Så lyder det jo lidt som om det bare er at forsøge sig frem. Blandingen alkohol/røg har det dog med at være særdeles farlig ifølge mine erfaringer, men mon ikke man kan eksperimentere sig frem til et godt blandingsforhold. Har det med at blive sløv hvis der ikke sker så meget aktivitet, men derimod også få aaaalt for meget energi hvis der sker noget hele tiden. Faktisk, så sidst jeg røg, mens jeg var godt halvsnalret, var et af de vildeste bonghoveder jeg har prøvet. Og helt klart et af de sjoveste! And so the story goes:
En af mine veninder (T) holdt indflytningsfest i den nye lejlighed og der var rigeligt med våde varer. Det var skide hyggeligt og alle var godt fulde, og da snakken bevæger sig, højlydt, over mod andre stoffer end alkohol, beslutter T sig for at vise hendes flotte bonger frem. Min ven (M) og jeg kommer så i tanke om, at vi da vidst har en lille klump tilbage, og mon ikke der lige kunne være til et bong mix. Det får vi så relativt hurtigt sjusket os frem til, men da vi er lige ved at fylde det første hoved, kommer T hen til os og spørger, næsten i spøg: "Ved I overhovedet hvad I laver?". Og hvis man skal være ærlig, nej. Det gjorde vi jo egentlig ikke. Så hun overtager og finder en gryde frem, som hun sætter tom på komfuret på højeste blus. Da den er godt varm (læs: glo hed!), tager hun mixet og smider det ned i gryden. Vi står lidt som forstenede og kigger på, men regner med at hun ved hvad hun laver, da hun har røget en del mere end os før i tiden. Mixet bliver hurtigt slynget lidt rundt i bunden af gryden i 2-3 sekunder, hvorefter hun hælder det tilbage på et stykke sølvpapir, og giver sig til at nulre det lidt. Denne process gentages 8, måske 10, gange. Der er vi andre også ved at være godt utålmodige, fulde som vi jo er, hvorefter hun får mig til at føle på det med fingerspidserne. Meget fint er det bedste jeg kan beskrive det som. Derefter tager hun hvad der kan være mellem 3 fingerspidser og trykker det godt ned i bunden af hovedet.
Så giver hun endelig bongen til os, og jeg giver det et forsøg som den første. Hele hovedet i et sug, og så tømme røret med det samme. Lige der er jeg glad for min stive tilstand, for ellers havde jeg nok ikke kunnet gøre det. Indhalering er ikke noget jeg er blevet ret meget bedre til, desværre. Jeg puster ud og venter.. Men der går kun omkring 5-10 sekunder før det føles som om hele min verden er ved at ændre sig. Det er svært at beskrive det nøjagtigt, men jeg får rigtig meget brug for frisk luft, specielt efter det indelukkede klima i lejligheden, nu også med røg. Det er ikke fordi jeg får det dårligt overhovedet, faktisk har jeg sjældent haft det så godt i kroppen som der. Mens jeg trækker lidt luft tager M et nyt hoved, hvilket hurtigt får ham ud til mig, på den lukkede altan. Han ligger sig så på betongulvet og bliver liggende der den næste halve time, hele tiden i godt humør, men ikke ret snaksagelig.
Efter et stykke tid har jeg fået luft nok, og vakler ind igen på usikre ben, og sætter mig ved siden af en anden af mine venner, C. Han er ikke den helt store ryger, men drikke, det kan han, og når han bliver fuld bliver han voldelig. Dog kun over for mig og M, og vi synes bare det er virkelig sjovt. Det ender så med at han skubber mig baglæns ned fra det IKEA-bord som jeg sidder på, og det giver en lang og meget øm ridse på min ryg. I min tilstand gør det dog ikke det fjerneste, andet end en smule åndedrætsbesvær, men det lykkes mig dog alligevel at kravle ud til M igen. Jeg stiller mig i dørkarmen mens M sætter sig i en stol, og så kommer C ud. Han begynder at snakke om noget med 1, 2, 3, 4 .... 5! Langt!, hvilket gør at specielt M og jeg knækker fuldstændigt sammen af grin. Til sidst har jeg så ondt i mavemusklerne, at jeg be'r om nåde og lavmeldt giver udtryk for min smerte, dog imens jeg stadig ikke kan holde op med at grine. Resten af aftenen kan jeg faktisk ikke huske, men det var godt!

Det blev meget længere end jeg havde regnet med.. Men hvis jeg kan finde det punkt igen, så er min lykke da gjort!