Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 18:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Pot vs. Hash
Junior medlem

Hej drenge! (og piger)

Jeg vil gerne vide hvad forskellen er på at ryge pot vs. at ryge hash?

Jeg har røget en del hash, fra 90'er til 120'er, og det plejer bare at være "kashmir" eller "marok" fra staden. Men jeg har kun røget pot 2 gange.
Første gang var min første ryger, og der aner jeg ikke hvad det var, og jeg havde svært ved at opfatte at jeg overhovedet blev skæv, selvom jeg havde en ret god griner på (så filmen Hot Rod).
Anden gang jeg røg pot, var det noget jeg selv havde købt (sagde bare jeg skulle have for 200 kroner pot), og der røg jeg det på en majspibe (nok mest pga. det så skide sjovt ud), men jeg synes ikke jeg mærkede noget, så jeg droppede det bare, og rullede i stedet en flot tryllestav med hash i.

Jeg ved godt hvad den fysiske forskel på pot og hash er, jeg er bare interesseret i forskellen på de to "trips".

Ud over det, så kan jeg ikke finde hoved og hale i hvad forskellen er på Lemon Haze og alle de andre navne på pot er. Skal man kende navnene i forvejen for at vide hvad om det er godt? Kan man få pot der er bedre end en tilpas god hash?

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Grenaa
Nu er jeg ikke så "integreret" i det hele :D Men ved en hel del ;)
Efter hvad jeg har hørt fra en hel del folk.. så giver Hash mere stener end Pot (:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
N13153N skrev:
så giver Hash mere stener end Pot (:

Ikke nødvendigvis. Det har noget at gøre med om den er af sativa eller indica sorten.

Har du prøvet skunk i stedet for?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
for det meste gir hash en mere stener rus en pot og skunk, kommer self an på mange ting men generalt

forskellen på de forskellige navne/strains er om de er sativa eller indica domineret, sativa bliver man høj af og indica er mere sofa ryger

nu ved jeg ik hvor du køber på staden, men mange steder skriver de "high" eller "stoned" så kan man selv vælge hvis man ikke er inde i de forskellige sorter

Haze skunken er tit sativa så hvis du gerne vil have en høj skævert kan du etv gå efter det, der er en del forskellige slags, kan anbefale Orange haze hvis du kan finde den derinde

ellers er de her osse gode : tutti frutti / nothern light / white widow / de fleste Haze typer / cryptonite (den er en ond indica, men den er sku dejlig)

har ik været derinde i noget tid pga jeg prøver at holde mit forbrug lidt nede, så er ik helt up to date med deres udbud atm

held og lykke ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Tutti frutti vil jeg også gerne give en anbefaling, den har en dejlig virkning og en fantastisk smag :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Prøv at læse noget mere om sative og indica :)

Junior medlem

Jeg vil prøve at læse lidt mere om Sativa og Indica så.
Og så har jeg set at der i hvertfald er northern light og Lemon haze derinde, så det kan være jeg skal prøve det :)

Tak for svarene!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Det jeg primært har fundet frem til er, at jeg kan fungere bedre motorisk og socialt når jeg har røget pot,
hvorimod hashen ofte begrænser de ting.
Jeg kan for eksempel ikke ryge en joint med hash og rydde mit værelse op bagefter.
Derudover har pot også en tendens til ikke at give helt så meget "Hashhjerne" dagene efter. :P
Men hver ting har bestemt sin charme.

Medlem
Brugeravatar

jeg vil også anbefale super lemon haze og G-13 (det dejligt). har også en personlig svaghed for Northernlight

Medlem
Brugeravatar

Ville lige høre om nogle har prøvet at ryge lilla hash alstå noget hash der er lilla, en af mine homies havde noget på et tidspunkt men jeg fik aldrig røget med på det men de sagde det var sygt godt? nogle der kan anbefale eller?

