Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 aug 2025 23:01

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: skunk bongmix
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: århus
hej mig og min ven skal lave noget bongmix af noget skunk. vi er i tvivl om man skal lave det helt identisk med hash bongmix angående ristning af tobak, da skunk ikke smager specielt godt i en fed med ristet tobak.

vi har noget rigtigt godt skunk og kunne godt tænke at udnytte røgen så meget så muligt (så meget mix som muligt)

vores spørgsmål er så hvordan vi skal blande det sammen. Skal skunken i gryden med tobakken efter det er ristet, eller skal det først blandes i bagefter?

Medlem

Geografisk sted: Århus
Skunken smager en milliard gange bedre hvis tobakken er ristet. Jeg er heller ikke tobaks ryger. Rist tobakken rigtig godt først og derefter bland med skunk = Ryg. Held og lykke

Medlem
Brugeravatar

skunk skal kun mixes med tobak i joints for at holde en glød. grind et ren mix og sug det. så kan endda smage hvad man ryger ;)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
ja! ryg det rent!

Medlem

Har hørt det råd med at man ikke skal riste når man ryger skunk før. Hvorfor ikke? Jeg er helt klart af den opfattelse at det smager bedst med en lille smule ristet tobak. Anyway ryg din skunk rent på bongen

Medlem
Brugeravatar

ellers er det også skidegodt at lave et hashmix og så putte grindet skunk på toppen af hovedet !

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Skunk og pot skal der en 1,5;1 ratio (skunk/smøg)
Har aldrig rigtig haft muligheden for at eksperimenteret med det, men kommer forhåbentlig til efterårets høst!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Spørg lige dig selv hvad du vil med tobak, når grinded skunk jo bare er en anden form for tobak, end den der er i dine cigaretter. Et hovede smager imho meget bedre og kradser meget mindre, hvis det er rent skunk uden tobak, end hvis det er et bongmix med tobak+skunk/hash. Det du får ud af tobakken er, at du skal suge mere røg for at suge mere skunk. Det er langt lækrere at suge en mindre mængde, men mere potent røg, så rammer det også hårdere og smager bedre.

Have fun, skunk på bong så vil man fandme være skæv :D god ryger

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Manze skrev:
Skunk og pot skal der en 1,5;1 ratio (skunk/smøg)
Har aldrig rigtig haft muligheden for at eksperimenteret med det, men kommer forhåbentlig til efterårets høst!

Du har aldrig "eksperimenteret" med det, men anbefaler et specifikt blandingsforhold LOL???

Som de andre siger: Ryg rent :wink:

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: bronx
ryg det rent, hvis i tager 1 g. og smider på hovedet, kan i let ryge på det en 6-8 gange før i behøver skifte skunken.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvor?
fhking skrev:
hvis i tager 1 g. og smider på hovedet, kan i let ryge på det en 6-8 gange før i behøver skifte skunken.

det ville jeg godt nok aldrig gøre.. Det må da smage aaf bæ :peace:

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: århus
vi tog chancen og smed 4 smøger i til dette ene gram skunk, og må indrømme at jeg aldrig har udnyttet 1g skunk så godt før :D
mixet holdte fra ca. klokken 15:OO - OO:OO og hvert hoved smagte helt fint og af skunk.

har før suget rent skunk på bong og det er selvfølgelig toppen, men hvis man sidder i en situation hvor man har brug for et mix til længere tid uden den store mængde røg. kan jeg helt klart anbefale det :)

(ps. vi ristede smøgerne i gryde og der efter blandede vi det op med den fint hakkede skunk)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det var da godt nok et tyndt mix.

