Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 apr 2024 00:45


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 05 nov 2000 00:43 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 27 okt 2000 01:01
Indlæg: 9
Geografisk sted: Odense,Dk
Trippers!!
Jeg har læst flere steder at hunhumleplantens blomster er mildt euforiske hvis de bliver røget, nogen der har et indlæg omkring dette???
Hilsen Rasmus Rødskæg


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 nov 2000 03:46 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 21 jul 2000 01:01
Indlæg: 29
Geografisk sted: Silkeborg, Jylland, Danmark
Kun at, Humle er i familie med hamp. Og ubestøvede hun-blomster, fra humle, også giver en virkning, hvis de indtages. dog ikke så kraftigt som hamp. i gamle dag, lagde man hun-blomster, fra humle, i et pudevor, hvis man led af søvnløshed.

Det er faktisk muligt at pode, en hun-blomst, fra humle, på stammen fra en hamp plante, og derved dyrke "lovlige", THC-indholdende planter.

Så vel et okay alternativ, til hoveder der søger nye "højder" Billede

PSY-


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 nov 2000 15:02 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 27 okt 2000 01:01
Indlæg: 9
Geografisk sted: Odense,Dk
Halløjsa
Ja, det med podningen har jeg godt nok læst, men har endnu aldrig hørt om nogen der har haft succes med det. Man skulle også kunne pode en tomatplante på en pigæble, og derved få atropinholdige tomater.....tips til madpakken måske..ha ha.
Hilsen Rasmus Rødskæg


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 nov 2000 16:16 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 13 jul 2000 01:01
Indlæg: 210
Geografisk sted: Sverige
Er pigæble det samme som Brugmansia? Billede

Hilsen, Xanadu


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 nov 2000 21:31 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jul 2000 01:01
Indlæg: 1492
Geografisk sted: Someplace!
Jamen det lyder da spændene det der med podning. Men giver det ikke lidt et problem at hamp er etårig fordi jeg mener, hvis man skal havde en grundstamme at pode på kan det jo godt tage lidt tid også når humlen jo ikke at vokse så længe på stokken til at den bliver særlig stor ! Eller tager jeg fejl. Ligegyldigt hvad kunne det være fedt med mere info ! Jeg tænkte på Rolf er det sådan at polititet har været efter dig eller hvad ?

------------------
Støt fri hash !


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 nov 2000 01:01 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 aug 2000 01:01
Indlæg: 1461
Geografisk sted: Sjælland
Det der med podning af hamp på humle, er det ikke en af de der gamle hippiemyter? Jeg har læst adskillige threads på lycaeum netop omkring dette emne og de har alle nået til den samme konklusion: at der ikke bliver produceret THC i topskuddene.
Noget andet jeg hørte her den anden dag var at man i holland er begyndt at pode udviklede topskud på mangotræer. Dette skulle så medføre at skunken ville af smage af søde mangofrugter. Er der nogen der be- eller afkræfte dette?

Slappajaya!!

Ashoka


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 nov 2000 10:13 
Offline
In our memories

Tilmeldt: 18 jul 2000 01:01
Indlæg: 1323
Geografisk sted: Periferien af Århus
Brugmansia tilhører natskyggefamilien ligesom pigæble...

Brugmansia er et eller andet træ, som får nogle kanon kønne tragtformede blomster

------------------
Respect the shrooms and the shrooms will respect you :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 nov 2000 21:22 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 27 okt 2000 01:01
Indlæg: 9
Geografisk sted: Odense,Dk
Hejsa
Det burde ikke være noget problem at pode humle på en hampplante, da den eneste grund til at en hampplante er enårig er blomstringen, og da hamp er en langnatsplante(dvs blomstrer kun når natten varer et vist antal timer), skulle kunstigt lyst være løsningen. Men jeg tror at rolf blander tingene lidt sammen, at pode er ikke det samme som at bestøve.
Hilsen Rasmus


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 nov 2000 01:33 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 aug 2000 01:01
Indlæg: 1461
Geografisk sted: Sjælland
Det er ikke noget problem at pode humle på hamp, men hvorfor skulle man dog gøre det. Jeg har søgt lidt mere på nettet og fundet ud af at det er en myte:

"One of the most persistent myths in marijuana lore concerns grafting Cannabis to its closest relative. Humulus, the hops plant of beer-making fame. The myth is that a hops scion (shoot or top portion of the stem) grafted to a marijuana stock (lower stem and root) will contain the active ingredients of marijuana. The beauty of such a graft is that it would be difficult to identify as marijuana and, possible, the plant would not be covered under marijuana statutes. Unfortunately, the myth is false. It is possible to successfully graft Cannabis with Humulus, but the hops portion will not contain any cannabinoids."

Andre steder med information om podning af humle på cannabis: http://www.mellowgold.com/grow/mjbotany/marijuanabotany2.html http://hbd.org/hbd/archive/1027.html#1027-18

der er garanteret flere steder med information om emnet, men jeg er for doven til at finde dem. Sagens kerne er den at hamp producerer THC i sine blomster og humle producerer lupilin i sine blomster. Derfor ville der ikke være nogen grund til at pode humle på hamp - for at kamuflere sine planter - eftersom humleblomsterne kun ville indeholde lupilin og ikke THC. Det kunne da være sjovt at prøve det om alle omstændigheder, bare for at se om humleblomsterne bliver størrer eller vokser hurtigere.

MvH
Ashoka

Billede


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 22 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team