Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 12:08


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 08 okt 2010 13:17 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 08 okt 2010 13:10
Indlæg: 1
Hey derude :D
Jeg sidder her med 1gr. Hash som jeg købte mig til.
Ham fyren der solgte det, sagde at det var 100-120, og jeg kunne få det for 100,- så det sagde jeg ikke nej til.
Men nu sidder jeg har og bliver en smule i tvivl om blandingsforholdet, da det tilsyneladende er lidt stærkere sager, end jeg er vant til. Jeg er ikke nogen habil ryger, men jeg har da prøvet det før.
Så hvad ville jeres opskrift på en god Joint med 120 i, være? For en nybegynder altså.

God Ryger :joint:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 okt 2010 13:34 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 jan 2008 23:39
Indlæg: 224
Jeg tror 0,3 er fint.
Før i tiden puttede jeg bare masser af hash i mine joints, men er begyndt at eksperimentere med at putte mindre og mindre i, og det virker lige så godt. Det er nok noget med at hashen ikke brænder ordentligt når der er for meget i. Man kan selvfølgelig også vende det om og sige, at hash til den pris burde brænde rimelig godt - Men tror nu stadig du bliver godt skæv af 0,3. [EDIT] Bare sørg for at klumperne er så små som muligt[/EDIT]

En anden teori jeg har om det med, at jeg bliver lige så skæv af 0,3 som 1 g, er at man måske ikke kan optage så meget af gangen. Er der nogen der kan be-/afkrafte det?

/Wuschhead


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 okt 2010 13:58 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 feb 2010 23:28
Indlæg: 797
Geografisk sted: øen
suffle, det er ik så sværdt.. put halvdelen i ca 0,5 gram og ryg til du er skæv,du pøves ik ryge mere eller mindre uanset hvor meget der er i den joint, hvis du kun kan tåle 0.25 så ryger du jo bare en halv joint og gemmer resten, det kræver ik den store egon olsen plan :P

wuschhead, tror ik du skal regne med man ik optager det, jeg bliver dobbelt så skæv hvis jeg ryger 2 hoveder lige efter hinanden, den dag hvor jeg tager et hoved og ik kan optage thc'en i kroppen stopper jeg da med at ryge, det er jo lidt det der er meningen med det hele :P


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 okt 2010 16:25 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 aug 2006 16:21
Indlæg: 170
Geografisk sted: tågen
XxHeXeHxX skrev:
suffle, det er ik så sværdt.. put halvdelen i ca 0,5 gram og ryg til du er skæv,du pøves ik ryge mere eller mindre uanset hvor meget der er i den joint, hvis du kun kan tåle 0.25 så ryger du jo bare en halv joint og gemmer resten, det kræver ik den store egon olsen plan :P

wuschhead, tror ik du skal regne med man ik optager det, jeg bliver dobbelt så skæv hvis jeg ryger 2 hoveder lige efter hinanden, den dag hvor jeg tager et hoved og ik kan optage thc'en i kroppen stopper jeg da med at ryge, det er jo lidt det der er meningen med det hele :P


Jointen vil smage dårligt hvis han skodder den og gemmer til senere. Og det er da fuldstændig vanvittigt at putte 0,5gr god røg i en joint når man ikke ryger særlig meget. :stupid:

Nu er det ikke altid at det dealeren siger er sandt. Men hvis det er 120ér og med tanke på at du er nybegynder, synes jeg at du skal bruge 0,25-0,33g. Så har du til 3-4 joints. Der skal selvfølgelig lidt mere i hvis du ryger sammen med andre. (det kommer også an på størrelsen af jointen)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 okt 2010 17:33 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 jan 2008 23:39
Indlæg: 224
XxHeXeHxX skrev:
wuschhead, tror ik du skal regne med man ik optager det, jeg bliver dobbelt så skæv hvis jeg ryger 2 hoveder lige efter hinanden, den dag hvor jeg tager et hoved og ik kan optage thc'en i kroppen stopper jeg da med at ryge, det er jo lidt det der er meningen med det hele :P

Touché det havde jeg ikke lige tænkt på :P


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 okt 2010 18:21 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 feb 2010 23:28
Indlæg: 797
Geografisk sted: øen
Hampedyrker Newbie´n skrev:
XxHeXeHxX skrev:
suffle, det er ik så sværdt.. put halvdelen i ca 0,5 gram og ryg til du er skæv,du pøves ik ryge mere eller mindre uanset hvor meget der er i den joint, hvis du kun kan tåle 0.25 så ryger du jo bare en halv joint og gemmer resten, det kræver ik den store egon olsen plan :P

wuschhead, tror ik du skal regne med man ik optager det, jeg bliver dobbelt så skæv hvis jeg ryger 2 hoveder lige efter hinanden, den dag hvor jeg tager et hoved og ik kan optage thc'en i kroppen stopper jeg da med at ryge, det er jo lidt det der er meningen med det hele :P


