Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 aug 2025 04:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej :)

Ja, jeg må desværre indrømme at det her er endnu en af de frygtede forumposter hvor noobs skal have hjælp til skoleopgaver, men sagen er den at jeg skal til at skrive SRP (StudieRetningsOpgave). Jeg vil utroligt gerne skrive om cannabisforbudet i USA og derfor fagkombinationen historie og engelsk. Til min store overraskelse er det dog et krag at man har en skønlitterær tekst (på engelsk).
Derfor: er der nogen der kender til noget skønlitteratur om hash, der ikke handler om misbrugere??

:gud:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
For lige at være helt sikker: Skal det være i form af en bog eller er net-artikler og den slags tilladt?

Junior medlem

Hmm. Altså en bog er jo bare tekst på papir, så derfor kunne man vel også godt bruge tekst fra andre steder end papir. Når det er sagt er gymnasiet dog generelt ret skræmt af internettet og vil måske nok se ned på det, men det er en risiko jeg er villig til at tage :)
Har du da noget i tankerne?

Junior medlem

Så vidt jeg ved, så kan du også se en film når det netop er engelsk. Eller også bliver det først næste år, det bliver tilladt... Men netop kravet om skønlitteratur kan godt blive lidt problematisk. Jeg kender ikke vildt mange engelske bøger, som indeholder et stort forbrug af cannabis. Men ellers kan du tage bøger, som bare beskæftiger sig med med stoffer. "Naked Lunch" af w. Burroughs eksempelvis eller "Trainspotting" af Irvine Welsh. Men kan ellers ikke lige umiddelbart komme i tanke om engelsk skønlitteratur om cannabis.
Forresten så tror jeg sagtens du kan bruge tv-serien "Weeds" i din SRP. http://en.wikipedia.org/wiki/Weeds_(TV_series) hvis du vil vide mere.

Junior medlem

@tåge:
Jeg tror det skal være en tekst - tror faktisk ikke man på noget tidspunkt må have en film som primærkilde (det er i hvert fald 3.g nu og vi må ikke ;) ). Naked Lunch virker til at et rigtig godt bud, men stadig meget langt fra hvad jeg sådan havde i hovedet. Måske noget med at holde Harry Anslinger op imod Beat-generationen eller noget i den dur.
Jeg har desværre slet ikke fulgt med i Weeds så det bliver nok noget af en udfordring at få fulgt op på det hele.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]