Medlem

Geografisk sted: Meget langt væk fra virkeligheden
godt nok et fesent mix :P.. når jeg ryger skunk på bong blander jeg det omkring 50-50 og så lige en smule tjald i også .. det blir man ihvertifald dejlig basket af ..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ved havnen
havde nok ristet 2,5-3 smøger til den mængde skunk på bong og jeg er hverdagsryger, så hvis ikke trådstarteren er det så lyder det for mig ikke som en forkert blanding. eftersom han jo selv siger det smagte fint af skunk:) Husk på at skunk smager utroligt meget mere igennem end hash gør.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ved et træ, nær en flod hvor manden fra Aran går rundt og rundt.
holdte 1g skunk i 9 timer? o:

"The universe doesn't owe us condolence or consolation; it doesn't owe us a nice warm feeling inside." ― Richard Dawkins

Medlem

Geografisk sted: Bornholm
Skunk og god weed brænder fortrinligt i bongen. Om det smager bedre er en smagssag, men drop dog for guds skyld det der lorte princip med at blande så meget tobak som muligt i. Jeg kender bongrygere i slutningen af tyverne, som hoster sorte slimklatter op dagen lang. I skal tænke på jeres helbred, for daglig bong rygning er altså ikke noget du overlever i 30-40 år f.eks. Bong er super skadeligt for lungerne, og hvis du bare hamre hoved efter hoved i dig, så smadre du dine lunger. Ryg det rent. du bliver mere skæv af det, og du er bedre imod dine lunger. du skal ikke komme og fortælle mig, at du bliver mere skæv, af dit gram hash, hvis du putter 1 smøg i mixet, i stedet for en halv. Indholdet af THC er præcis det samme, det eneste du bruger tobakken til er jo for at få tjumsen til at brænde ordentligt. Mere tobak = mere lungesnavs. Du bliver ikke, og jeg gentager, du bliver IKKE mere skæv af at lave mildere mix. Du får bare flere bonghoveder ud af dit mix. Alt for mange mennesker ødelægger det for dem selv, fordi reptil hjernen styre deres liv, og ikke omvendt!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Nu går jeg offtopic med et spørgsmål. Det ser alligevel ud til at debatten er besvaret.

Hvorfor er bongrygning så meget værre end normal joint rygning? Mængden af tjald og tobak er jo den samme.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Krimse - jeg tror det har noget at gøre med måde du ryger på.

Du fylder lungerne fuldkommen med røg ( hvis du suger okay store hoveder )
og der er i hvert fald en del belastning imens man suger, om det er overbelastning ved jeg ikke.
En af mine venner der har røget bong i 15 - 17 år oplevede efter en aften med heftig bongrygning
at hans lunge klappede sammen / kolapsede eller sådan noget, så han røg på hospitalet i en helveds fart.
Han har så også svært astma os.v

Jeg har hørt rygter om ( ved ikke om den er sand ) at vandet gør røgen fugtigere og derved mere skadeligt,
har lidt svært ved at tro på dem må jeg indrømme, men sommetider når man suger et bonghoved er det ufatteligt meget
røg man får presset ned, nogle gange unødvendigt meget røg, mange suger jo til bonghovedet er tomt, og er hovedet
lidt hårdt presset suger man som en i helvede ( igen belastning af lungerne ) jeg tror bare det er det hele, mere røg, os.v

Men ja jeg har også undret mig lidt over det før, man kan jo ryge et bonghoved og blive lige så skæv som hvis man røg
en hel joint, og man ryger mere tobak hvis man ryger en hel joint, det må da skade mere ?
Jeg gennemrister min tobak i gryde, så meget af jeg næsten ikke kan gøre et toilet papir brunt
når jeg puster en lunge ud igennem det, ikke i forhold til med en normal smøg
( self hvis jeg har proppet meget tjald i så jo )

TIL TOPIC:
Jeg kan godt finde på ( hvis jeg har meget skunk ) at tage et kvart til et halvt gram og nærmest pulverisere det,
og blande det op i et færdiglavet bongmix uden at varmemixe skunken self.
Det smager sku meget godt, men som sagt kun noget jeg gør hvis jeg har meget skunk og tjald,
og bare gerne vil sidde og lege lidt med det eller hvad man siger :P, har også prøvet det smager af røv, men det kommer som regel and på skunken.

Men rent skunk på bong er altså også lækkert !

Senest rettet af Mr.Pink 09 sep 2010 18:45, rettet i alt 2 gange.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hanguk
ville sige at skunken bare skal ryges rent på bong, og det smager nu meget godt med ristet tobak og skunk i en joint efter min mening? :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]