Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jun 2025 19:18

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Hej!

Jeg købte denne kaktus idag...

Billede

- Det var i Aldi, så ingen beskrivelse eller navn - nogen som kender navnet på den?

Well, håbede jo på at det var en peyote, men da jeg kom hjem og samlignede billeder så jeg at det ikke var..

Er det egentlig "muligt" at købe peyote eller andre f.eks. den fra peru - peruvian torch til overkommelig pris i en butik eller i en planteskole? - Nogle som har erfaring med dette?

- Har aldrig prøvet kaktus før, men synnes at jeg har lyst til det.

Gode hilsner, lysbamsen

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Somewhere on the edge of the desert
Overkommelig pris? Ikke rigtigt. Køb frøene og lad den vokse selv ;) San Pedro vokser temmelig hurtigt, har læst at det skulle være alt mellem 10 og 50 cm pr. år helt op til 6 meter.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
lysbamsen: Det er en eller anden Ferocactus art.

Det er meget sjældent man finder Trichocereus i planteskoler IME.

Hvis du har tålmodighed kan du dyrke fra frø der kan skaffes billigt over nettet. Læs dog grundigt op på kaktusdyrkning fra frø inden du kaster dig ud i det.

Junior medlem
Brugeravatar

Har jo lige siden jeg læste don juans lære ville konsumere meskalin. Nu har jeg kigget lidt omkring, og den peyote gror meget langsomt medmindre man laver denne "sammensmeltning" (kan ikke huske hvad det hedder) med en hurtigt groende kaktus.

Men peruvian torch skulle gro hurtigt hører jeg i byen, - men ja, skal lige læse hvordan man planter/dyrker sådanne underlige planter.

- Har stadig ikke vandet den jeg købte der jo, men tror den skal have vand til foråret eller noget :shock:

- Egentlig underligt med de forskellige "visionære planter", både alle de beskrivelser om opkast og maveonde, og så at de så blev, dengang/derhenne i urkulturen, og stadig bliver brugt, - til trods for dette ubehagelige symptom af os kloge super mennesker nu til dags.... Enten er der er noget specielt over meskalitos, eller noget med en aktuel junkie attitude. *undrer og tænker*

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
lysbamsen skrev:
Nu har jeg kigget lidt omkring, og den peyote gror meget langsomt medmindre man laver denne "sammensmeltning" (kan ikke huske hvad det hedder) med en hurtigt groende kaktus.

kaktus podning / grafting

Hvis du aldrig har trippet på psykedeliske stoffer, er det lidt svært at forklare, hvad der gør at vi indtager det til trods for kvalme og opkast.
Hvor gammel er du?
mvh
kk

Junior medlem
Brugeravatar

Kaktus Klausen skrev:
lysbamsen skrev:
Nu har jeg kigget lidt omkring, og den peyote gror meget langsomt medmindre man laver denne "sammensmeltning" (kan ikke huske hvad det hedder) med en hurtigt groende kaktus.

kaktus podning / grafting

Hvis du aldrig har trippet på psykedeliske stoffer, er det lidt svært at forklare, hvad der gør at vi indtager det til trods for kvalme og opkast.
Hvor gammel er du?
mvh
kk

Lidt svært at forklare? - Da jeg tog mexicanske svampe i overflod for ti år siden, indtil der ikke var mere at komme efter der, da havde den mentale tilstand manifesteret sig permanent så det er lidt Obelix med dem/det/mig. Men grunden til at jeg tog dem, og den eneste grund, var for at udvikle mit sind. - Det samme med hash, faktisk først her det sidste år er jeg begyndt at ryge sammen med andre og så er det jo hygge.

Men kaktus skulle vist have en anderledes effekt end svampe...

Jeg er 30.

Medlem

hvad mener du med at det er Obelix?
sindet har brug for at holdes ved lige

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]