Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 08 aug 2025 03:25

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel: Pollenallergi
Medlem
Brugeravatar

hvis man har pollenallergi kan man så ikke ryge pot eller skunk uden at blive dårlig? har nemlig en kammerat der påstår at han ikke kan ryge det. derimod mener han at han godt kan ryge hash uden at det påvirker hans allergi.. kan det passe? :hm:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
hvis det er pollen hash får man en allergisk reaktion, jeg får ihvertfald meget røde øjne og nyser meget hvis jeg ryger en god pollen.
hvilket jeg ikke gør af normal hash.
og jeg har pollenallergi.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Syd for vest, 3. stjerne til venstre.
kommer også an på hvilken pollenallergi man har. nogle har overfor græs, andre birk eller bynke eller noget helt fjerde. Nogle har flere af dem andre kun en enkelt. Har man foreks, græs allergi, har man allergi for hele græsfamilien og nogle beslægninge så som bambus. Og der er der også med de andre.
Så reelt set kan man også have hamp pollenallergi lige som alle de andre, og jeg sidder og er glad for at jeg kun har overfor græs hehe

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vaikuntha
Øhhhh pollen hash? man bruger da ikke pollen til at lave hash? hvad skulle forskellen være på pollen hash og andet hash?
Er det ikke bare noget pusherene kalder det

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
Soma Juice skrev:
Øhhhh pollen hash? man bruger da ikke pollen til at lave hash? hvad skulle forskellen være på pollen hash og andet hash?
Er det ikke bare noget pusherene kalder det

det ved jeg ikke.
jeg reagere ihvertfald mere på det der lyse der smuldre i forhold til det mørke der er mere fedtet.

Medlem
Brugeravatar

Jeg har græs allergi.
Da jeg var lidt yngre kunne jeg godt nyse lidt hvis jeg røg pollen. Men det sker faktisk aldrig mere? :)

Medlem

Geografisk sted: hjortshøj
det er noget fis! der er IKKE pollen i hash eller skunk, pollen kommer fra hanplanten, og er et gult tørt pulver som ingen virkning har OVERHOVEDET pollen-hash er slang for ryst som er presset...kort sagt tørrede små harpiks-dråber! hvis der feks har sneget sig noget græspollen eller andet pollen ind i skudende vil det jo blive brændt af, det lyder nu mere som placebo-allergi!

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Syd for vest, 3. stjerne til venstre.
cloud9:
Pollenallergi kan krydse med andet så man er allergisk overfor ting der ligener. Så selv om der ikke er pollen i hashen kan man godt være allergisk overfor selve plantens blomster. Jeg kan for eks ikke spise ærter på grund af min græspollen allergi, da der er noget der ligener i ærter og ligeledes med bønner men den er ikke så slem.

Medlem
Brugeravatar

jeg vil heller ikke mene der er pollen i det pot/skunk man ryger men harpiks.

men han siger at han sagtens kan ryge hash uden det påvirker hans pollenallergi?

Medlem
Brugeravatar

Har hørt at der kan være andre ting endn selv pollenen der giver allergisk reaktion.
Så kunne jo enlig godt være.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt ude i Hampen.
Jeg har polm allergi, og nogle gange hvis jeg ryger en polm ryger kan jeg godt nogen gange få nogle nyse flip. Men det er så også det :)

Medlem

Geografisk sted: hjortshøj
det kan jo også være at han er allergisk overfor noget i røgen ( der er jo plantevæv og fibre i pot og skunk som ikke er i hash...særlig tit ), min mor er feks allergisk overfor cigaretrøg, men ikke piberøg? mit gæt er at det er papiret hun er allergisk overfor. men opis, pollen er mikroskopisk småt, mens harpiks-kugler er en del større! så kroppen kan vel næppe forveksle de 2 ??. der er jo stadig muligheden for indbildning ( placebo-allergi )

Medlem
Brugeravatar

OMFG! Pollen allergi udløst af pollen hash og kun pollen hash? LOLLERCAUST!

Medlem

Geografisk sted: JYLLAND
Nu har jeg haft meget kraftig pollenallergi hele mit liv, + daglig cannabis indtagelse de sidste par år, og har ALDRIG følt cannabis gjorde min allergi værre.

Forresten så komer pollenhash sgu da ikke fra ''pollen'' fra hampplanten, men derimod ryst (krystaller fra hunplanten) der er presset sammen. :)

Medlem

OrangeLenny skrev:
Nu har jeg haft meget kraftig pollenallergi hele mit liv, + daglig cannabis indtagelse de sidste par år, og har ALDRIG følt cannabis gjorde min allergi værre.

Forresten så komer pollenhash sgu da ikke fra ''pollen'' fra hampplanten, men derimod ryst (krystaller fra hunplanten) der er presset sammen. :)

det kunne være du var blevet vandt til det ?
ligesom nogle mennesker ikke får røde øjne efter en joint hvis de har røget i meget lang tid

Medlem

Nej det kunne ikke være jeg er blevet vandt til det. Pollenallergi og pollenryger har ingenting med hinanden at gøre, fat det :peace:

Medlem

der er ingen herinde der kan bevise om det har noget med hinanden at gøre.. i kan kun ude fra jeres egne erfaringer fortælle om det påvirker jer at ryge pollen hash osv ..
så indtil der ikke er videnskabelige beviser på bordet så synes jeg vi skulle stoppe samtalen ;)

Medlem

Fra hashguiden v. 2.0

''Når ren ryst presses får man ren hash.

Hashen bliver ikke så fedtet og klistret som sort hash der er fremstillet med rubbing-metoden, men bevarer mere sin originale form når den presses uden varme, den såkaldte "pollen"-hash. Varmepresning ændrer dog klumpen så den minder mere om sort hash.

Farven varierer alt efter materialet der er brugt, jo senere man høster planten jo mørkere bliver trichomerne og derved hashen når rystet presses. Farven afhænger også af om der er brugt varme eller ej under presningen. Hvis der kun bruges tryk og ikke varme bliver resultatet en lys klump (pollen, fig. 4 ) som bare er ryst bestående af trichomes (fig. 3) der er presset sammen side om side. Varme gør olien i trichomes-hovederne bløde og får dem til at flyde ind i hinanden når der tilføjes højt tryk (eller en finger). Hashen bliver en del mere fedtet og fylder mindre, men ændrer også smag og en smule virkning idet den bliver mere sofa-ryger ved varmepresning.''

Her burde det fremgå hvad en pollen er.

Medlem

oruspo skrev:
der er ingen herinde der kan bevise om det har noget med hinanden at gøre.. i kan kun ude fra jeres egne erfaringer fortælle om det påvirker jer at ryge pollen hash osv ..
så indtil der ikke er videnskabelige beviser på bordet så synes jeg vi skulle stoppe samtalen ;)

er du idiot eller hvad? Det svarer til at sige du får nyseflip af folk der hedder Pollen (hvis det var et navn).

Medlem

prøv og hør når nu 20 personer herinde siger at det får dem til at nyse osv så synes jeg du skulle flætte næbet ........
jeg siger ikke det er rigtigt jeg siger heller ikke der er forkert.
og næste gang så prøv og komme med en bedre sammenligning .

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]