Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 12:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Kanna
Medlem
Brugeravatar

Hej Psy,

Jeg har netop bestilt 10g kanna der bliver beskrevet således på hjemmesiden:

"Brug af Kanna blev første gang iagtaget i Sydafrika i midten 1600 tallet. De indfødte stammesamfund havde stor glæde af den fermenterede Kanna, der både blev røget, tygget og spist for fornøjelsens skyld.

Sceletium tortuosum
Indhold: 10 g fermenteret og pulveriseret Kanna
Oprindelse: Sydafrika
"

10g lyder af rimelig meget, så jeg regner ikke med at det er så utrolig potent. Det er nemlig heller ikke nogen ekstrakt..
Har det, at det er fermenteret noget at sige, eller kan det blot ignoreres?
Kan jeg benytte tyggegummi-metoden på præcis det her produkt, eller skal jeg sniffe det, og lide den uendelige smerte af Kanna'ens nådesløse spark i nosserne?

Billedet ser således ud på hjemmesiden -
Billede

Hvad vil en normal dosis ligge på for produktet, og hvordan skal jeg måle det hvis jeg ikke har en vægt der er følsom nok?
EDIT: Kan jeg bruge fks. en knivspids eller te-ske til at måle med? Forstå mig nu ret, jeg er klar over at jeg ikke skal sniffe en hel te-ske fyldt med kanna, men bruge skeen til at måle med..

- Nikolaj214

Titel: Re: Kanna
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Nogle mennesker mærker med det samme effekten af kanna'en, når det ryger op i snudeskaftet... Andre kan slet ikke mærke noget. Det lader til at nogle mennesker har en naturlig tolerance over for det.. :roll: Har aldrig anvendt en vægt og mit kanna var 5x ekstrakt... Lagde simpelthen bare nogle baner op og sugede til jeg kunne mærke det.. Og for satan det trækker tåre! :shock:

Brugte engang tyggegummi metoden kombineret med store baner kanna, hvor jeg simpelthen OD'ed så at sige på det :) Følte at hele min krop var stimuleret og det er ikke det fedeste, når man er på vej i seng :roll: Mine pupiller var udvidet en hel del og jeg fik små rystelser og muskelsammentrækninger i armene.. Forsvandt efter ca. 20 - 30 min.. Så det er ikke være end det er :wink: Men lidt en speciel følelse at have, når man ikke regner med at lortet virker :D

:peace:

Cannabis entusiast

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ang. doser:
http://www.drugs-forum.com/forum/showthread.php?t=95136

Cannabis entusiast

Medlem
Brugeravatar

Tak for svaret, Nikolajsen (navnebror!)

Hvor lange var de baner du skulle bruge for at kunne mærke noget cirka?
Hvor meget skal der bruges til tyggegummimetoden i forhold til hvad der skal sniffes?
Hvis man fks. skal sniffe 100mg for at mærke noget, skal man så putte 300mg på et tyggegummi for at kunne mærke noget?
Hvor voldsom er pupiludvidningen og tårerne?
Jeg skulle gerne kunne holde et straight face efter en streg, og ikke se ud som om jeg lige har grædt..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvor lange var de baner du skulle bruge for at kunne mærke noget cirka?
- Sådan ca. 4 cm lange og ½ cm brede... Man mærker det rimelig hurtigt så bare sug til du kan mærke det ;)

Hvor meget skal der bruges til tyggegummimetoden i forhold til hvad der skal sniffes?
- Det må jeg ærligt talt sige at jeg ikke ved helt.. Tyggede vidst bare to stk. stimerol tyggegummier og rullede det i kannaen (Dårlig HR, i know) :)

Hvis man fks. skal sniffe 100mg for at mærke noget, skal man så putte 300mg på et tyggegummi for at kunne mærke noget?
- I princippet ja, men når det sniffes er effekterne meget tydeligere, end når det indtages oralt..

Hvor voldsom er pupiludvidningen og tårerne?
- pupiludvidelsen er ikke så gal igen, men de er mere udvidet end normalt... Pupillerne trækker sig også sammen når du stiger ind i noget lys, hvilket er en god huskeregel at have i baghovedet ;) Tårerne afhænger jo selvfølgelig af, hvor meget du sniffer, men der kan skam godt tvinge sig en tåre eller to frem..

Jeg skulle gerne kunne holde et straight face efter en streg, og ikke se ud som om jeg lige har grædt..
- Fakta er at kanna river godt i næsen, og mine øjne løb hvertfald i vand efter to voksne streger.. Du kan altid sige at du har fået et eller andet i øjnene som irriterer.. Men at holde et straight face er ikke det sværeste i verden. Det er jo ikke fordi du lige frem bliver vildt blæst af det som på amf f.eks ;)

Håber det hjalp :D

Cannabis entusiast

Medlem
Brugeravatar

Tak, det hjalp en hel del!

Jeg mente ikke straight face som i at jeg skal undlade med at bryde ud i græd eller grin, men sådan at mit ansigt ser relativt uforandret ud :P
Altså, at jeg får kæmpe store pupiller og røde øjne.. Men jeg har bestilt 10g kanna nu, og så må vi se hvordan det går når jeg får prøvet det en gang i næste uge!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Okay ;) Øjnene bliver ikke røde, men de kan godt løbe en smule i vand få min. efter du har indtaget det.. Kinderne kan også blive lidt røde, hvilket bare skyldes generalt irritation af næsen.. ;)

Cannabis entusiast

Medlem
Brugeravatar

Cool nok.
Hvordan har koncentrations- og indlæringsevnen efter en bane kanna? Har tænkt mig muligvis at bruge det i skolen, når vi har fem milliarder moduler til sent ud på eftermiddagen.. Der kan jeg nemlig ikke koncentrere mig særlig godt..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Jeg kunne godt tænke mig at høre om din oplevelse med stoffet nikolaj, da jeg selv lige har bestilt - endda fra samme sted vil jeg tro ;) ...