Jointen vil smage dårligt hvis han skodder den og gemmer til senere. Og det er da fuldstændig vanvittigt at putte 0,5gr god røg i en joint når man ikke ryger særlig meget. :stupid:

Nu er det ikke altid at det dealeren siger er sandt. Men hvis det er 120ér og med tanke på at du er nybegynder, synes jeg at du skal bruge 0,25-0,33g. Så har du til 3-4 joints. Der skal selvfølgelig lidt mere i hvis du ryger sammen med andre. (det kommer også an på størrelsen af jointen)


hvis han kun kan tåle nogle hvæs så kan det da ik være så sværdt at proppe 0,1 i og ryge det han har jo røget før siger han, jeg skrev bare hvad folk normalt propper i, og jeg gemmer da tit en joint i nogle timer og kan ikke smage nogen forskel, self er den nok ik god hvis vi snakker om dagevis

hvis han så kun kan ryge 0,1 eller 0,2 så ved han det til næste gang, han får nok mere ud af at springe ud i det istedet for at hører hvad forskellige folk propper i deres joints med forskellige tolerance og andet, medmindre man er virkelig dum er det sværdt at overdosere meget med hash hvis man tænker sig lidt om, så om han ryger 0,2 0,4 eller hele jointen med 0,5 så er det vel ligemeget

forresten, ga du 100 kr for 1 gram ? der sidder da en og griner derude :P


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 okt 2010 20:25 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 aug 2006 16:21
Indlæg: 170
Geografisk sted: tågen
XxHeXeHxX skrev:
hvis han kun kan tåle nogle hvæs så kan det da ik være så sværdt at proppe 0,1 i og ryge det han har jo røget før siger han, jeg skrev bare hvad folk normalt propper i, og jeg gemmer da tit en joint i nogle timer og kan ikke smage nogen forskel, self er den nok ik god hvis vi snakker om dagevis

hvis han så kun kan ryge 0,1 eller 0,2 så ved han det til næste gang, han får nok mere ud af at springe ud i det istedet for at hører hvad forskellige folk propper i deres joints med forskellige tolerance og andet, medmindre man er virkelig dum er det sværdt at overdosere meget med hash hvis man tænker sig lidt om, så om han ryger 0,2 0,4 eller hele jointen med 0,5 så er det vel ligemeget

forresten, ga du 100 kr for 1 gram ? der sidder da en og griner derude :P



Sådan er det jo bar når man ikk har så gode kontakter. Det kan han jo ikk gøre for.
Og jeg har sku aldrig nogensinde puttet 0,5gr rigtig god klump i en joint. Det er da sygt spild. Så må det jo være fordi du ryger noget lorte tjald.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 okt 2010 20:37 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 19 apr 2010 15:15
Indlæg: 370
Geografisk sted: 2900 happiness?
Hampedyrker Newbie´n skrev:
XxHeXeHxX skrev:
hvis han kun kan tåle nogle hvæs så kan det da ik være så sværdt at proppe 0,1 i og ryge det han har jo røget før siger han, jeg skrev bare hvad folk normalt propper i, og jeg gemmer da tit en joint i nogle timer og kan ikke smage nogen forskel, self er den nok ik god hvis vi snakker om dagevis

hvis han så kun kan ryge 0,1 eller 0,2 så ved han det til næste gang, han får nok mere ud af at springe ud i det istedet for at hører hvad forskellige folk propper i deres joints med forskellige tolerance og andet, medmindre man er virkelig dum er det sværdt at overdosere meget med hash hvis man tænker sig lidt om, så om han ryger 0,2 0,4 eller hele jointen med 0,5 så er det vel ligemeget

forresten, ga du 100 kr for 1 gram ? der sidder da en og griner derude :P



Sådan er det jo bar når man ikk har så gode kontakter. Det kan han jo ikk gøre for.
Og jeg har sku aldrig nogensinde puttet 0,5gr rigtig god klump i en joint. Det er da sygt spild. Så må det jo være fordi du ryger noget lorte tjald.


