Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jul 2025 23:20

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hovedstaden
Okay, jeg håber ikke at jeg får for meget hug af den her tråd. Jeg har en super dejlig kæreste som jeg hygger mig rigtig meget med, han er vildt sød ved mig, kærlig og alt det dér. Problemet er at han ryger rigtig meget hver dag og jeg må indrømme at det er begyndt at irritere mig. Jeg tager ofte mig selv i at tænke at han er lidt dum, og ikke kan følge med i mine forsøg på dybere snak som ikke bare er om hverdags halløj. Jeg ryger selv men i et langt langt mindre omfang.

Spørgsmålet er vel egentlig om jeg kan tillade mig at bede ham holde en pause eller skære ned for sit forbrug? Vil det mon have en effekt? Jeg vil jo på ingen måde bestemme over ham, men jeg synes det er synd at han ja...siden folkeskolen, så det vil vel sige de sidste 10 år, har sumpet sit liv væk. Måske ER han bare ikke den hurtigste knallert på havnen?

Har nogen af jer herinde været ude for at jeres kæreste bad jer holde pause, og er det dumpnings-grund?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Det er ikke for meget for langt at bede manden om at holde en pause/ stoppe
hvis du mener det bremser jer i at være sammen og udvikle jer,
og kommunikere sammen, men der kan jo være en grund til at han har sit misbrug.
Det behøver ikke altid at være fordi man bare var dum at falde i, man kan rende rundt med nogle problemer.
Har oplevet et par gange nu at stoppe for en piges skyld, det kan sagtens lade sig gøre, især hvis man elsker hende.
Det er svært og hårdt, men det er det hele værd i sidste ende.

Du må ikke dumpe ham hvis han failer i at stoppe og i det mindste prøver :(
Det er sku næsten syndt, altså at lade ham forsøge sig hvor han fejler, og så straffe ham for det.

Hvis han på den anden side sidder og spiller dum og siger
at han altid vil ryge frem for at være sammen med dig osv
Kunne du jo prøve at give ham den kolde skulder lidt, for at vise du mener det.
Det gjorde min eks, hun smed dog mit hash i en sø hvorefter jeg gik amok og ødelage et vindu og næsten en dør.

Men det hjalp.
Den metode kan dog ikke anbefales ;) held og lykke.

Senest rettet af Mr.Pink 16 jul 2010 17:38, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Denne samtale er jo nok en du burde have med ham og ikke os herinde. Fortæl ham det går dig på at han ryger så meget som han gør og lad det være op til ham om han vil skære ned. Vil han ikke det, så skal du spørge dig selv om det er noget du vil være med til i længden. Kan du leve med det manglende modspil når han er skæv?
Du skal selvfølgelig ikke bestemme over ham, for så ender i et mor/søn-forhold og ikke som ligeværdige partnere og det kan efter min erfaring ikke holde i det lange løb og det nytter ikke du bliver af medlidenhed, han er en voksen mand og må lære at tage ansvar for sit eget liv.
Men lad være med at stille ham et ultimatum som "Stop eller jeg skrider", det skal gøres langt mere subtilt ved at du forklarer ham hvad du f.eks. har skrevet her og så må han beslutte om det er dig eller cannabis der er vigtigst for ham. Vælger han så cannabis, ja, så har du gjort dit og bør komme videre, for du har dit eget liv at tage vare på.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hovedstaden
Jeg vil naturligvis tage samtalen med ham og ikke komme ned noget ultimatum som start. Slet slet ikke. Men jeg ville vel egentlig bare vende mine tanker lidt inden jeg tager samtalen med ham. Desuden er interesseret i at høre jeres erfaringer med om man kan mærke en reel effekt af stoppet, så det kan betale sig, om i har valgt at stoppe for en partner osv.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Det er forskelligt hvad og hvor meget man mærker efter en person er stoppet med sit hash.
Normalt et par uger efter stoppet kan man komme til at se : en øget abetit, en naturlig søvn igen uden at skulle være påvirket,
lyst til at være social, mere livsglæde, færre raseri anfald og nedture/ det kan også gå den anden vej, og hvis det gør,
skal der muligvis noget prof hjælp til.

JA det kan for hans egen skyld og din virkelig betale sig at stoppe.
De koster jo også lidt penge når man sidder derhjemme og ryger 1 - 3 g om dagen.
De penge kan man jo også pludselig bruge på noget andet, muligvis et smut på barken for at fejre stoppet ? ;)

Kort sagt man bliver normalt et mere positivt menneske.

Medlem

Min x bad mig ta en pause, jeg sagde selvfølgelig bare jah for det vil jo gøre hende glad.. - Meeen jeg røg stadig ofte, men slet ikk i samme omfang..
Efter vi gik fra hinanden røg jeg for alvor igennem, men så begyndte mine venner ikke af vil være sammen med mig, have mig med til fest, eller lign, kun skrive lidt engang imellem, så jeg begyndte af trappe stærkt ned igen.. Måske du kan bruge det til noget , måske ikke..

Det skal lige siges, vi gik ikke fra hinanden pga stoffer eller røg, vi ku bare ikk sammen ;)

Junior medlem

Geografisk sted: Danmark
Jeg ga min kæreste valget da vi begyndte at komme sammen for snart fire år siden, det var mig eller at ryge hver dag... Vi ville stadig være venner og jeg ville respektere hans valg men at jeg ikke kunne leve med en hvor røgen fyldte så meget... Vi har snart været sammen i fire år og er, synes jeg i hvert fald, ret lykkelige sammen :) Han har så vidt jeg ved aldrig fortrudt... Det er også dit liv og du har ret til at vælge hvordan fremtiden skal se ud... Men vid du ikke kan være sikker på han vælger det "rigtige"...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Astralt plan
Hvis min kæreste sagde, at hun synes min rygning forhindrede mig i, at føre længere og mere komplicerede samtaler, så ville jeg stoppe. Det er et rigtig godt argument.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]