ADHD medicin virker.
Det blev et længere indlæg. Håber det er til at forstå.
EDIT: Og som tidligere nævnt, så er det jo altid bedst at lade være med at blande tingene, men er man realistisk, så kan det nok ikke lade sig gøre. F.eks. så stoppede jeg da ikke med alkoholen da jeg påbegyndte min medicin.