Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 aug 2025 05:58

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Hej.

Mig og nogle venner har 5 planter med nogle efterhånden rimelig gode topskud på osv. Som vi vil bruge som pot men har fundet ud af at vi kan bruge trims til ICE hash og det vil jeg da gerne. Derfor så jeg en film om at lave det og så så at han brugte tørrede plante dele men hvilke dele skal man bruge og skal det være tørret. Desuden vil jeg også høre om min fremgangs måde lyder rigtig.

Plante dele (trims og hvad mere) puttes i koldt vand i en spand hvor der også er is klumper i.
Dette piskes hårdt og plante delene og isen tages ud.
Jeg lader spanden stå i ca 3 timer hvorefter jeg tager det meste vand fra. Bund sjatterne fra spanden heller jeg over i et glas som jeg lader stå i et par timer hvorefter jeg tager det sidste vand fra og putter resterne og i skål og lader det tørre. Derefter presse jeg trichomerne og har god Hash.

Er det her den rigtige fremgangsmåde? Desuden må man gerne komme med råd bl.a til at få vand væk og også gerne andre ting.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Der er vidst en guide her: http://psyhosting.info/xp3rt/hashguiden/ICE.htm Hvis i ikke allerede har set den!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Lille Rødhætte skrev:
Der er vidst en guide her: http://psyhosting.info/xp3rt/hashguiden/ICE.htm Hvis i ikke allerede har set den!

Jeg har set den, det var lang tid siden og nu forstår jeg da ihvertfald at tørt er bedre men er der også trichomer på f.eks bladene, stokken osv eller er det kun topskud trims der laver god hash? Desuden hvor meget skal du ca. bruge for at lave bare en smule hash nok til 4-5 mennesker et par aftner?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Pisk som bare satan og lad trichomerne sedimentere.
Efter en stund kan det øverste lag med plantemateriale med fordel piskes lidt rundt, så trichomes, der måtte være fanget i plantemassen frigøres og bundfældes.
Husk at holde vandet koldt igennem hele processen!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Hold vandet under 5grader celcius, til tørring kan du bare brede det ud på en glat overflade og skrabe det sammen til sidst når det er tørt. Evt en bageplade og svag varme :)

Og hvorfor ikke bare købe et sæt bubblebags? Det gør det hele meget meget nemmere, og de koster ikke ret meget. Fik et sæt weed-star bubblebags med 5 forskellige poser til 300bobs, virker fortræffeligt :)

Medlem

Her se, har prøvet den her masser af gange :rocking:

http://www.youtube.com/watch?v=rhGNxUgFHcc

Masser af billeder og supergod forklaring.
Originalen er blevet taget af IGÅR/IDAG, så den er en kopi, så måske man skal være kvik til at få den
set før youtube også cencurerer den :life: (der var også en 2part video af det, men de er også væk)

Den der si han bruger :hm: Jeg fandt en stor thesigte til formålet på et loppemarked, den er perfekt.(5 kr) :roll:
Du kan også bruge et kaffefilter til at opsamle de der trikromer (eller hvordan de staves???) men det tager syv lange og en rundtur i galaxen.
Og få vand ok hurtigt ud a suppen, varmer jeg hele herligheden op til max 40-45C, til det er tørt nok
(en smagsag) så begynder jeg så småt at ælte det sammen,
jeg har ikke oplevet det er gået ud over kvaliteten (ca en halv gang hurtigere end kaffefilteret)..

Nåh ja det eneste jeg IKKE trækker på, er stammen..
(Tip: prøv med california skunk orange, den smager af appelsin også ligner den rød libanon når man er færdig, DEN LIGNER :wink: )

Held og lykke

Dedikeret medlem

Meget fed (og simpel) tek :-) Jeg synes godt nok at han tørrer det på en lidt usmart måde - med varme, kraftigt lys og luft. Der skal nok gå nogle aktive stoffer til spilde dér.

BTW; hvis youtube tager videoen ned igen-igen, så kan i evt. PM'e mig, så sender jeg den gerne...

Medlem

[quote="Culpepers"]Meget fed (og simpel) tek :-) Jeg synes godt nok at han tørrer det på en lidt usmart måde - med varme, kraftigt lys og luft. Der skal nok gå nogle aktive stoffer til spilde dér.

BTW; hvis youtube tager videoen ned igen-igen, så kan i evt. PM'e mig, så sender jeg den gerne...

Jo tak, jeg kunne egentlig godt have den video på harddisken?
Har du videoerne part 1 og 2 med forvrænget sticth stemme, kan det næsten kun gå for langsomt.

Og har du en nemmere metode til at tørre, er vi mange der er intresserede???
Ellers må jeg sige ja den her teknik virker, men ja ikke kvikt, men jeg tvivler på at han/man mister effekt/kvalitet eller aktive stoffer ved at bruge en lampe, da han/vi ikke har ødelagt trikomenerne endnu? Derfor anbefales det at pakke det ind i plastik efter æltning, så især fugten og aromaen bliver i den sammenæltede masse.
Så længe det er "pulverform" er stort set alle cannabinoder intakt, og du kan i principet ikke nå at udsætte det for lys nok til at thc ændrer kemi.
Det er først når du nuldrer og begynder at ælte trikomerne, så de går i stykker og udgiver sine cannabioder, at det går "kvikt" med holdbarheden. 2-3 år efter, udsat for lys og luft ,når du har æltet det sammen, og der er ca 50% knald idet tilbage, det samme hvis du har opløst thc i f.eks sprit, æter og lign, her er halveringstiden bare speeded op med 300%

Grunden til jeg varmer op til 40 - 45 grader, er at jeg har læst et sted at thc ændrer på sin
kemiopbygning ved ca 55-60 grader og henfalder til CBD (cannabidiol), da 40-45 C. er ok lummert til at vandet fordamper ok hurtigt synes jeg dét er den nemmeste..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Så nu er der lavet ICE.
Det skal lige tørre så tager jeg et lille billede :D
Jeg fik desværre ikke alle plante dele fra men vi prøvede at pille de sidste fra med en pincet.
Jeg tror det bliver fin hash men det kunne nok være renere.

Jeg tror der kommer 2-3 gram tør hash. Og vi brugte ca. 100 gram plante materiale (trims, blade, lidt stilke og 5-10 små sideskud)
Udover det har vi fået en 2 rimelig store drugbags med pot den ene topskud den anden sideskud.
Der er nok 30-40 gram pot i alt :D

Jeg er glad for udbyttet.

Junior medlem

Ved god jeg starten en frygtelig gammel, men ret anvendelig tråd. I den guide som der refereres til i tråden står der:

"Plantedelene flyder ovenpå i et grønt skum, mens alle trichomes synker til bunds, på trods af deres høje olieindhold"

Alle som har haft 7. klasses fysik ved jo det statement er nonsens - Olie er lettere en vand. Hvilket bringer mig til spørgsmålet:

Hvad gør at de ønskede trichomerer bundfælder sig når man laver bubblehash? Hvilke forbindelser gør dem tunge nok til at sedimentere sig ret hurtigt?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hanguk
Anskaf nogle bubble bags, det kunne være en fordel. Men de er seævfølgelig ret dyre og tror næppe de kan skaffes i Kære Danmark. Bare husk på: Vandet skal være 4 grader og derunder, og så skal der bare piskes løs i et godt stykke tid :)

En spændende metode at lave hash på :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]