Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 22:03

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: gift salat
Medlem
Brugeravatar

hej hvad er gift salat, hvad kan man udvinde fra den, hvordan og hvad gør den ved en?

:joint:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I dine sko
Aron skrev:
hej

Hej.

Aron skrev:
hvad er gift salat, hvad kan man udvinde fra den, hvordan og hvad gør den ved en?

Billede

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Citat:
hej

Hej.

Citat:
hvad er gift salat

Gift Salat er en plante, der også går under navnet Lactuca Virosa.

Citat:
hvad kan man udvinde fra den, hvordan

Angivenlig så indeholder Lactuca Virosa to kemikalier der gør den interessant: Lactucopicrin og Lactucin. Men hæng mig ikke op på det da min viden indenfor kemi er minimal. En ekstraktion er vidst at fortrække hvis man vil have nogen mærkbar effekt ud af planten. Her burde både et vand- og alkohol-ekstrakt virke. Jeg har selv haft en lille success med et nedkog af ca. 30 gram i en gryde med en ½ liter vand, indtil det der kun var en kop størrelse tilbage. Så filterede jeg bladende fra og kogte resten af vandet indtil jeg fik en sort og meget klistrede masse. Med noget besvær kunne ryges i en pibe.

Citat:
hvad gør den ved en?

Ved en ekstraktion er Lactuca Virosa en mild sedativ og virker afslappende og trættende.

Jeg har ikke fået nogen effekt ved rygning eller oralt indtag af udelukkene tørrede blade.

Ellers læs mere på erowid, det er der jeg har min viden fra, og det er let tilgænglig, som burde være ens første valg for information vedrørende stoffer, før man starter en ny tråd. Det tager 7,14 sekunder, at slå det op, og det er garanteret hurtigere end at lave en ny tråd, og så vente på et svar.

Forsat god morgen!

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nord Sjælland
Mange bruger gift salat som et Cannabis "substitute". Nej?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

kan giftsalat findes i naturen eller hvor kan man få frø fra kunne godt tænke mig bare at prøve for en gangs skyld

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Du kan købe nogle frø på nettet og plante dem i haven. Det skulle gro som ukrudt.

Skrigeballon

Geografisk sted: Oppe i Prometheus's mormor
Ved det er en æld gammel tråd, Men til alle jer nye!

Gift salat virker slet ikke, jeg lavede ekstrakt/kog på ca 100g tørret plante, og så tog jeg hele skidtet i en krop, det smagte pænt væmmeligt, og absolut ingen virkning, enten er det folk som fantasere sig til en ''rus'' ''påvirkning'' whatever, Plasebo eller hvad det så end hedder,
eller så er det mig som har gjort noget helt galt med ekstrakten

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dania
Det er en skodplante uden lige synes jeg efter jeg også har forsøgt mig meget med den. Har købt 5 forskellige indkog/ekstrakter på internettet og selvom de smagte fælt og så "stærke" ud efter udseendet af ekstrakterne (mørke, klistrede) så skete der ikke en skid ved at drikke/æde dem. Måske virker egen indkog af plantemateriale bedre, men jeg har droppet det helt efter jeg prøvede ekstrakterne.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]