Jeg vil gerne dele med jer hvad min kammerat og jeg har gået og lavet med vores kakti, her er det Peyote og San Pedro, og den podning af disse.
Vi startede i april med at plante begge over i nye og større potter i en jord blanding der hedder sig 2/3 perlite og 1/3 siet kaktusjord, og de stortrives heri
Alt jord der bruges har været en tur i ovnen inden.
Dette er lige efter de er blevet plantet om.

Vi havde desværre et par Peyoter der fik råd i roden, men vi fik reddet et knopskud og 2 halve peyoter, de 2 halve ligger og slår rødder stille og roligt, mens knoppen er podet på San Pedroen.
Den øvre del af San Pedroen blev lagt til at slå rødder, dette blev også gjort i april.

September.
Så tog vi os så af det San Pedro skud der havde ligget og slået rødder, så ser vi dette syn på den, fantastisk

, den blev sat i en jordblanding der hedder 1/2 perlite og 1/2 siet kaktus jord.
Den har dog fået en lidt krum top imens den har lavet rødder... Men så er der jo en mulighed for en ny podning næste år

De 2 halve Peyoter der har ligget og lavet rødder kommer sig stille og roligt
Nogle der har nogle råd til hvordan at man bedst får dem i gang igen??
Min ide at en god søjlekaktus at pode ovenpå, eller lægge dem ovenpå noget helt rent sand og lade naturen gå sin gang....
Hvad er jeres bud????

Vores fine podning fra i april har fået sat nogle fine rødder imellem de 2 kakti, det ikke rigtig vokset men mon ikke det kommer til næste år.

Og til slut lige et billed af den Peyote der blev plantet om i april, hvor dens knop er vokset fint hen over sommeren

Der vil komme mere op jo mere der sker for de kære små.
Vi vil her i løbet af denne måned få en letter ranglet San Pedro, der har været udsat for skoldning tidligere, den skal lige have en hjælpende hånd på rette vej igen, det skal nok blive meget spændene

Indtil næste gang, må I nyde den dejlige natur

Hilsen Nisse