Altså han gav 100 kr for et gram og hvad så? du aner da ikke hvor godt det er og selvom det kun var, lad os sige 60-70 kr hver hvad har han så mistet? 30 kr? tror ikke pushere sidder og griner over 30 kr..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 okt 2010 03:09 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 feb 2010 23:28
Indlæg: 797
Geografisk sted: øen
Hampedyrker Newbie´n skrev:
XxHeXeHxX skrev:
hvis han kun kan tåle nogle hvæs så kan det da ik være så sværdt at proppe 0,1 i og ryge det han har jo røget før siger han, jeg skrev bare hvad folk normalt propper i, og jeg gemmer da tit en joint i nogle timer og kan ikke smage nogen forskel, self er den nok ik god hvis vi snakker om dagevis

hvis han så kun kan ryge 0,1 eller 0,2 så ved han det til næste gang, han får nok mere ud af at springe ud i det istedet for at hører hvad forskellige folk propper i deres joints med forskellige tolerance og andet, medmindre man er virkelig dum er det sværdt at overdosere meget med hash hvis man tænker sig lidt om, så om han ryger 0,2 0,4 eller hele jointen med 0,5 så er det vel ligemeget

forresten, ga du 100 kr for 1 gram ? der sidder da en og griner derude :P



Sådan er det jo bar når man ikk har så gode kontakter. Det kan han jo ikk gøre for.
Og jeg har sku aldrig nogensinde puttet 0,5gr rigtig god klump i en joint. Det er da sygt spild. Så må det jo være fordi du ryger noget lorte tjald.


mit gæt er det har noget med tolerance at gøre, fordi DU bliver skæv af 0.2 er det ik sikkert at jeg bliver det, gider da ik sidde og lave en joint på 0,3 og så ik blive skæv så jeg kan blive nød til at lave en ny, det gir da ingen mening

det kan da godt være det "120'er" han får er dobbelt så godt som hvad de fleste andre sælger som 120, det ville da være fedt for ham, men ville nu aldrig give i nærheden af 100 kr for 120'er, og du tror måske en pusher ik griner over 40 kr's overpris, men hvis der bliver solgt 100 gram om dagen så kan du jo prøve at regne lidt på det


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 okt 2010 14:07 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 aug 2007 23:44
Indlæg: 131
Geografisk sted: Gemmer mig i nordsjællands skove..
0,3g til en joint er måske LIGE at presse citronen..

jeg vil sige 0,5g vil passe, uanset om det er 90'er eller 120'er vi har med at gøre - og som der også bliver sagt så fint, så kan man altid lægge jointen og stene lidt i askebærget, dog er det rigtigt at jointen får en noget "asket" smag, når den slukkes.

Du bliver helt sikkert skæv af 0,3g, men i min verden skal jointen sku også smage af lidt - det hele går ikke op i at blive så skæv som overhoved muligt jo.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 okt 2010 20:41 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 okt 2007 19:33
Indlæg: 454
0,3g hash og 3/4 smøg, så smager jointen stadig godt, 0,3g hash er RIGELIGT til en nybegynder! personligt bliver jeg godt skæv af 0,3 gram, og jeg har røget i nogle år. Dog er jeg med på at en lidt større joint er federe at chille med, den kan jo som sagt slukkes (synes ikke det påvirker smagen negativt. lad den brænde ud og pust evt en gang igennem filteret). Men selv en lille joint er svær at komme helt igennem hvis man ikke ryger så tit, ingen grund til at overdrive med doserne som mange gør.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 okt 2010 03:07 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 feb 2010 23:28
Indlæg: 797
Geografisk sted: øen
nu var det ik meningen at han skulle proppe 0,5 i alle sine joints hvis han aligevel ik kan ryge det

det var for at han kunne se hvor meget han pøves at ryge så han kan lave sine joints derfter, hvis han laver 0,5 og ryger 0,25 så laver han jo bare halvdelen for eftertiden, det er nok nemmere end at prøve at finde ud af hvad der er det rette for ham ved at høre hvad andre propper i sine joints med en anden tolerance og kvali


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 okt 2010 08:33 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 okt 2010 20:46
Indlæg: 12
Geografisk sted: Der hvor det sner
Jeg plejer at sige 0,4-0,6g pr. smøg jeg putter i. Og helst lav så små noller som overhovedet muligt, så får du mere ud af det :D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 okt 2010 12:53 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 16 okt 2010 12:47
Indlæg: 99
O,7 semi
0,5 ryger

Plejer ikke at købe andet end det og jeg ryger næsten aldrig joints mest bong så der skal lidt mere til for at gøre mig high


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 okt 2010 21:30 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 jul 2009 00:46
Indlæg: 255
Geografisk sted: Hanguk
0,4 ville være passende efter min mening :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 okt 2010 00:44 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 okt 2009 20:47
Indlæg: 161
Geografisk sted: The final frontier
med en gang velbagt tobak og tid til at blande hash og tobak rigtig godt, så kan man godt slippe af med 1/4 gram hash pr 1-1.5 smøg, det er et rimeligt godt blandingsforhold hvis man kan lide smagen af hash uden at skulle blive alt for skæv.

