Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jul 2025 13:11

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey.. Er 20 år gammel og ryger omkring 4-5 joints om dagen, og har gjort det i lidt over 3 år hverdag nu men jeg syntes at det er begyndte at stikke i brystkassen, og nogle gange er det som om det stikker i hjertet.
Jeg syntes det er tit det sker hvis jeg virkelig suger igennem med vennerne.
Har været til lægen, og mine lunger osv så fine ud.

Men ville bare lige høre om der var andre herinde der gik rundt med samme følelse?
Eller er det måske bare mig der er paranoid?? :|

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Milano
Du har røget for meget i for lang tid. Du skal holde en pause.

Junior medlem

Ja, men det er nemmere sagt end gjort.
Har prøvet at holde pauser, men det går aldrig særlig godt desværre.

Insane psychedelia user!

Jeg er næsten sikker på at problemet er psykisk, da jeg har oplevet noget lignende. Jeg blev ved med at ryge og endte op med panikangst. Efter omkring et års pause fra THC, forsvandt det helt for mig. og kan idag sagtens ryge, uden problemer.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er dine lunger. Jeg har selv problemet og mange af mine mates har det. tag en ryge pause og dyrk motion for at opbygge dem igen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Arthur Spooner skrev:
Det er dine lunger. Jeg har selv problemet og mange af mine mates har det. tag en ryge pause og dyrk motion for at opbygge dem igen.

Flot diagnose doktor :roll:

Hvis lægen siger dine lunger ikke fejler noget så hælder jeg til det er noget psykisk. Muligvis noget panikangst.

Ligemeget hvad , så burde du skære ned.

Hvordan er din livsstil ellers ? Motion ? Kost ? Søvn ? Mentale tilstand ?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hehe jeg var sku lidt hurtig på aftrækkeren der, sorry. Har bare hørt og set det så mange gange og selv oplevet det rigtigt meget. Synes der har været oprettet tråde før også, hvor folk for samme svar. Om det er det samme med dig kan jeg selvfølgelig ikke afgøre, men det vil ihvertfald være meget åbenlyst!

Medlem

Geografisk sted: Århus
Hej

Har aldrig prøvet noget af det som du beskriver, i hvert fald ikke imens jeg har lagt mærke til det. Tag en måske en lille slapper fra urten i et stykke tid og prøv igen. Ellers må du ryge videre, er du overhovedet sikker på at det KUN kommer ved hash rygning`? Go ryger herfra!

Medlem

Nogle få venner og jeg lider også af det (eller dvs. jeg har gjort). Min ven var ramt så hårdt at han var til undersøgelse med det, de gættede på begyndede lungekraft - men kunne intet bevise. Han stoppede så sit heftige bong misbrug og det forsvandt 2-4 uger senere..

Det kræver en pause! Selv om det ikke altid er lige nemt.
Held og lykke med det ;)

Edit: Om det er bivirkning ved THC eller det er ens lunger kan jeg ikke udtale mig om. Men min kammerat oplevede den samme hurtige - men voldsomme - stikkende smerte ved joint rygning, indtil han havde holdt en længere pause.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Lange skrev:

Edit: Om det er bivirkning ved THC eller det er ens lunger kan jeg ikke udtale mig om. Men min kammerat oplevede den samme hurtige - men voldsomme - stikkende smerte ved joint rygning, indtil han havde holdt en længere pause.

Det er lungerne, da jeg som har haft et stort tjubang forbrug og lavet intet motion what so ever, også får smerterne hvis jeg har røget for mange cigaretter på en dag. Meget ubehageligt!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Jeg synes det er utroligt så sikker du er i din sag Arthur. Hvis du læser lidt nærmere (og havde erfaring med trådstarters problem) kan du læse at symptomerne ligner, men ikke er de samme som fra heftig overrygning. Der kommer uden tvivl smerter i lungerne efter dette, mens der svjv aldrig kommer smerter fra hjertet/regionen. Derimod er det relativt velkendt at meget rygning kan give omtalte smerter i kroppen som næsten uden tvivl er psykisk fremkaldte.

Jo mere man fokuserer på problemet jo værre bliver det, indtil man ligefrem kan tro det er milde hjerteanfald. Og det er ikke ligefrem noget der hjælper på begyndende angst.

Når det er sagt så anbefaler jeg også en pause, det er helt sikkert et skidt tegn, men ikke noget livstruende heldigvis. Hvis det sker igen efter pause, så prøv at trække vejret dybt nogle gange og slap af i kroppen. Det har hjulpet flere med samme symptomer.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Da jeg oplevede det første gang, troede jeg også det var hjertet. Indtil jeg fandt ud af hvor lungerne sidder.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Det har det jo sikkert været i dit tilfælde, men det forklarer ikke hvorfor rygere kan gå fra "åhh nej jeg må på hospitalet" til grave-have-humør på 1 min. ved hjælp af sin hjerne. Ergo må der være noget andet involveret end lungeproblemer efter at have røget igennem. Jeg siger ikke det er forkert eller dit forslag ikke vil hjælpe på trådstarter for det vil det, men det hører ikke rigtigt sammen.

AS: Sorry, men vil det sige du har været usikker på hvor dine lunger sidder?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: På sølvfadet med flag i
Det er da også kendt at hash kan give højere puls og blodtryk, men igen er det meget individuelt.

Den højre lunge er en del større end den venstre og hvis stikken/prikken i venstre side er nogenlunde lige under brystvorden, så kunne det være tænkeligt at være hjertet. Det skulle der umiddelbart ikke være noget farligt ved så længe man er sund og rask. Tjek eventuelt din puls under rusen, eller få en ven til at gøre det, så skulle det være til at afklare. Hvis du ikke ved hvordan, så er det på håndleddet, halsen eller brystet du skal mærke. :rocking:

Uden at vide noget med sikkerhed, så prøv at test dine lunger når du føler stikken/prikken, prøv at træk vejret helt ind og pust helt ud og mærk om det er ubehageligt, så vil det nok være lungerne.

uanset hvad, så gør som de andre siger, hold en pause :D bliver det værre eller oplever du det i hverdagen, kunne det være en ide at tage forbi lægen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

AS: Sorry, men vil det sige du har været usikker på hvor dine lunger sidder?[/quote]

Haha ja :cheers: :cheers:

Junior medlem

Stikken i hjertet...

Hmm kan have noget at gøre med at det rent faktisk belaster hjertet, da det begynder at pumpe hurtigere, efter en god gang hash rygning...
Jeg ville ryge videre, men det er også bare mig..

Junior medlem

Stress symptomer . jeg har det samme

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Hej, og velkommen til. Hvis du kigger i højre hjørne af hvert indlæg vil du kunne se en dato. Hvis der er gået mere end et år siden sidste indlæg i en tråd, og man ellers ikke har det helt vilde at berette om i trådens sammenhæng, så bedes man lade være med at poste og dermed genoplive den.
Denne tråd er to år gammel...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]