Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 13:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

I modsætning til fx. USA, Canada, Holland osv. hvor der primært ryges pot og skunk? :)

Nogen der ved hvorfor? :)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Et land som Marokko som meget af det europæiske cannabis importeres fra, eksporterer det som hash - det er meget mere kompakt at smugle :)

Medlem

Geografisk sted: Århus
Hash kulturen er fantastisk i Danmark - Det er nemmere at få ind, tjene flere penge. Og desuden er der også så meget godt hash i Danmark at det er helt vildt i forhold til andre lande. Ud over Hollands egen producerede hash så har vi her i DK meget bedre import hash.

Medlem
Brugeravatar

så vidt jeg ved er alle mine venner også mest til hash. inklusiv mig selv :)
der er nu ikke noget som en dejlig hash der planter dig solidt i sofaen.
:joint: Hurra for rygepause.

Insane psychedelia user!

Svjv er det meste hash som bliver solgt i holland noget der er importeret. Desuden er det også nemmere at finde super kvalitet dernede ifht herhjemme. Så det tror jeg ikke helt holder, kristian.
Men jo, vi har da en forholdsvis høj standard herhjemme, hvis vi kigger på KBH og andre store byer. Men ude på vestkysten hvor jeg oprindeligt kommer fra, er der sgu langt i mellem snapsene, selvom det helt sikkert er blevet bedre de sidste 5~10år.

Jeg tror helt sikkert også at grunden til at vi har mere hash end grønt her i landet, er fordi det er nemmere at smugle. Når vi bor i et klima som ikke tillader at gro året rundt, bliver det jo nødt til at komme udefra, hvis der skal være nok hele året.

Medlem
Brugeravatar

F:C:A:R skrev:
Svjv er det meste hash som bliver solgt i holland noget der er importeret. Desuden er det også nemmere at finde super kvalitet dernede ifht herhjemme. Så det tror jeg ikke helt holder, kristian.
Men jo, vi har da en forholdsvis høj standard herhjemme, hvis vi kigger på KBH og andre store byer. Men ude på vestkysten hvor jeg oprindeligt kommer fra, er der sgu langt i mellem snapsene, selvom det helt sikkert er blevet bedre de sidste 5~10år.

Jeg tror helt sikkert også at grunden til at vi har mere hash end grønt her i landet, er fordi det er nemmere at smugle. Når vi bor i et klima som ikke tillader at gro året rundt, bliver det jo nødt til at komme udefra, hvis der skal være nok hele året.

så det du siger er at i holland hvor cannabis bliver tolereret af politiet, skulle alle coffee shopsne importere illegalt hash og dermed støtte pusher markedet (eller hvad det nu er) argh lyder det ikk lidt vandet, :?:

Site Webmaster
Brugeravatar

Wushu, Det meste hash der bliver solgt i coffee shops bliver illegalt importeret.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Insane psychedelia user!

@wushu: Det er lige præcis det jeg siger. At det så lyder vandet, kan du have ret i. Det er derfor den hollandske model er fucked up og uholdbar.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
F:C:A:R
Har du nogle kilder på det ?
Man kunne måske godt forstille sig at der blev smuglet mere special hash ind over grænserne,
noget der måske ikke var tilgængeligt i deres eget land, selv om jeg har svært ved at forstille mig hvad det skulle være.
Det kan jo lave deres egen super røg, eller efterligne andres lande måde at producere på hvis de vil have noget der ligner.
Så jeg kan bare ikke se grunden til det ? priser ? ?

På den anden side kan jeg se een grund.
Man skal jo nærmest eje en coffeshop for at få lov til at købe meget hash af gangen ikke ? eller tager jeg fejl ?
Og måske er det til at få til billigere priser andre steder, det ved vi jo ikke..

Så man kunne jo forstille sig at der var folk der ville starte sin egen lille private forretning uden om staten,
er det sådan du mener det hænger sammen ? eller er der en anden forklaring ?

Igen, har du nogen kilde eller er det bare snak ?

Insane psychedelia user!

@eskapisme: Yeps.
Citat:
The other major issue around the coffee shops is the "backdoor problem," wherein, while retail sales at the coffee shops are tolerated, the wholesale supply of cannabis to the coffee shops remains tethered to a criminal netherworld.

Hov vent! det forklarer jo ikke at der bliver importeret hash, men blot at det er kriminelle der står for leveringen til coffee shopsne. Men det er sandt, det ville du også vide hvis du havde været dernede. Butikkerne bugner af udenlandsk hash.

Senest rettet af Røvkussen 09 jul 2010 16:12, rettet i alt 2 gange.

