[quote="Culpepers"]Meget fed (og simpel) tek

Jeg synes godt nok at han tørrer det på en lidt usmart måde - med varme, kraftigt lys og luft. Der skal nok gå nogle aktive stoffer til spilde dér.
BTW; hvis youtube tager videoen ned igen-igen, så kan i evt. PM'e mig, så sender jeg den gerne...
Jo tak, jeg kunne egentlig godt have den video på harddisken?
Har du videoerne part 1 og 2 med forvrænget sticth stemme, kan det næsten kun gå for langsomt.
Og har du en nemmere metode til at tørre, er vi mange der er intresserede???
Ellers må jeg sige ja den her teknik virker, men ja ikke kvikt, men jeg tvivler på at han/man mister effekt/kvalitet eller aktive stoffer ved at bruge en lampe, da han/vi ikke har ødelagt trikomenerne endnu? Derfor anbefales det at pakke det ind i plastik efter æltning, så især fugten og aromaen bliver i den sammenæltede masse.
Så længe det er "pulverform" er stort set alle cannabinoder intakt, og du kan i principet ikke nå at udsætte det for lys nok til at thc ændrer kemi.
Det er først når du nuldrer og begynder at ælte trikomerne, så de går i stykker og udgiver sine cannabioder, at det går "kvikt" med holdbarheden. 2-3 år efter, udsat for lys og luft ,når du har æltet det sammen, og der er ca 50% knald idet tilbage, det samme hvis du har opløst thc i f.eks sprit, æter og lign, her er halveringstiden bare speeded op med 300%
Grunden til jeg varmer op til 40 - 45 grader, er at jeg har læst et sted at thc ændrer på sin
kemiopbygning ved ca 55-60 grader og henfalder til CBD (cannabidiol), da 40-45 C. er ok lummert til at vandet fordamper ok hurtigt synes jeg dét er den nemmeste..