Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 01:23

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
bannet

Geografisk sted: Risskov
Jeg er for en lille uge siden begyndt på Strattera imod ADHD/ADD. Hertil kommer mit spørgsmål så om jeg kan fortsætte med at ryge hver dag uden at det har nogle negative effekter på virkningen af Strattera.

Jeg ryger ca 1g om dagen og tager 1x25 mg Strattera om dagen!

Taaak for det :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nørrebro
Hvordan har du det nu du er startet på Strattera?

bannet

Jamen fint nok, det er dog kun 6. dag så der er ikke sket det vilde endnu. Jeg har læst at rent kemisk (eller hvad man nu siger) så modvirker de to ting ikke hinanden. Men om jeg kan komme i tvivl om hvorledes det virker eller ej når jeg nu kommer 3-4 uger hen i forløbet er jeg lidt usikker på. Det skal siges jeg ikke sidder i en konstant tåge men ryger 1-2 joints daligt. Typisk en halv sent på eftermiddagen og måske 1 mere til aften..

bannet

Hvad vil i foreslå at jeg gør? Og tak for Svaret Quaz!

Medlem

Det er aldrig smart at blande stoffer med medicin.. men jeg tror ikke at der sker det helt vilde ved at blande ADHD medicin med cannabis.. men hvis du føler der er noget som ikke er som det skal være, så prøv at droppe hashen i et stykke tid.. Hvis tingene fungere godt og at du har det fint nok så bliv ved hvis du har lyst.. du ryger trodsalt heller ikke ret meget ;).

Dedikeret medlem
Brugeravatar

godz skrev:
du ryger trodsalt heller ikke ret meget ;).

Det da noget forfærdelig HR :D

bannet

Igen tak for svarene folks! Jeg holder lige en pause de næste 3-4 uger og ser hvad der sker! :)

Junior medlem

Hej.

Jeg får også ADHD medicin i form af concerta, og må jo tilstå at jeg også nyder en pind i ny og næ. Jeg fik af vide fra psykiateren, at jeg SKULLE holde mig fra alle hårde stoffer, og han så også helst at jeg ikke røg hash overhovedet, men at hvis jeg ikke kunne holde mig fra det, så skulle jeg prøve at holde det til at kun være en gang imellem jeg røg. Han siger, at hashen som sådan ikke modvirker medicinen i sig selv, men den virkning hashen giver modvirker den virkning min medicin skal give mig. Altså mener han, at hvis jeg ryger hash en dag f.eks. så er medicinen for den dag lidt spildt.

Jeg fik det ud af det, at hvis man ryger hash en gang imellem, så er det ikke et problem i forhold til medicinen. Ryger man derimod hver dag, så kan det nedsætte virkningen fra ADHD medicinen.

Men i sidste ende, så handler det vel egentlig om, hvorvidt man kan komme igennem dagens gøremål, passe sine ting og om man har det godt med det liv man lever. Den dag man tager sig selv i at pjække fra arbejde/skole (Alle kan have en pjækkedag, men hvis det tager overhånd!), eller man tager sig selv i, ikke at have nået de ting man ville(Igen det kan også ske for enhver, men hvis det sker for ofte). Det her er jo ting, som ADHD medicinen kan hjælpe med, men hashen KAN jo altså bidrage til en lidt mere doven tilgang til tingene, især hvis man har et stort forbrug eller decideret misbrug, og kan derfor bremse noget af virkningen fra din medicin.

Men som sagt, når alt kommer til alt, så er det jo bare noget du skal gøre op med dig selv, og ifølge min psykiater i hvert fald, er der ikke de store problemer i, at indtage samtidigt (Helbredsmæssigt), men det kan altså have indflydelse på hvor godt din ADHD medicin virker.

Det blev et længere indlæg. Håber det er til at forstå.

EDIT: Og som tidligere nævnt, så er det jo altid bedst at lade være med at blande tingene, men er man realistisk, så kan det nok ikke lade sig gøre. F.eks. så stoppede jeg da ikke med alkoholen da jeg påbegyndte min medicin. :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]