Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 02:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Jeg besøger de gamle i de her dage, og har været forbi en kammi her i området, der gror skunk men ikke selv ryger, så er lige blevet 20-30 g. skunk rigere (:D:D:D) . Problemet er, at det kun har hængt til tørre i 1-2 måneder. Det er stadig rimelig klistret og lugter kraftigt.
Mine forældre vil ikke blive så glade for at finde min lille skat, og selvom jeg har det pakket ned i to plastikposer samt en taske, bliver jeg nødt til at have vinduet åbent hele dagen, ellers bliver lugten for kraftig.

Mit egentlige spørgsmål er: Tror I det gør noget, at jeg har det liggende i tilbundne frostposer i 2 hele dage? Kan der nå at gå svamp i skidtet eller råd eller hvad ved jeg?
Alternativt må jeg give det til en kammerat, men jeg ville jo gerne have det med mig hjem ;)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Biologen skrev:
Jeg besøger de gamle i de her dage, og har været forbi en kammi her i området, der gror skunk men ikke selv ryger, så er lige blevet 20-30 g. skunk rigere (:D:D:D) . Problemet er, at det kun har hængt til tørre i 1-2 måneder. Det er stadig rimelig klistret og lugter kraftigt.
Mine forældre vil ikke blive så glade for at finde min lille skat, og selvom jeg har det pakket ned i to plastikposer samt en taske, bliver jeg nødt til at have vinduet åbent hele dagen, ellers bliver lugten for kraftig.

Mit egentlige spørgsmål er: Tror I det gør noget, at jeg har det liggende i tilbundne frostposer i 2 hele dage? Kan der nå at gå svamp i skidtet eller råd eller hvad ved jeg?
Alternativt må jeg give det til en kammerat, men jeg ville jo gerne have det med mig hjem ;)

Jeg ville sige en stor lufttæt plasticbeholder alla tupperware, eller spand med luftæt låg! Og så meget gerne koldt! Ang. frostposer tror jeg det er OK, hvis det har tørret 1-2 mnd. et godt tørt og mørkt sted!
Kan du ikke gemme det ude et sted de 2 dage? det er jo som et køleskab lige nu og så får du med garanti ingen svamp ;)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
MarLove skrev:
Biologen skrev:

Jeg ville sige en stor lufttæt plasticbeholder alla tupperware, eller spand med luftæt låg! Og så meget gerne koldt! Ang. frostposer tror jeg det er OK, hvis det har tørret 1-2 mnd. et godt tørt og mørkt sted!
Kan du ikke gemme det ude et sted de 2 dage? det er jo som et køleskab lige nu og så får du med garanti ingen svamp ;)

Der kan da godt opstå mug efter 2 dage udenfor, udenfor er der måske koldt men luftfugtigheden kan være høj.
Det er i det hele taget svært at bedømme på dine oplysninger. Det kommer meget an på hvor det er tørret og hvor tørt det var, desuden betyder 1 måned ret meget i en tørringsproces.

Hvis dine venner ikke har dummet sig gevaldigt da de tørrede din pot er der dog rimelig chance for at potten lige kan klare sig i 2 dage uden luft.

Det lyder som noget lækkert skunk du har fået dig.

Medlem

Nåede aldrig at svare dengang, men tak for rådene! Der var ingen problemer i at have det liggende i poserne indtil jeg kom hjem. Lidt spøjst; jeg hængte det til tørre ved siden af min udluftningskanal i en lille uges tid, hvorefter det var knastørt og klar til at blive røget.

Glæder mig allerede til næste år :)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Næste gang, så prøv at læs lidt op på curing af skunk/pot. Det er en måde at efterbehandle sine grønne grene på, så smagen forbedres, og som ikke involverer kraftig tørring. Kan klart anbefales.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]