Som jeg har nævnt flere gange før, så kan jeg lide at rulle selve jointen stille og roligt og give mig god tid til det, ikke mindst for at nolre hashen ud. Ved rimelig god pollenhash kan man nolre det ud så det nærmest bliver til pulver igen hvis man gør det rigtigt, jo mindre dine noller er, jo bedre kan det blandes, og jo mere effektivt brænder de (mindre spildt hash), derfor bliver man også i sidste ende mere skæv og kan nyde smagen, plus at man får færre problemer med at jointen brænder skævt.

Hvis du ikke får nok ud af din joint, så øg dosis næste gang eller lav en lille ekstrajoint til at toppe op, det er god øvelse ;)

Normalt, hvis jeg ruller, så laver jeg 2-smøgers cones med 0.25-0.4g i med den mængde tobak jeg finder passende, hvis det er en "deler" så må man gerne være gavmild, dog ikke mere end 0.6-0.75g for en 4-personers, mere end det og du begynder at spilde for meget hash, og hvis der er flere end 4, kan det hjælpe at rulle en ekstra joint. Med de 0.6g kan newbies også være fint med selvom det er gode råvarer der kommer i. Alle får noget ud af deres puff, puff, pass ;)

_________________
Define normality!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 okt 2010 01:37 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 feb 2010 23:28
Indlæg: 797
Geografisk sted: øen
Foxx skrev:
med en gang velbagt tobak og tid til at blande hash og tobak rigtig godt, så kan man godt slippe af med 1/4 gram hash pr 1-1.5 smøg, det er et rimeligt godt blandingsforhold hvis man kan lide smagen af hash uden at skulle blive alt for skæv.

Som jeg har nævnt flere gange før, så kan jeg lide at rulle selve jointen stille og roligt og give mig god tid til det, ikke mindst for at nolre hashen ud. Ved rimelig god pollenhash kan man nolre det ud så det nærmest bliver til pulver igen hvis man gør det rigtigt, jo mindre dine noller er, jo bedre kan det blandes, og jo mere effektivt brænder de (mindre spildt hash), derfor bliver man også i sidste ende mere skæv og kan nyde smagen, plus at man får færre problemer med at jointen brænder skævt.

Hvis du ikke får nok ud af din joint, så øg dosis næste gang eller lav en lille ekstrajoint til at toppe op, det er god øvelse ;)

Normalt, hvis jeg ruller, så laver jeg 2-smøgers cones med 0.25-0.4g i med den mængde tobak jeg finder passende, hvis det er en "deler" så må man gerne være gavmild, dog ikke mere end 0.6-0.75g for en 4-personers, mere end det og du begynder at spilde for meget hash, og hvis der er flere end 4, kan det hjælpe at rulle en ekstra joint. Med de 0.6g kan newbies også være fint med selvom det er gode råvarer der kommer i. Alle får noget ud af deres puff, puff, pass ;)


0.25 hash og resten tobak til et 2-smøgs cones ? lyder sku ik særlig lækkert, ville sku ik proppe mere end max en ½ smøg til den dosis hvis det ik skal smage af lort, og så skulle jeg ryge 2-3 i træk, dvs 4-6 smøger på at blive skæv ? lyder hverken sundt, billigt, eller specielt godtsmagene


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 okt 2010 15:57 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 21 okt 2010 15:30
Indlæg: 10
Fyr det hele i og del den med en god ven! Sug det gram med en ven og så får i vinger. Er selv på vej ud i en 2½ måneds pause, efter et par måneder med røg.
Min faste rygerbuddy og jeg, plejede at putte 0.5g i en joint, da vi var nye i faget. Det gik sku' fint nok, det bliver du skæv af, når du ikke er så vant til det.
Nu er forbruget kommet op på 1-2g per joint, så vi holder en mindre pause. Halvanden eller en lang smøg og så er det fint, med 0.5g i det. Go' ryger :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 okt 2010 01:16 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 mar 2008 22:45
Indlæg: 97
2g pr joint?!! Rimelig vildt.. Det er måske en meget god idé med en pause.

Når i så er færdige med den, burde i prøve at ryge noget ordenligt :) Prøv eventuelt at få fat i noget skunk, eller noget hash der ikke er hårdt som sten, som dufter kraftigt og bobler når i sætter en tændt lighter til det. Og ja. Der skal i nok ikke putte et gram i en joint ;)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 okt 2010 13:39 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 07 jun 2008 04:38
Indlæg: 61
-


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 28 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team