Medlem
Brugeravatar

BTW dine spørgsmål, du kan få noget rigti' heftigt skunk og pot, hvis du er så meget i trivl om hva der er godt så bare sig til ham/hende du køber af at du skal have fx den skunk/pot/hash han/hun anbefaler eller bedst kan lide? så er du formentlig ret sikker på at få noget "godt" med mindre de tager røven på dig =P... men mine erfaringer siger at forskellige folk kan lide meget forskellige ting, du må selv finde ud af hva du sys er bedst/dejligst at være skæv på

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Bolck skrev:
Ville lige høre om nogle har prøvet at ryge lilla hash alstå noget hash der er lilla, en af mine homies havde noget på et tidspunkt men jeg fik aldrig røget med på det men de sagde det var sygt godt? nogle der kan anbefale eller?

Har fået fat på noget lilla pot engang. Det lugtede rigtig godt, og blev købt efter et par ugers pause på et tidspunkt, hvor tolerancen ellers havde været helt i top!
Jeg tror jeg var blevet påvirket på dette tidspunkt, om jeg så havde røget hø istedet for cannabis. ;)
Det smagte fint, men det var nu mest det visuelle, som imponerede mig allermest!
Det er jo en fantastisk smuk farve det har. :D

http://img85.imageshack.us/f/img2999x.jpg/
- Blev selvfølgelig lige nødt til at tage et billede første gang jeg så det.

(Edit: Tilføjelse af et par linjer for at gøre indlægget mere forståeligt)

Senest rettet af MortenMonroe 28 sep 2010 14:52, rettet i alt 1 gang.

Medlem

så vidt jeg har forstået er den lillae farve i blade/skud noget planten begynder på når den bliver udsat for koldt vejr.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Jeg har lige høstet den her Billede
Men har fået af vide herinde, at farven ikke har noget væsentligt at sige i forhold til potensen, smagen derimod skulle eftersigende være mere "smøragtig" Glæder mig meget til at smager om en 2-3 ugers tid :)

Medlem

Geografisk sted: hulen
Snoezel skrev:
Jeg har lige høstet den her Billede
Men har fået af vide herinde, at farven ikke har noget væsentligt at sige i forhold til potensen, smagen derimod skulle eftersigende være mere "smøragtig" Glæder mig meget til at smager om en 2-3 ugers tid :)

ja den ser sku rigtig god ud ! :D

ps jeg vil ryge med haha :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ved havnen
forskellen på hash og pot, er vel næsten lidt ligesom forskellen på øl og sprut;) rusen minder meget om hinanden dog med nogle forvekslinger. alt afhængig af sorten på den pot du ryger potensen og så videre :)

Junior medlem

Bolck skrev:

- Sjovt du nævner "lilla hash", for jeg har en ven, og hans far dyrker hvert år cannabis på sin mark. Og han har været udsat for planter, der har været lilla og violette i farven.

Junior medlem

Personligt, vil jeg mene der er forskel på at indtage pot og hash. Når man ryger pot, bliver man "høj", dvs. man får en følelse af at være "flyvsk" og gå på en sky.. Derimod bliver man tungere i hovedet af hash, man bliver sløvere og jo mere hash man ryger, desto mere sumpet bliver man. Ud fra mine erfaringer med hash, så finder jeg det ikke som et potentiale i at være et "party drug". Tja, jeg får altid lyst til at ligge ned, høre noget musik, forsumpe i mine egne tanker, og bare nyde afslappetheden i kroppen.. Måske ryge et pibehoved til, hvis virkningen begynder at aftage?
Det skægt at ryge noget fed, men det er ligeså dejligt at ryge for sig selv, da det for mig personligt er afslappende for kroppen og hjernen og det er dejligt sløvende inden man skal i seng ( har søvnproblemmer ), trods magien er forsvundet for længst. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
^^Jeg har røget cannabis on/off i femten år og jeg tror ærligt talt aldrig at magien ved det forsvinder for mig, dertil oplever jeg det som alt for alsidigt.

Næ, vent... Seksten år... Magien forsvinder måske aldrig men noget hukommelsen er da :shock:
Eller også er jeg bare ved at blive gammel...

Medlem
Brugeravatar

din plante ser god ud =D
men var der ikke nogle der har prøvet at ryge lilla hash/pot/skunk?
hvis nogle ikke ved hva jeg snakker om så kig http://www.thctalk.com/cannabis-forum/s ... Purple-Pot

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]