Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jun 2025 05:01

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hej Psy, jeg har i en længere periode intaget salvia, både som ekstrakt(rygning på bong) og traditionelt(oralt, men med tørede blade)

dog er det kun lykkedes mig at bryde igennem til salvialand 1 gang, hvor de andre gange har været på s(A)lvia neavu på salvia skalaen.
Så jeg ville høre om man kunne forstærke effecten med at varme op med salvia Oralt, og så ryge ekstrakt lige bagefter?

Salvia virker jo en del længere oralt, så ville man ikke kunne forstærke det med den combo?
og er der nogen herinde der har prøvet det?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: CTU
MAOIs synes at have en effekt på salvia, slet ikke i samme grad som de har på DMT dog.
http://www.erowid.org/plants/salvia/salvia_info.shtml

Jeg har ingen erfaring med salvia endnu, men jeg kan ikke se nogen grund til at den kombination du foreslår ikke skulle være effektiv.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
bruger du en stormlighter? Det aktive stof skal vist være ret varmt før det fordamper, så det kunne godt være én af problemerne. Ellers må du jo bare bare øge din standarddosis, hvis du ikke synes du bliver ramt hårdt nok?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Snoezel skrev:
bruger du en stormlighter? Det aktive stof skal vist være ret varmt før det fordamper, så det kunne godt være én af problemerne. Ellers må du jo bare bare øge din standarddosis, hvis du ikke synes du bliver ramt hårdt nok?

Nu har jeg fa#¤me læst tusinde steder, hvor folk skriver at man skal anvende en stormlighter til dette og ligeså mange steder, hvor folk skriver det ikke er nødvendigt... Kan vi ikke lige få det afklaret om, hvorvidt man skal anvende en stormlighter til rygning af salvia eller ej? Grunden til jeg spørger, er at jeg selv for et års tid siden eksperimenterede med salvia (std. blade), men jeg brød aldrig igennem.. Det blev højst til (A) på S.A.L.V.I.A skalaen, med effekterne var stadig utrolig subtile.. Vi anvendte alle alm. lightere og ingen brød igennem på dem måde man nu så tit får fortalt at, man kan på Sally. :roll:

Ps: I tilfælde af at der skulle være spørgsmål omkring den omtalte skala, får i den lige her.

The S-A-L-V-I-A trip scale shows 6 trip stages:
• S - SUBTLE effects, Relaxation and increased sensual appreciation may be noted. This mild level is useful for meditation and may facilitate sexual pleasure.
• A - ALTERED perception, colors and textures are paid attention to. Thinking becomes less logical, and more playful.
• L - LIGHT visionary state. Closed eye visuals (clear imagery with eyes closed).
• V - VIVID visionary state. Complex three dimensional realistic appearing scenes occur. With eyes closed you experience fantasies. So long as your eyes are closed you may believe they are really occurring.
• I - IMMATERIAL existence. Individuality may be lost; one experiences merging with the Divine.
• A - AMNESIC effects. Loss of consciousness. The individual may fall, or remain immobile or thrash around. Dangerous!

:peace:

Cannabis entusiast

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Mht. MAOI fandt jeg dette på goe gamle erowid... http://www.erowid.org/plants/salvia/salvia_info.shtml
Husk dog MAOI diæten..

"The activation temperature required to release the salvinorin-A from the plant material is quite high and requires an intense direct flame, typically from a butane torch lighter, making smoke that is too hot to comfortably inhale directly"
Kilde: http://www.stbfilms.com/

(Baudelaire 1860).

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Har du prøvet at købe et højere X ? ved ikke hvad det hedder men et mere koncentreret ekstrakt ?
Jeg har hørt at det bliver røget sådan her ( både med stormlighter eller uden )

stop et fornuftigt bonghoved, sug langsomt i starten og sørg for det er tændt godt op,
sug som en i helvede og clear that shit, hold det nede til dit syn begynder at " vibrere " og så pust ud.

Det skulle være lidt længere om at blive optaget i lungerne har jeg hørt, end nikotin f.eks,
og som sagt kræver det en ret høj temperatur så hvis du ikke har en stormlighter så sørg
for der er godt tændt op i det.

Jeg har set før at folk bruger admindelige lightere og det lignede da
de fik det meget sjovt :)

Medlem

Er Maoi meget vigtigt for et godt salvia trip, eller kan det godt undværes? jeg har nogle mindre gode oplevelser med Maoi.
men hvis det bliver aktuelt, har jeg fundet nogle Syrian rue frø i en dansk butik(hvordan skal de indtages? Ryges eller spises)

og et caapi 10x ryge ekstrakt
(Banisteriopsis caapi " Vine of the soul or Vine of the Dead " This 10x extract is made from the Highest Quality Peruvian Caapi vine. Very rare and potent extract. Tryptamine-rich plants like Psychotria viridis and Mimosa hostilis become orally active when combined with the MAO-inhibiting alkaloids of B. caapi.)

Kender i nogle flere Maoi´s? evt lovlige

Jeg har 50x, 35x, 20x og plain leaf, problemet ligger nok i at jeg normalt er ikkeryger, og har lidt svært ved at inhalere store mængder røg, som der kræves at bong rygning.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg tror ikke MAOI er nødvendigt. Men prøv med en storm lighter og 10x... Og så sug det på en bong, med vandkøling. Og som nævnt ovenfor hold det inde i så lang tid som du kan...

(Baudelaire 1860).

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: CTU
Exbrugeren skrev:
Kender i nogle flere Maoi´s? evt lovlige

Gurkemeje og Rosenrod ligger ved siden af harmala alkaloiderne på denne liste:
http://en.wikipedia.org/wiki/Monoamine_ ... t_of_MAOIs
Hvor stærke de er aner jeg intet om. Og ja, man skal være påpasselig med MAOIs.

Edit: Det vil nok ikke være fornuftigt at kaste sig ud i nogle af ovenstående. Med ukendt dosis er der risiko for at enten ikke få nogen effekt eller at komme galt til skade. Jeg ville holde mig til harmala.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Exbrugeren skrev:
Jeg har 50x, 35x, 20x og plain leaf, problemet ligger nok i at jeg normalt er ikkeryger, og har lidt svært ved at inhalere store mængder røg, som der kræves at bong rygning.

Hvis du ikke kan bryde igennem på 50x, eller 20x for den sags skyld, så er der noget HELT GALT :lol:

Enten er du blevet tørret godt og grundigt af vendor, eller også har du en ret voldsom tolerance :!:

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Dedikeret medlem

Det ville ærlig talt undre mig hvis MAOI'er har nogen særlig indflydelse på styrken af salvia-trippet, da Salvinorin A ikke er en amin (det indeholder ikke engang nitrogen).

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]