HrKnudsen skrev:
Jeg har læst et sted at DK kunne tjene op til 700 mio på at lave ca. 50 coffeshops i KBH alene.
Jeg vil bare lige påpege at man ikke kan bruge den slags kommentarer til noget som helst uden en kilde. Jeg er lidt usikker på om halvtreds coffeshops ville kunne genere et overskud på tilsammen 2,8 mia. Det er 56 millioner hver.
Her regner jeg med en virksomhedskat på 25 % man ville nok lægge afgifter på hvis det blev legaliseret altså ville de skulle tjene knap så meget for at staten kunne tjene 700 mio på det. Stadig synes jeg det ser lidt urealistisk ud.
Man kan selvfølgelig også sætte turistindtægter ind i regnskabet, men det er fanme svært at sige hvor meget det ville stige. Vi har jo allerede christiania som er kendt i mange lande. Jeg tror sku ikke københavn kan lokke overdrevet mange flere turister til. Det har vi jo allerede ordnet.
Men vi er enige om at det ville være en indtægt og selvfølgelig også er det rigtige at gøre. Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor jeg kan riscikere en bøde for at gå rundt med en joint når jeg gerne må gå rundt med en kasse øl og 2 flasker rom.