Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 aug 2025 23:01

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej psyche

Jeg har en ven som har røget et par gange før, men hver gang fået voldsom paranoia.
Jeg vil utrolig gerne ryge med ham, men han er bange for at få paranoia på samme måde igen.
Nogen der har nogle tips til hvordan han kan "overvinde" paranoia'en og komme over på vores side high'en?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Han skal ihvertfald ikke ryge, hvis han er det mindste i tvivl!

Hvis han er bange for at få noia på af at ryge, så er det helt sikkert det ringeste udgangspunkt at ryge sig skæv på.
Han skal være tryg ved oplevelsen, ellers er der ikke noget ved det, og han kan nemt risikerer at han får verdens mest nederen skævert.

Min rumbo siger også at han får en nederen skævert hver gang, men han siger også at han har en forventning om at det bliver ligeså nederen som sidst, og så er det jo ikke så mærkeligt.

Dedikeret medlem

Personligt ville jeg nok drikke en øl eller tre efter jointen, det fjerner i hvert fald de "stressende" elementer fra cannabisrusen for mig. Men jeg nyder også at være skæv uden alkohol, så jeg kan af gode grunde ikke sætte mig helt i hans sted.
Nogen får det godt nok dårligt af at blande de to rusmidler, men så længe dosen holdes lav (både med hensyn til tjalden og alkoholen), så tror jeg ikke det bliver et problem.

Men dybest set, så synes jeg da ikke at han skal ryge hvis han synes at det er ubehageligt.

Admin
Brugeravatar

Enig med Halose og culpepers. Det er en dårlig ide at ryge, hvis han får paranoia af det. I værste fald kan det være en psykisk lidelse, som ligger og ulmer under overfladen. Og så kan det være en meget dårlig idé at friste skæbnen. Muligvis er det bare sådan for ham med det stof. Under alle omstændigheder er der da ingen grund til at ryge, hvis man synes det er ubehageligt.

-Jimmy Carter

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ved et træ, nær en flod hvor manden fra Aran går rundt og rundt.
Der faktisk en mulighed at lyve lidt overfor ham. 8)
Har du hørt om Placebo og Nocebo før? Hjernen er faktisk en så kraftig ting, at den kan gøre dig syg, give dig paranoia, give dig smerte og selv dræbe dig, hvis at du bare er nok overbevist om det! Du burde læse lidt om det, det er faktisk meget spændende.

Min pointe er, at han regner med at få noia på næste gang han ryger, ergo vil han få noia på. Hvis at du nu giver ham noget skunk eller pot, og siger konkret; Det her kan simpelthen ikke give dig noia på, og VIL med 100% gøre dig high/skæv. Og så selv, opfører dig utrolig skæv, og sidder og griner mere end naturligt. Så vil han blive overbevist.
Dette kræver dog, at han ikke har så stor forstand på cannabis. Men det lyder heller ikke helt som om at han har det, udfra det du skrev. :-)

Det er dog ikke 100% sikkert, men det kan virke. :-)
Har gjort det mange gange med mine mindre fætre når, at de er køresyge, så giver vi dem normalt bare en vitaminpille, og siger at det er en pille til køresyge. Nogle minutter efter har de det fint. :-)

"The universe doesn't owe us condolence or consolation; it doesn't owe us a nice warm feeling inside." ― Richard Dawkins

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: midtjylland
Hvad med at ryge noget weed med højt CBD indhold, det skulle virke antipsykotisk. Så kan man jo rigtig få noia :)

Medlem

jeg vil også sige, at de eneste gange jeg har fået udpræget paranoia, var når jeg røg skunk, som jeg regner med havde et højt THC-indhold i forhold til CBD og CBN...
Så hvis i bare prøver med en ornli' syg sort blød sofa-stener hash, kunne det være det ville være bedre for din ven?

Junior medlem

Geografisk sted: Hjemme hos Mormor.
Hvis der bare er den mindste tendens til ægte noir, så ville jeg råde ham til at lade helt vær!

Har desværre oplevet at en ven som gik helt kold efter han begyndte at ryge (Det skal lige siges at han lider at skizofreni, og har "papire" på hans diagnose). Tror grunden til det, er at cannabis sommetider, sætter gang i nogle tanker hos os rygere, som ikke-rygere nok ikke oplever.
og de, ofte lidt dybere tanker kan sætte gang i folks i forvejen værende personlige problemer. Selvfølgelig er det kun en påstand som jeg kommer med og ikke dokumenteret fakta.

Håber virkelig i finder ud af det, og han får styr på det :)

HrKnudsen: Nocebo er virkelig skræmmende, læste en artikel i ils. videnskab om det. Sygt hvad vores hjerne kan præstere.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ved et træ, nær en flod hvor manden fra Aran går rundt og rundt.
5 Dices skrev:
HrKnudsen: Nocebo er virkelig skræmmende, læste en artikel i ils. videnskab om det. Sygt hvad vores hjerne kan præstere.

Præcis, overvejede også om at det nu var en god idé efter at jeg havde skrevet det. Det er måske ikke så godt at "lege" med hjernen på den måde. d:

"The universe doesn't owe us condolence or consolation; it doesn't owe us a nice warm feeling inside." ― Richard Dawkins

Medlem

Geografisk sted: Omnipresent
Hvad med et godt setting? Jeg ved at en af mine venner fik det ad helvede til da han røg i en vens lejlighed, fordi han havde uro i hovedet, og var utryg. Men han havde det sgu fint med noget hygge gaming og et lille sug på en pind :D Orden det hele, så i ikke behøver lave noget, andet end at være indenfor og hygge. Hav noget cola klar, masser af lækker mad, hyggelige film (how high kan alt for godt anbefales :gud: ), og bløde dyner og stuff. Så burde han få det rart efter en pind :D

what is it worth - if anything at all?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]