Medlem
Brugeravatar

Problemet ligger i at Cannabis ikke er legaliseret i Holland, men derimod afkriminaliseret.

http://cannabismyter.dk/cm/cannabismyter.php#xtocid3825043

Site Webmaster
Brugeravatar

Eskapisme:

Hash er ikke lovligt i Holland. Coffeeshopsne kan hverken købe eller fremstille hash lovligt.
Det er kun tilladt at være i besiddelse af max 5 planter.
Af den grund styres salget af cannabis til coffeeshops kriminelle organisatioer og det er noget nemmere at importere i containervis end at skulle skjule hampmarker i holland.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Dedikeret medlem

Jep, cannabis er stadig ulovligt i Holland, præcis som rbp og F:C:A:R beskriver. Der ses dog fra myndighedernes side gennem fingre med besiddelse af, og handel med, beskedne mængder cannabis. Denne praksis - at hash er ulovligt men "tolereret" - kalder de gedogen.

I øvrigt er det også min erfaring at langt det meste hash på de Amstedam'ske coffee shops stammer fra udlandet (Marokko og orienten) hvorimod potten og skunken tit er hollandsk-dyrket.

Senest rettet af Culpepers 09 jul 2010 16:28, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Som nævnt, det kan jo være fremstillet i holland og stadig ligne udelandsk hash på en prik.
Samtidig kan de måske finde på at fortælle kunderne at det kommer fra marok eller nepal, ligesom pusher i dk kan.

fandt dette her, kan ikke linke da jeg ikke ved om det har noget med forhandler at gøre:
Citat:
# Possession and production for personal use are considered misdemeanours. However, possession of cannabis for personal use is not prosecuted up to five grammes or five cannabis plants.

# Coffee shops are allowed to stock a maximum of 500 grammes of cannabis.

# Large-scale production, export or import of cannabis is illegal, and should always be prosecuted.

# In other words: coffee shop owners can legally sell cannabis but they cannot legally buy it.

Så ja det er åbenbart rigtigt nok noget af det du siger, og man må så have 500 g, men at lave cannabis i holland og impotere det til coffeshops må de vel gerne ?
Altså, der er jo steder i holland hvor de dyrker cannabis, og jeg går da ud fra nogen sælger det til de coffeshops ganske lovligt ? eller tager jeg helt fejl ?

Dedikeret medlem

eskapisme skrev:
Som nævnt, det kan jo være fremstillet i holland og stadig ligne udelandsk hash på en prik.
Samtidig kan de måske finde på at fortælle kunderne at det kommer fra marok eller nepal, ligesom pusher i dk kan.

Jeg tvivler på at det forholder sig sådan, da Hollandsk cannabis ("nederweed" og lignende) er i ret høj kurs dernede.

Junior medlem

Geografisk sted: Min elskede Silvan flyttekasse!
Jeg må nok holde mig til skunken, og jeg har aldrig været så væltet som alle de gange jeg har været på coffeeshops dernede. Damn! Kvaliteten i forhold til prisen er langt mere gunstig end i Danmark, selvom vi nu også har nogle gode rygere herhjemme. Er blandt andet fan af Chronic, Amnesia og Lemon blandet sammen!

Så er jeg godt plantet i sofaen og er ikke langt fra Morten & Peter stadiet.

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
sebdk skrev:
I modsætning til fx. USA, Canada, Holland osv. hvor der primært ryges pot og skunk? :)

Nogen der ved hvorfor? :)

Skulle mene at det skyldes at det meste røg i danmark er indsmuglet, mens det meste i USA, Canada og Holland er lokalt dyrket.

Hash er bedst til smugling fordi det fylder lidt, mens skunk er bedst til lokal dyrkning fordi det ikke skal forarbejdes (bare tørres) og derfor kan blive hurtigt sendt afsted, så dyrkerne ikke ligger ind med mere end nødvendigt på noget givent tidspunkt.

Jeg tror at grunden til at der indsmugles mere i Europa end det amerikanske kontinent, er, at de store hashproducerende lande fx. som Marokko og Libanon er forbundet med det europæske kontinent, og at det er langt nemmere at smugle via landruter end båd og fly. Især når ruten går hele vejen over atlanten.

Holland er undtagelsen pga. mere liberal lovgivning, selv om fremskaffelsen af planten stadig er ulovlig.

Dernæst kan det ikke udelukkes at den etablerede kulturpræference for hash eller skunk i et givent land genererer mere efterspørgsel på disse produkter, og at der derfor er et større marked for dem.

Junior medlem

SLET DENNE PROFIL skrev:

^^Det sidste sted i danmark der er "Langt imellem snapsene" er da på vestkysten, så er det da noget med kontakterne der slår fejl.. ;) ^^

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]