Udover det vil jeg også lige spørge om der er nogle der kender en ekstraktions teknik for kanna?

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Koncentretionsevnen synes jeg bliver forbedret efter en streg kanna, men nu er det også generalt en dum idé at blande skole og stoffer sammen... Kommer der sjældent noget godt ud af. Om indlæringsevnen bliver påvirket skal jeg ikke kunne udtale mig om, eftersom jeg aldrig har været påvirket i skolen. Hvis det er fordi du er ved at falde i søvn under timerne sidst på dagen vil jeg derimod foreslå dig en bedre nattesøvn, eller eventuelt kaffe/koffeinpiller ;)

Cannabis entusiast

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Jeg har erfaringer med at ryge Kanna...

Det var ikke ekstraheret..

En kæmpe joint, kun med plantematerialet, gav mig en subtil men ganske behagelig buzz - dog var det harsk at komme igennem så meget røg..

Medlem
Brugeravatar

Har lige modtaget stoffet i dag, og det ser ikke direkte rart ud at sniffe, men jeg vil forsøge mig lidt senere i aften eller i morgen..
Mht. til at ryge det vil jeg forsøge dette på lørdag hvor jeg kan få fat i noget rigtig dejligt skunk :)

Jeg har også bestilt guarana, både fordi det var meget billigt (40- eller 30kr) for 40g, og så vil jeg forsøge mig med at æde/hælde det i noget kaffe eller juice af en art..
Så kan jeg lige tjekke hvad jeg synes virker bedst i skolen! Det er sgu nok guaranaen.. Men alligevel er kanna et forsøg værd :).

EDIT: HopIFjorden, det er meningen at du skal ryge både kanna og cannabis, da det går i synergi med hinanden og forstærker virkningen af cannabis ;). Prøv at gør det!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Om det ligefrem er meningen med det, tvivler jeg på - men klart! Jeg brugte det dengang som substitut til tjald, da jeg gerne ville holde en pause=)

Den synergiske effekt har jeg dog aldrig hørt om - kan du komme nærmere ind på det?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Nikolaj214 skrev:
Har lige modtaget stoffet i dag, og det ser ikke direkte rart ud at sniffe, men jeg vil forsøge mig lidt senere i aften eller i morgen..
Mht. til at ryge det vil jeg forsøge dette på lørdag hvor jeg kan få fat i noget rigtig dejligt skunk :)

Jeg har også bestilt guarana, både fordi det var meget billigt (40- eller 30kr) for 40g, og så vil jeg forsøge mig med at æde/hælde det i noget kaffe eller juice af en art..
Så kan jeg lige tjekke hvad jeg synes virker bedst i skolen! Det er sgu nok guaranaen.. Men alligevel er kanna et forsøg værd :).

EDIT: HopIFjorden, det er meningen at du skal ryge både kanna og cannabis, da det går i synergi med hinanden og forstærker virkningen af cannabis ;). Prøv at gør det!

Det lyder spændende, jeg glæder mig til at høre om dine erfaringer :D

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Medlem
Brugeravatar

Fra Wikipedia " Kanna is considered a potentiator (enhancer of effects) for other psychoactive herbal material, such as cannabis.".

"Observations by Paterson (1789) and reports of contemporary users indicate a synergism and potentiation with smoked Cannabis." - http://www.erowid.org/plants/kanna/kanna_journal1.shtml

" It is very effective, either alone or in combination with cannabis. It provides a dreamy, content state. There is an initial feeling of alertness, brightening of colors, and an internal warmth. This is followed by a giddy, light-headed, slightly drowsy state. I just can't put your finger on it. An interesting substance for those looking for a good legal smoking herb. " - http://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=34628

"Cannabis and Kanna

Kanna increases the effects of cannabis, so less cannabis is required
The appetite suppressant properties of Kanna alleviate the 'munchies'
The cannabis eliminates mood crashing which some experience as an after effect of Kanna use

Quote:
SWIM has smoked cannabis everyday for a year now and no longer gets 'high', but 'stoned'. The Kanna seems to bring back the highness... kind of like a clear, slightly energised, strong stoned.

Quote:
Smoking: 20mg on top of a cone of weed alters the effects of the weed, easing paranoia and adding some euphoria. Worth a try for sure." - http://www.drugs-forum.com/forum/showthread.php?t=95136

Har lige sniffet en lille bane kanna og prøvet at putte noget på et tyggegummi.
Når jeg kigger på ting ligner det lidt at de bølger eller pulserer, og jeg føler mig da også lidt mere afslappet :).
Tog dog heller ikke voldsomt meget, men nu må jeg se om jeg har nogle underlige drømme, og så vil jeg også prøve en lidt større bane i morgen.

Hvis man lige laver en ordentlig snotter indad får den dejlige blanding af snot og kanna, hvilket mildest talt ikke føles særlig godt i halsen.. Ikke at det smager dårligt eller er stærkt, det føles bare rimelig vammelt..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]